Gast Invertist Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Ik wil u graag attent maken op deze site waar u gratis settinglisten voor elke gewenste satelliet kunt maken. Deze zijn zeer up-to-date, en b.v. met SetEdit om te zetten naar lijsten voor uw ontvanger.
Gast Invertist Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Oh.... Vertel! Ik vond het juist heel simpel gaan. Of zie ik iets over het hoofd?
Gast gerard0610 Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Een geweldige tip. Supper. Nu kan ik eindelijkl eens een update generen voor mijn Echostar3000VI :-) :-) :-) ........ maar..... :-( Ik ben nu al een geruime tijd bezig maar hoe eenvoudig het oiok moet zijn, het lukt me niet :-( :-( :-( Kan jij of een nadere terzake kundige mij op weg helpen. Meer als mij eeuwige dank kan ik je niet geven ;-) Gerard
Spotvogel Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Mij lukt het ook niet om er een SDX-bestand uit te krijgen; uitleg zou zeer welkom zijn....
Gast wanderer Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Origineel bericht van: Invertist Ik vond het juist heel simpel gaan. vertel het ons dan ook eens hoe je dit simpel gedaan hebt
pepper Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Hoi, Mij is het net ook gelukt. Op dit moment wordt er alleen het SDX formaat ondersteund. Selecteer (meerdere) sats welke je wilt gebruiken, selecteer All types (of welke je wilt hebben), vervolgens rechtsonder SDX selecteren en vervolgens knop "Generate user define ...". naam opgeven voor de lijst en de plaats waar je deze wilt opslaan. Klaar. ps ik gebruik Firefox groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
pepper Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Op dit moment kan ik er ook niet meer op groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
Spotvogel Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Ja, zo ver kom ik ook nog wel, alleen, dan is dat sdx'je wel leeg....... Als jij denkt 'm wel succesvol aangemaakt te hebben, zip 'm dan 's en hang 'm hier 's op svp? Wil ik wel zien...
pepper Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Ok, heb net weer een lijst gemaakt. Bestand bijgevoegd. Heb wel aan de rechterzijde aangevinkt welke soort zenders ik wil opnemen, bv digitaal analoog HD etc. Dit bestand is nu 1.91 mb groot groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
Gast Invertist Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het kip simpel: 1- kies links de gewenste satelliet (eventueel meerdere); 2- kies rechts het gewenste kanaaltype (eventueel meerdere); 3- kies onderaan eventueel beperkingen en/of bepaalde kanaalnamen (daar hoef je helemaal niets in te vullen); Kies onder het scherm "Here you can generate your own channel list and download it as SDX file for importing.": een SDX-bestand wordt ogenblikkelijk op je PC opgeslagen, en kan (met SetEdit) worden geopend. Er zijn wel meer sites, waar de informatie is te vinden, maar (bij mijn weten) niet, waar je een bewerkbaar bestand kunt binnen halen (in ieder geval niet "voor niets", zoals hier wel het geval is). Het handigste (vind ik) is om zo'n bestand per satelliet aan te maken, en dan de volgende binnen te halen. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke werkwijze. Op deze manier heb ik voor een draaibaar systeem in hele korte tijd een compleet nieuwe database gemaakt (voor zo'n 40 satellieten). Daar was ik voorheen dagen mee bezig.
Spotvogel Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Hij doet het nu idd tot m'n stomme verbazing, terwijl ik toch echt niets anders doe dan bij m' n eerdere testjes? Misschien was de pagina daarom een tijdje off-line, om e.e.a. te repareren. Maar, helaas, we waren blij met de bekende dooie mus! Ik heb net even de FTA-kanalen digitaal op Astra1 binnengehaald; dat je dan ook wat rommel over een Astra OP 0 GRADEN BINNENKRIJGT IS NIET ZO ERG, MAAR DE LIST IS HOOGBEJAARD! De regionale zenders op 11.479 staan er nog in, dan weet ik genoeg........
Spotvogel Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Ik weet overigens dat bv Pet123 z'n info van Lyngsat binnen haalt, maar hoe dat werkt heb ik nooit kunnen ontdekken....
Spotvogel Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Nog maar 's een testje gedaan, op de Astra3 zitten de themazenders van C+ er nog niet eens in.... Info uit het jaar kruik helaas.....
Gast Invertist Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Origineel bericht van: Spotvogel Ik weet overigens dat bv Pet123 z'n info van Lyngsat binnen haalt, maar hoe dat werkt heb ik nooit kunnen ontdekken.... Nee, precies: er schijnen mogelijkheden te zijn, maar geen idee hoe. Niemand? Het is toch best een bekende en belangrijke bron van informatie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen