sat_viewer Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Heb hier op een oudere laptop P3 - 65O Mhz (Toshiba S1700-200)met 192 Mb RAM de versie mandrake 10.1 proberen te installeren. De bestaande 4 Gb was gepartitioneerd in een c en d gedeelte, graag had ik de gegevens van de d schijf behouden. Installatie loopt vlot tot het einde en als ik dan reboot krijg ik een zwart (dos) scherm met L en dan een half scherm met 99 99 99 ...... Is deze versie van linux te zwaar voor dit toestel ? ik had graag in een grafische omgeving gewerkt sat_viewer
verkerkbr Geplaatst: 21 januari 2008 Geplaatst: 21 januari 2008 Goede avond, waarom een oude versie Mandriva 10.1 ? Neem gelijk de laatste versie 2008. Draait hier ook op een oude HP laptop met een P2. Wel van belang is dat je partitie voldoende groot is om Mandriva te kunnen bevatten. Je kunt in eerste instatie zo min mogelijk programma´s installeren. Op een P3 moet Mandriva zonder meer goed kunnen draaien. Als gekozen partitie te klein is, moet je een eerst ander aanpassen. Groet, Bram
sat_viewer Geplaatst: 22 januari 2008 Auteur Geplaatst: 22 januari 2008 bedankt voor de reply. Ik heb ondertussen ook de foutmelding "L 99 99 99......." gevonden, had de opstart toestand op hda1 gezet ipv op hda(mbr). Nu loopt ie als een trein, nog even wennen en als het leuk ? wordt dan " bey bey Bill " en proberen we de nieuwe versie grts, sat_viewer
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen