Ga naar inhoud


[Pioneer] Ontvangst Astra 23,5 op DBRS200NL


hweijs

Aanbevolen berichten

Eindelijk is de DUO-LNB geinstalleerd en wil ik de regionale zenders bekijken, maar krijg ik ze niet goed door dwz ik krijg óf alle zenders van astra 19.2 óf alle zenders van astra 23.5. Als firmware heb ik die van euromuis 5.3c en de kanalenlijst van Schimpie. Wat is het geval: als ik de ontvanger aanzet krijg ik alle zenders van astra 19.2. Bij het indrukken van diverse toetsen (ik was aan het experimenteren met diverse instellingen) kreeg ik op een gegeven moment de astra 23.5 zenders te zien (de astra 19.2 zenders zag ik toen niet meer, deze waren zwart). Als ik de ontvanger daarna uit en weer aan zet, is de astra 19.2 weer te ontvangen (en de astra 23.5 dus weer niet). Dit is me tot nu toe 3 keer overkomen maar kan er niet achter komen op welke toetsen ik als laatste heb gedrukt. Bestaat er een bepaalde toestencombinatie waarmee je kan overschakelen van de ene naar de andere sateliet (en weer terug)? Of moet er ergens een andere instelling gedaan worden zodat beide satelieten ontvangen kunnen worden?

Pioneer DBR-S200NL

Philips DSX-6073

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo

 

De kanalenlijst(en) van schimpie zijn Niet geschikt voor een Duo Lnb van CanalDigitaal.

De DiSEqC instellingen staan niet juist ingesteld voor de Duo Lnb.

Laat even weten welke lijst voor welk type decoder je nodig hebt.

Je kan de DiseqC instellingen zelf veranderen met MES of je geeft de eerder gevraagde gegevens even door en dan doe ik het even voor je.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hweijs
Ik heb de kanalenlijst voor de 1430 (als je dat tenminste bedoeld). In de bijlage vind je mijn lijst (ik heb de extensie van dit bestand gewijzigd in jpg; dit moet je dus weer wijzigen in rcu).


Dit kan dus niet.
Het bestand is zes keer geprobeerd om te downloaden en niemand die even de moeite neemd om aan te geven dat het downloaden van dit bestand een fout melding geeft.
Je kan een rcu bestand overigens wel met winzip comprimeren naar een zip bestand.

The image “http://www.sat4all.com/upload//40634.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Wat heb ik nu gedaan om de lijst met het programma MES geschikt
te maken voor de DUO Lnb van CanalDigitaal.

1. Kanalenlijst 20070919 schimpie F31 1430 mb.rcu gedownload
2. Overbodige satellieten/kanalen verwijdert.
3. De nu overbodige transponders verwijderd.
4. DiSEqC instelling aangepast. Astra1 = DiSEqC A en Astra3 = DiSEqC B

Oja,ik kan de lijst zelf niet testen en voordat je begint lees eerst de LEESMIJ!!

Schimpie_Pioneer1430_20070919.zip

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan,

 

Allereerst hartelijk dank voor de aanpassing. Ik heb de kanalenlijst naar de satelietontvanger gedownload maar heb nog steeds hetzelfde probleem: de zenders van de astra 23,5 hebben geen beeld (rood satelietsymbooltje in de rechter onderhoek). Bij het herhaaldelijk zappen had ik ineens beeld op de astra 23,5-zenders en dus niet op de astra 19,2 zenders. Na uit- en aanzetten van de ontvanger had ik weer beeld op de 19,2-zenders en dus weer geen beeld op de astra 23,5-zenders. Wat doe ik fout, of moet ik een bepaalde instelling nog doen of op een bepaalde knop drukken (firmware is Euromuis v5.3c ENG/NL)?

Pioneer DBR-S200NL

Philips DSX-6073

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok.

 

Er waren in het verleden wel meer problemen met een monoblock en euromuis firmware.

Best mogelijk dat dit oude probleem nu ook problemen geeft met de nieuwe DUO Lnb van CanalDigitaal.

 

Een andere nieuwe firmware van bobbejaans kan misschien je probleem oplossen.

Zeker weten doe ik dit niet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Kun je mij misschien een link sturen met de juiste firmware van bobbejaans? Er staan her en der verschillende firmware-versies waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet. Dan zal ik het daarmee eens proberen, misschien dat dat lukt.

Pioneer DBR-S200NL

Philips DSX-6073

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan en hweijs,

 

Als eerste wil ik Johan bedanken voor het aanpassen van de lijst.

Ik had ook geen beeld op de regionale met de schimpie lijst. Nu wel. Johan mag ik weten wat en waar je hebt gewijzigd, ik gebruik mes om de lijst in de decoder te laden.

 

Ik heb een dbr-s400 met euromuis 5.3c Mijn Lnb is een Quad monoblock voor de astra 19.2 en 23.5 (canaaldigital).

 

Misschien is het dus niet de software, maar is de LNB niet goed uitgericht.

 

Groetjes, Doorus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...