Ga naar inhoud

Geen lock op Astra 3 met Dreambox 7025?

Aanbevolen berichten

Gast LogischToch
Geplaatst:

Ik heb gisteren een LNB houder voor mijn Triax 78 gekocht met een Alps Duo zodat ik de Astra 3 ook zou kunnen ontvangen. Alle LNB's op hun plek gezet en nog eens alles bijgericht.

Alles lijkt goed op de DB 7000 (HB 78%,Astra1 87%,Astra3 87%, Astra2 85%). Kabel aangesloten op de DB 7025 en geen lock op de Astra 3 (60/65% hoge BER). HB 90%, Astra1 90%, Astra 3 60/65%, Astra2 90%.

Ik een nieuwe losse kabel van 10m tussen DB en LNB. Ik snap het ff niet meer.

Geplaatst:

op welke transponder kijk je ?

op de 12636/2277/v krijg ik ook maar 45/45 maar bijvoorbeeld op de 11555/27500/h krijg ik netjes 85/65

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Gast LogischToch
Geplaatst:

Op bovengenoemde transponder is het ontvangst inderdaad beter (75%) maar nog steeds geen lock. Ik kan zelfs geen transponderscan doen. eek

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfi
Klink toch een beetje als een defecte LNB, heb je dat al gechecked?

Alfi

gok ik eignelijks ook op smile
met mn oude "naamloze" LNB kreeg ik ook geen lock, maar goed ik had nog een iets nieuwere philips liggen, en die doet t prima.. smile

zelfs de Signaal waarden op de Astra 1 is er van omhoog smile (draaibaar)

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Wordt er met een duo nu een twin (1 kop met twee uitgangen) lnb bedoeld?

Is de lnb wel op 23 oost uitgericht en niet op 21 oost (W6). Die frequenties zijn daar wel ingebruik.

Schakel je wel de juiste sat op 23 graden? Oudere software geeft meerdere sats op 23 oost .

Het zijn maar suggesties.

Gast LogischToch
Geplaatst:

De Alps-LNB is inderdaad wel goed (nieuw en met 2 uitgangen). Ik heb de schotel wat gedraaid en met de LNB (die eigenlijk voor de Astra-1 bedoelt is) naar de Astra-3 gericht.

Het ontvangst is net zo slecht als met de Alps.

Ik kan inmiddels wel kijken naar zenders uit het thema-pakket maar het ontvangst komt niet boven de 65% (6 a 7 dB).

Ik ga de schotel donderdag maar eens weer op zijn eigen plek terughangen misschien dat het dan wat beter is.

Geplaatst:

Zit er een obstakel in de weg ?Boom of zo. Astra 3 is bij mij bijna net zo sterk als Astra 1. Switch in orde? verwissel een poort. F-connectors?

Sterkte, zijn echt van die rot klussen. Probeer ook eens een andere ontvanger.

Gast LogischToch
Geplaatst:

Nee, geen obstakels. Vrij zicht. Ook zonder switch blijft het ontvangst slecht. Wel vreemd dat de DB 7000 het signaal prima vind en de 7025 weer niet. het zal wel met het type tuner te maken hebben.

Ik ben al een tijdje bezig en vind het voorlopig wel ff genoeg. Donderdagmiddag weer lekker verder.

Bedankt voor de tips in elk geval!

Geplaatst:

Als de ontvangst en het beeld bij de DB7000 goed zijn dan ligt het aan de DB7025 en niet de schotel.Kan zijn dat de DB7025 wat moeite heeft met lage SR's.Software probleem.

Hoe zijn de waarden op de zelfde frequentie (12636) op HB of astra 1 (zijn daar ook ingebruik of bijna dezelfde met hoge SR's)?

Geplaatst:

Net even naar de waarden van 12636 V (K-TV) gekeken op Astra3 en geeft bij de Maxdigitaal de slechtste waarden van alle Astra3 transponders. Signal 91% Quality 64% overigen hebben S93-95% en Q91-97%.Beeld OK.

Geplaatst:

Op Astra 3 zijn er toch maar twee transponders interessant:

11914 Horizontaal, 27500, FEC3/4, Regionale kanalen

11739 Vertikaal, 27500, FEC3/4, thema kanalen

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Geplaatst:

Die hele sat is niet interessant als je een Irdeto2 kaart hebt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen