Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb sinds gisteren een Philips lcd met zowat alle verbindingsmogelijkheden en 100hz. Nu zou ik graag willen weten welke type kabel ik zou moeten kopen voor mijn dm7000. Ik heb (nog) geen Home cinema set.

Maakt het verder wat uit als ik geen A-merk kabel koop (Monster e.d.)?

Moet ik ook de gewone coaxkabel van kabeldoos naar decoder/tv vervangen?

Alvast bedankt en de grt,

DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

Volgens mij heeft die dm7000 alleen scart. Dus een scartkabel moet het zijn.

Ik zou je niet gelijk de duurste scartkabel aanbevelen maar waarom veel geld aan een TV uitgeven en dan bezuinigen op een goede kabel?

Koop in ieder geval geen bouwmarkt kabeltje.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Nou, wil niet bezuinigen op goede kabel, maar wil ook niet de hoofdprijs betalen als er alternatieven zijn die veel goedkoper zijn met dezelfde specificaties.

Is al duur genoeg deze aanschaf

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

Nee, volgens mij niet. Wat belangrijk is is dat de kabel volledig bedraad is en dat er een goede afscherming in zit. Anders krijg je rare effecten zoals dubbele beelden.

En als ik dan zo op internet rondkijk dan ben je echt zo rond de 15 euro klaar voor een kabel met gouden contacten.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:

Nou, je voorkomt met een goede kabel dus verschillende problemen. Ik heb een DVD speler die vrij ver van de TV af staat. Bij het afspelen van een DVD zie ik ook vaag TV spookbeelden. Het wordt voor mij dus ook tijd dat ik een betere kabel bestel.

Maar een scart levert je niet de beste beeldkwaliteit. In je sat receiver moet je RGB kiezen voor de scartuitgang. Dat moet wel ondersteund worden door je TV maar dat is meestal wel zo.

Betere kwaliteit krijg je door gebruik te maken van component of HDMI. Maart dat zit niet op je Dream.

Dus een goede scart geeft je nu de hoogst mogelijke kwaliteit en als je straks een nieuwe TV koopt zou ik eens kijken naar HDMI en zo.

Correctie: Als je straks een nieuwe audio set koopt. Misschien moet je ook aan een nieuwe sat receiver

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen