Ga naar inhoud


decoderen en formatteren


Kralingen

Aanbevolen berichten

Soms werd er wel gedecodeerd en soms niet. Nu heb ik weer eens de harde schijf gemist. Wat was het wachtwoord ook al weer? 1111 !!

Vanaf toen ging het allemaal perfect met dat automatisch decoderen.

pvr 7000

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


snap de vraag van de topic starter niet helemaal maar mogelijk kunnen jullie me hiermee wel helpen:

heb de nieuwste software geladen, fabrieksreset gedaan, incl. hd geformateerd, nu decodeert ie nog niet automatisch/. voor de zekerheid nog een keer opnieuw soft geinstalleerd en hd geformatteerd maar nog steeds geen automatische decodeer.

Voorheen kon je dus nog met de blauwe toets handmatig decoderen, maar dat gaat natuurlijk niet meer!.

auto decoderen staat in menu op aan. iemand een mogelijk oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zaklamp
snap de vraag van de topic starter niet helemaal maar mogelijk kunnen jullie me hiermee wel helpen:
heb de nieuwste software geladen, fabrieksreset gedaan, incl. hd geformateerd, nu decodeert ie nog niet automatisch/. voor de zekerheid nog een keer opnieuw soft geinstalleerd en hd geformatteerd maar nog steeds geen automatische decodeer.
Voorheen kon je dus nog met de blauwe toets handmatig decoderen, maar dat gaat natuurlijk niet meer!.
auto decoderen staat in menu op aan. iemand een mogelijk oplossing?

Een reboot uitgevoerd (30 sec de spanning er af)? Dat is essentieel.
De voormalige functie van de blauwe knop, het initiëren van het decoderen, is nu vervangen door de stand-by knop (als er niet automatisch gedecodeerd is, gewoon naar stand-by gaan). En even de tijd geven: als je "stiekem" even gaat kijken of alles gereed is, en dat was voor slechts 99% het geval, gooit hij alles weg en moet het proces weer opnieuw beginnen. Voor de geïnteresseerden: als je de Hyperterminal aansluit, kan je precies zien wat de Inverto aan het doen is, en of het decoderen gereed is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal inderdaad nog even 30 sec de spanning eraf laten, dit is volgens mij ook het enige wat ik nog niet geprobeerd heb. wel al kortstondig met schakelaar uitgezet, maar altijd paar seconden maximaal.ik laat even weten of het geholpen heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mag ik niet zeggen dat dit het decoderen verbetert. Is dit forum alleen maar bedoeld om vragen te stellen en te klagen. Nee ! Je mag ook gewoon tips geven. Dit doe ik dus. Ik zeg: "Formatteer regelmatig je systeem."

 

Duidelijk !

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat volgens mij ook een probleem is met decoderen is dat er eerst wordt gekeken of je wel rechten hebt voor een betreffende opname. Is dat niet het geval dan kijkt ie ook niet meer naar de opnames die erna gemaakt zijn van andere zenders waar je wel rechten voro hebt.

 

Voorbeeld: Momenteel neem ik veel op van Comedy Central en Discovery. Heb geen kaart voor Comedy Central momenteel, wel voor Discovery. Er wordt nu gewoon niks meer gedecodeerd. Formatteer ik mijn Harddisk en neem geen Comedy Central meer op dan decodeert de ontvanger keurig de Discovery opnames.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De decodeerproblemen hebben zeker niets te maken met een HDD-format.

Wat wel gebeurt: als met kijken/zappen/opnames maken een kanaal in beeld komt, waar geen rechten voor zijn, treden er daarna vaak decodeerproblemen op, die niet zijn te verhelpen door naar stand-by te gaan, en ook niet door de CAM te verwijderen. Wel door te rebooten (30 sec spanningsloos): blijkbaar blijft er ergens in Inverta's brein "iets" hangen, dat dit veroorzaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...