Soulman Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Hoi, Op mijn sony lcd heb ik een "optical out" aansluiting zitten. Betekent dat nou dat dit geen ingang is? Ik heb bijvoorbeeld op m'n box een optical aansluiting zitten en vroeg me af of ik die rechtstreeks op de TV zou kunnen aansluiten. (ik begrijp dat het logischer is om van tv naar audio te gaan, maar ik vraag het me wel af...) Enne .... ik zie verschillende optical kabels, namelijk van 3,5mm plug naar 3,5 mm - van toslink naar toslink en van toslink naar 3,5mm. Wat is normaal? (bij aansluiten van audioapp., satontvangers etc)? Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Jürgen Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Soulman, Als je het over de nieuwe Sony LCD Bravia reeks hebt dan is het correct dat daarop alleen optical-out beschikbaar is. Ik zou ook niet weten wat je met optical-in zou willen bereiken want de weergave van het geluid op de TV is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven en daar veranderd een aanlevering van het geluid via optical niets aan. De meest gebruikte optical kabels voor TV en Sat ontvangers zijn toslink naar toslink. Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Snurker Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Heeft te maken met lipsynchroon De benodigde audio-delay zit in het LCD scherm. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Jürgen Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Snurker, Deze opmerking begrijp ik niet. Ik heb mijn audio van de SAT receiver TF7700 via optical (toslink) op mijn Sony Home Cinema aangesloten. Video gaat rechtstreeks via HDMI vanuit de SAT receiver naar mijn Sony LDC TV KDL-40V3000. Dus de audio op de TV is buiten bedrijf gesteld en ik heb geen problemen met lipsync. Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Snurker Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Ik denk dat via jouw Sony Home Cinemaset reeds de nodige delay wordt verzorgd. zou je het via een standaard stereo versterker laten lopen..heb je gelijk lipsynchroon problemen bij de zenders, die dit nog niet compenseren. Men zendt namelijk nu ook sommige programma bewust met audiovertraging uit om de LCD kijkers (de meeste reeds verkochte LCD-schermen waren daar nog niet mee uitgerust)een normaal beeld en geluid te geven. Een LCD/Plasma scherm zonder compensatie zal altijd door de totaal beeldopbouw achterlopen op het geluid. Snurker (Media Research) ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
oudeis Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 De tijd die een scherm nodig heeft om het beeld te verwerken kan nogal oplopen, afhankelijk van scherm (en misschien ook wel afhankelijk van ingeschakelde beeldverbeteraars). Je audioversterker is waarschijnlijk een stuk sneller. Als je nu audio en video tegelijk verstuurd naar de verschillende apparaten, dan kan het gebeuren dat het geluid eerder uit de boxen komt dan dat het beeld op je scherm staat. Als je de audio via de tv doorlust (bijv audio via hdmi in, en via coax of toslink weer uit), dan zal de tv het geluid evenveel vertragen als het beeld, waardoor audio en video weer synchroon lopen. Een alternatief is om een audio delay in de versterker in te stellen, of in de sat ontvanger. Uiteraard alleen als je audio en video niet synchroon zijn..... - Ruud
Soulman Geplaatst: 21 januari 2008 Auteur Geplaatst: 21 januari 2008 Bedankt allemaal. Het is idd een nieuw type tv (D3000). De antwoorden zijn duidelijk. Overigens pak ik de audio uit m'n box en zet deze rechtstreeks op de versterker. Zover is mij geen vertraging oogevallen. Overigens heb ik alle (misschien vertragende) verbeteraars uit staan. Nokia Dboxen Sportster Neutrino, DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli 88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen