Gast Testarossa Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Hoi, Ik wil graag in een scipt testen of een andere PC online is. Volgens de 'man ping' zou het ping commando een returncode geven bij het gebruik van de opties -c en -w. De return is "0" als de ping een antwoord krijgt waardoor ik het volgende verzon: Code: if [/bin/ping -c 5 -w 5 192.168.1.120]; then echo 'server niet gevonden' exit 1fi wat dus niet werkt, ik heb al verschillende andere varianten geprobeert (quotjes, ==, -eq, enz... ) Welke maar niet lijken te werken, kan er iemand een duwtje in de goede richting geven, want ik ben niet zo vertrouwd met dat script taaltje. alvast bedankt op voorhand, T
Gast Testarossa Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Code: if /bin/ping -c 5 -w 5 192.168.1.120; then echo 'server niet gevonden' exit 1fi zonder de rechte haakjes lijkt het te werken. volgende keer pruts ik eerst nog een uurtje verder voordat ik het hier kom vragen
Lucky_Luke Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Haakjes moeten omgeven zijn door een spatie. Code: #!/bin/shif [ ! "/bin/ping -c 5 -w 5 192.168.1.50" ]then echo "server niet gevonden"fi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen