Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

waarom nieuw topic openen had toch ook bij mijn topic "snelheid testen" gekund?

Geplaatst:

Modem aan het isra punt aangesloten??

Ook de kwaliteit van het koper kan funest zijn Wikipedia en uitgebreider in het Engels. :D

Geplaatst:

en telfort is een uitzondering en hoort niet bij 'alle" providers?

Geplaatst:

tuurlijk wel maar dat had prima onder het topic "snelheid" testen gekund, daar staat van (bijna) alle providers de snelheid genoemd en nu ga jij het weer verspreiden over weer een nieuw topic wat over hetzelfde (snelheid provider) gaat, lijkt me niet handig als je later naar snelheid gaat zoeken!

Geplaatst:

hier wordt specifiek gevraagd naar één provider wat de maximale snelheid zou kunnen zijn m.b.t de afstand van de centrale.

het andere topic is een globaal topic, deze niet. ik vind het juist overzichtelijker als iemand een vraag gaat stellen i.p.v zijn gemeten snelheid te testen.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Het gaat niet helemaal over één provider, puur omdat de intrainsnelheid bepaald wordt d.m.v. de afstand van jouw aansluiting tot de centrale. En ik verwacht niet dat Telfort er een demper o.i.d. op gaat zetten zodat je minder haalt dan mogelijk.

De grafiek die je laat zien is puur theoretisch, dat wil zeggen: Als alle andere factoren optimaal zijn kun je op afstand 'x' snelheid 'y' halen. Maar alle andere factoren (en dan heb ik het over de kwaliteit van het koper maar ook overspraak) zijn eigenlijk nóóit optimaal. Uit ervaring kan ik je zeggen dat 14,5Mbps op ruim 2 kilometer (hoe is die afstand gemeten overigens) héél netjes is. Natuurlijk het kan vast hoger maar ik wil de mensen die door andere factoren veel minder halen op die afstand de kost niet geven hoor.

Belangrijk om te weten is overigens of je nu praat over de snelheid die je haalt of de werkelijke intrainsnelheid. In het laatste geval heb ik zo juist de uitleg gegeven, in het eerste geval zal dat bij ADSL altijd lager uitvallen puur door de overhead op ATM-niveau (van de centrale naar jou toe) en op TCP-niveau (internet), en dan valt het altijd wat lager uit dan de daadwerkelijke snelheid.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Net telfort aan de telefoon gehad en ze hebben de kabel gemeten.

Lengte kabel is meer dan 3 km

Dus die snelheid die ik haal kan niet hoger frown

Maar ik ben er wel tevreden mee alleen probeer je altijd het onderste uit de kan te halen.

Iedereen bedankt voor het mee denken.

Groetjes Gekkenhuis

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik denk het toch wel als ik dit "Telfort 20mbps snelheid en afstandcentale". in de header zie staan :D

Nee, duh.. Maar ik bedoelde: Dit is iets dat bij ieder 20-24Mbps abonnement speelt...

@Gekkenhuis, 3 kilometer en dan zo'n verbinding... Doe mij jouw lijntje! Ik zit 2,4 kilometer van de centrale en kan maximaal 10Mbps aan frown (en ik woon in een vrij nieuwe wijk dus het koper is wel oké).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen