Ga naar inhoud


Alles over de nieuwe VISIOSAT BIG-BISAT


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Tonskidutch
hallo,
met zoveel schrijfvouten betreffende het type in deze draad is het natuurlijk niet ondenkbaar dat je makkelijk zo'n vraag stelt....

het is en blijft een BIG BIsat
geen bigsat
VISIOSAT BIG-BISAT is natuurlijk ook een naam om je tong over te breken, laat staan je tiep-vingers

cheers



OK, aha. Maar mijn vraag blijft staan voor diegene of hij nou dan eerst de Visiosat Bisat had en nu de nieuwe Visiosat Big Bisat? Ik dacht dat de 2e nieuwe en grotere Big bisat "beter" was of in elk geval altijd een beter signaal dan de oudere/kleinere Bisat (die ik dus zelf heb!).

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 328
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast HunkSL500

Hallo lieve kijkbuiskindertjes,

 

ook ik ben overgestapt van een visiosat bisat (4-lnb) naar de big bisat (8lnb). Ik had de bisat ruim een jaar hangen met 3 lnb's en ongeveer een maand of 3 geleden had ik er de 4-lnbhouder opgevezen. Daar kwam nog een gemotoriseerd schoteltje bij, waarmee ik het luchtruim aftastte naar leuke signalen, in afwachting van mijn reeds bestelde big bisat.

 

Ik moet zeggen dat op de astra's en hotbird, mijn ontvangst verbeterd is hoor, zeker niet afgenomen.. In welke mate kan ik je niet zwart op wit, of wit op zwart, afhankelijk van je kleureninstellingen (:D) neerpennen want ik heb niet alles opgeschreven, maar ik zie het wel omdat ik gewoon weet dat het minder was.

 

Voor meer waarden per lnb, info en fotootjes verwijs ik graag naar mijn inbreng bij de ledeninstallatiepagina:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showgallery/Number/1482386

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. Bedankt voor je bijdrage.

Ik overweeg in de toekomst mijn channelmaster 1.20 te vervangen door een nieuwe multisat schotel zoals deze.

Nu wil ik in de toekomst de draaibare set vervangen omdat de meest interessante zenders met zo'n schotel wel te "vangen" zijn en het een hoop draaiwerk scheelt.

Voor mij is de voornaamste afweging voor de uiteindelijke overstap het zo veel mogelijk ontvangen van HDTV zenders en natuurlijk het Nederlandstalige aanbod (op a1 en a3).

Welke satellieten zijn dan het meest interressant om erbij te zetten, er vanuitgaande dat hotbird + astra 1 + astra 3 + astra 2 er in ieder geval op moeten zitten en de ontvangst van die 4 in ieder geval optimaal moet zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Die nieuwe VisioSatBigSat of hoe die ook precies heet vind ik ook erg mooi en zou de "bevolking" op mijn dak ook erg terug dringen.

Nu heb ik het probleem dat ik in het hele huis 8 aansluitingen heb, dus stel dat ik 4 satellieten zou willen ontvangen op ieder aansluitpunt, dan moet ik een 16x8 switch aanschaffen en dat kost een hoop geld.

En dat houd mij ervan af.

Komt nog bij dat ik graag de maximale Clark Belt vanuit mijn positie wil zien. En dat is in mijn geval van 57° oost tot 45° west.

En dat is niet haalbaar voor deze schotel.

Dus heb ik het opgelost met een vaste schotel op Astra 19° oost en een draaibare schotel voor de andere posities. Beide met een quattro LNC. Dat vind ik een goed kompromis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar hoe wil je een echte wereldzapper of feedhunter tevreden stellen met een multifocus?

 

dat is een heel leuke big bisat met een degelijke opbrengst (maar geringe kijkhoek).

 

de ontzachlijk trage motor is extreem precies en flexibel qua clarck belt

de multifocus is retesnel maar niet zo precies en flexibel door de beperkte openingshoek

 

dat wisten we allemaal al (door lezen en studie) en dus is het eigenlijk niet het thema van de berichtgeving hier...

het thema is KUN JIJ deze big bisat goed gebruiken en wat zijn je ERVARINGSWAARDEN.

en niet waarom kan ik hem NIET gebruiken.

 

het lijkt me een waardige wok die een marktaandeel van de wavefrontier strijdig kan maken.

 

cheers

90

John Mayall

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag mij visio big-bisat via de post binnen gekregen. Helaas is mijn visio big bi-sat beschadigd mad. Idg RMA aangevraagd en gemeld bij de webshop. Ik hoop dat de volgende zending beter gaat. Als mensen een visio big-bisat wilt aanschaffen. Zal ik hun adviseren om het zelf persoonlijk op te halen. En te inspecteren op beschadigingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien iemand mijn Bisat G3 (Astra1,2,3) samen met de 3 quad lnb's en switches wil overkopen heb ik me onlangs een Big Bisat aangeschaft met de bedoeling om ook Hotbird bij m'n lijstje bij te voegen.

Zo te zien moet je wel de smalle Alps lnb's hebben voor Astra 1 en 3 maar zou men 'gewone' lnb's kunnen gebruiken voor Hotbird en Astra2. Op papier hebben de smalle Alps immers een ruisgetal van 0,6dB terwijl de normale LNB's toch iets gevoeliger zijn met 0,2dB.

Klopt mijn redenering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

 

ik heb dus nu ook de Big Bisat 8 lnb schotel van Visiosat.

het monteren is eenvoudig, maar in 10 minuten lukte niet.

hij staat nu, en ik heb hem eerst op de Visiosat 3/1 1.0 diseqc gezet en de schotel uitgelijnd op de Hotbird bij mij de middelste, dat werkte perfect ook een goede ontvangst.

zowel op de Topfield 5000CI+ als op de Dreambox 7020S

 

Daarna de satconn 10/1 Diseqc eerst bij de Topfield ertussen werkte ook goed op A1 en 3 en Hotbird, perfect beeld.

Daarna de satconn 10/1 er bij de Dreambox tussen en dan werkt het niet, ik ontvang alleen de Hotbird en niet de A1 en 3

 

Heeft iemand hier al ervaring mee en of weet iemand de instellingen van de dreambox bij de Satconn 10/1 SW101D Diseqc

 

 

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Een mix van beide schotels is voor zo een feedhunter dan toch een prima uitkomst mits de ruimte aanwezig is.

 

Vraagje: Is Badr met deze Big-Bisat ook nog een beetje behoorlijk naar binnen te hengelen ? Zo niet dan is het voor mij geen optie omdat mijn vrouw graag naar arabische kanalen kijkt. Nu maak ik gebruik van een 1,80 op Nilesat en een 1.20 draaibaar voor het overige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: blakkie
hallo,

ik heb dus nu ook de Big Bisat 8 lnb schotel van Visiosat.
het monteren is eenvoudig, maar in 10 minuten lukte niet.
hij staat nu, en ik heb hem eerst op de Visiosat 3/1 1.0 diseqc gezet en de schotel uitgelijnd op de Hotbird bij mij de middelste, dat werkte perfect ook een goede ontvangst.
zowel op de Topfield 5000CI+ als op de Dreambox 7020S

Daarna de satconn 10/1 Diseqc eerst bij de Topfield ertussen werkte ook goed op A1 en 3 en Hotbird, perfect beeld.
Daarna de satconn 10/1 er bij de Dreambox tussen en dan werkt het niet, ik ontvang alleen de Hotbird en niet de A1 en 3

Heeft iemand hier al ervaring mee en of weet iemand de instellingen van de dreambox bij de Satconn 10/1 SW101D Diseqc


15-04-08 21.35 uur

Ik ben eruit, het werkt.
Nu nog de andere sats.

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Hij staat de Visiosat Big Bisat met 6 Lnbs

Het is mij niet in 10 minuten gelukt.

Eerder, het weer op mijn balkon meegerekent, 10 dagen.

 

En tot nu toe ben ik er tevreden over, nu nog zien wat ik zie bij slecht weer, ook dat is belangrijk.

 

a>[/url][/img]

 

a>[/url][/img]

 

 

 

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: totaaltje
badr is als je geduld hebt met uitrichten en geen astra 2 wild zien te vangen met de big bisat. met astra 2 gaat het niet ivb met de geringen afstand tussen de satelliet positie's!
Wat betreft het positioneren van de LNB voorzie ik geen problemen het gaat mij er in dit geval meer om hoe groot het slecht weer reserve is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...