Ga naar inhoud

Komen we in een economische recessie terecht??!!!

dommelsch_fan

Aanbevolen berichten

Alamerende berichten van dalende aandeelkoersen,angst voor de

terugkeer van de jaren 30,oplopende werkloosheid en de krediet-

crisis in Amerika.De financiele wereld staat te trillen op zijn

benen.Zelf heb ik onlangs mijn baan verloren op 51 jarige leeftijd en van zulke berichten als bovenstaand wordt je al helemaal niet vrolijk.Het zal nu nog moeilijker worden om een baan te vinden en als je een eigen huis bezit (wat gaan de prijzen doen).Trouwens wanneer is er nou echt sprake van een recessie???!!!Ik hoop maar weer snel op beter tijden,maar dat zal er voorlopig niet in zitten,denk ik.

heeeeeeee......biertje!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Over een recessie spreekt men al bij een afgenomen groei.

Wat jij noemt het een depressie en dat wordt pas zo genoemd bij een afname van het BBP in twee opvolgende periodes.

En dat gebeurt echt niet.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig gaan we in Europa nog geen recessie hebben. Het kan natuurlijk altijd wel. Maar we zien in Europa de effecten van die Amerikaanse crisis niet, alleen de beurzen deden het gisteren wat slechter, en vandaag sloten alle Europese beurzen op de DAX in Frankfurt met groei af.

Het enige probleem dat we krijgen, is dat de Euro stilaan te duur wordt voor de niet-Europezen. En daar gaat de ECB misschien binnenkort iets aan doen. Renteverlagingen zijn wel degelijk onmogelijk want daarvoor is de inflatie in Euro-zone té groot.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dit al genoeg zegt!

'Beursonrust raakt Nederlandse consument niet'

Uitgegeven: 22 januari 2008 18:45

Laatst gewijzigd: 22 januari 2008 22:02

AMSTERDAM - De Nederlandse consument heeft van de malaise op de wereldwijde aandelenmarkten niets te vrezen. Volgens verschillende instanties staat de woningmarkt stevig in zijn schoenen en neemt de werkloosheid alleen maar af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de wereld wijde munt? >> Dollar

Wie heeft het meeste goud? >> Amerika

Wat gebeurd er als de Dollar afzwakt? >> goud wordt duurder

Wat betekend dit voor de rijkdom van Amerika? >> niets

Een daling van de dollar betekend een waarde stijging van het goud.

Amerika blijft dus net zo rijk alleen wordt er bij een Dollar val niet meer in Amerikaans papier geruild maar in goud.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satpiet 200

komt hier ook !!de consument leent en leen en leent en de overheid plukt plukt plukt . simpel gezegt als de consument zijn geld niet meer kan laten rollen is de economie dood en dat kan zelf in een week tijd gebeuren ,immers is een economie altijd een zeepbel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Word allemaal zwaar overdreven gedaan over n paar aandelen die gezakt zijn de economie is wel iets meer dan deze aandelen .

De prijs van huizen word bepaald door vraag en aanbod en niet hoe t op de beurs gaat.

Hooguit hebben hierdoor sommige wat minder te besteden voor een huis.

En idd bush weg en hillary for president.

Een zeepbel is t zeker niet als je de hardste valuta hebt.

Het mooiste is straks al die beurshandelaren die de aandelen nu laag kopen doordat nu de paniekfiguren lopen te verkopen.

Die liggen straks weer in een deuk van wat ze hebben verdiend.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gigantaandemuur, veel drukdoenerij allemaal. Het enige dat ons enigszins kan benadelen is dat Europese banken zo'n Amerikaanse leningen (die nooit terugbetaald zullen kunnen worden) ook gekocht hebben van de Amerikanen.

De Amerikaanse banken gaven vorige week hun cijfers al vrij en daarin bleek dat er voorlopig $109 miljard verlies gemaakt werd. De Europese banken publiceren hun cijfers maar na het eerste kwartaal, in maart dus. Als de banken hier veel van die leningen gekocht hebben, dan zal de Bel-20 in Brussel nog eens een duik nemen want daar zitten een aantal grote banken in...

Voor de man in de straat: nothing to worry about! (tenzij hij heel veel bankaandelen heeft natuurlijk smirk )

Link naar reactie
Delen op andere sites

De economie zit toch wel wat complexer in elkaar.

Ook de Nederlandse huizenmarkt is enorm opgefokt doordat in het verleden vrijwel gratis geld beschikbaar was voor bijna iedereen die hier om vroeg. Nu trekken ook de Nederlandse banken de touwtjes aan en wordt het moeilijker om geld te lenen. Dit heeft gevolgen voor zowel de huizenmarkt als de herfinanciering van bedrijven.

Dat is niet meteen een recessie, maar kan daar wel toe leiden.

Vooral in de UK en Spanje is de val van de huizenmarkt al bezig.

En vertrouw NOOIT de uitspraken van politici.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjah, dat kan dan wel zo zijn dat de Nederlandse huizenmarkt opgefokt is. Maar die "nagenoeg gratis leningen voor iedereen" is in Europa niet zo massaal geweest als in de US, daar is dit sinds 2005 massaal gedaan. Men leende 125% van de waarde van het huis aan mensen die in de verste verte die lening nooit zouden kunnen afbetalen.

Overal in West-Europa staat de huizenmarkt onder druk. Wat ik wou zeggen is, dat die Amerikaanse crisis waar het over gaat. Geen grote gevolgen zal hebben in Europa. Een Europese recessie kan er alleen als blijkt dat we hier in dezelfde shit zouden zitten als daar. Wat nu toch echt niet het geval is hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vertrouw NOOIT de uitspraken van politici.

Daar heb je helemaal gelijk in en dat doe ik ook niet want ik vertrouw er geeneen smile

Dat minder makkelijk hypotheek verstrekken is al een poosje gaande had dit effect op de huizen prijzen??nauwelijks.

[Her]financiering van bedrijven gebeurd voor t grootste deel door de banken en dat levert ze flink rente op alleen als t echt niet gaat [verantwoord is]zullen ze dit dus minder gaan doen.

Dit zou dan gelden alleen voor de banken waarvan een groot deel van t aandelenkapitaal in amerikaanse handen is.

Maar dat zijn ze lang niet allemaal.

Overigens als ik sommige ""problemen "" vergelijk hier met wat andere landen hebben zoals bv de palestijnen is t hier gewoon een lachertje.

Of wel je gaat hierdoor een keer minder op vakantie per jaar so what.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nederlands huis/hypotheek situatie is niet veel anders

als in de US.

Hoeveel mensen hebben niet een aflossingvrije hypotheek

en een schuld(hypotheek) van 70% op 125% van de executie waarde.

Hoeveel mensen hebben een risiko hypotheek in fondsen.

Deze groep is direkt de dupe als de rente stijgt of de

beurs zakt en dan nog de geruchten dat de hypotheek rente

niet meer aftrekbaar wordt.

Als bij die grote groep huis besitters de klink in de kabel

komt is de US situatie erg reeel voor hier.

Gedwongen huis verkopen => waarde huizen zakt => leningen zijn

ongedekt => rente stijgt =>spiraal naar onder draait dan

op volle kracht.

Ik weet nog de jaren 70 met hypotheek renten van 15%!!

En dan nog de kunstmatige olie crises van nu en de CO2 eisen

die gaan komen ,ik houd mijn hart vast voor de komende jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelijk heb je ,ik erger me dood als ik op tv zie of in de

krant lees "De ruwe olie kost 100$/barrel".

Wat interessert mij de $ prijs ik betaal in EURO aan

de pomp.

Als ik de olie prijs terug reken naar euro dan is de

euro olie prijs van nu gelijk als voor een paar jaar.

Er is voor ons totaal geen prijsverhoging op de markt

maar aan de pomp betalen wij ons bewusteloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen