Gast benschi Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Hallo Allemaal Ik wil op een computer nieuwe windows xp instaleren maar ik heb een probleem. Als ik de cd erin doe krijg ik het schermpje van instaleren. Ik klik instaleren aan dan heb ik de keuze upgrate of nieuwe instalatie. Het maakt niks uit wat ik aanklik hij begint met instaleren maar zodra hij opnieuw op moet starten doet hij niks meer ( zwart scherm ) en de cd-rom doet ook niks meer. Heb ook al via de cd-rom opgestart maar hij doet het zelfde. Wat kan het zijn?????? Mvg Hay
marcel1970 Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Dit heb ik nooit gehad, maar als ik windows opnieuw installeer dan start ik de pc op via de winxp cd evt sata driver toevoegen, en als ik dan in het scherm ben waar ik de partitie mag kiezen dan doe ik eerst de partitie (meestal C:\) verwijderen en daarna op deze "niet gepartioneerde" installeren zodat je de schijf moet formateren... "My next wife will be normal"
Gast benschi Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Hoi Marcel zo ver kom ik nog helemaal niet. Hij geeft aan nog 59 min dan 51 min dan loopt het rode balkje en er staat de computer word opnieuw opgestart en dan gebeurd er niks meer. Mvg Hay
Hellum Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 mischien eventjes de bios resetten (serieus) simpel door het kleine batterijtje even van het mobo afhalen, dan de stroom er weer op, dan er weer af en aanzetten (alles gaat dan heel even draaien) MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
marcel1970 Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Ook een manier je kunt er ook de clear cosmos jumper voor gebruiken(3 pinnen 2 zijn verbonden dan moet je even de middelste met de nog vrije pin verbinden en weer terug zetten...wel de pc eerst stroomloos maken )..zit vaak bij dat batterijtje in de buurt...wel moet je dan vaak je bios opnieuw instellen, opstartvolgorde eerst cd-rom dan hdd en je moet in het post scherm even kijken of de juiste cpu weergegeven wordt zoniet moet je ergens bij frequency control in de bios deze aanpassen aan je hard ware..wat zijn de spec van de pc? "My next wife will be normal"
Ome Merde Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 als je een backup hebt zou ik opstarten met die XP cd-rom en vervolgens eerst de partitie(s) verwijderen en de schijf NTFS laten formateren (niet snel) en dan de installatie afhandelen. zit er nog een drive in die PC (brandertje ofzo) ? probeer het eens vanaf dat station en poets de CD eens op. merDe deze ruimte is te huur
Gast benschi Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Ik ga alles proberen ik hou jullie op de hoogte Mvg Hay
Gast benschi Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Dat heb ik allemaal geprobeerd Ome Merde. Er zit een cd en dvd brander in. Mvg Hay
jeevanhoof Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Hoi, volgens mij start jij je pc niet op met de windows cd... Dus in je bios de dvd/cd drive als eerste opstart selecteren, je windows cd in je lade, de pc opstarten en als hij vraagt wil je opstarten van cd op een toets drukken. dan zal het wel lukken. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Con Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Tijdens het installeren vraagt dWindows of je vanaf cd of vanaf HD wil opstarten, heel wazig. Haal dan de cd uit de machine en ga verder. Anders blijft Windows van de cd installeren. Tijdens de installatieprocedure worden vragen gesteld die gewoon nergens op slaan is mijn ervaring (zwart/wit gezien). HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 De topicstart begint de installatie vanuit een draaiend windows installatie. Blijkbaar gaat er vervolgens iets serieus fout. Het is niet anders, de bestaande windowsinstallatie laat installatie vanuit windows zelf niet meer toe. Niks onmogelijk dat 1 of andere virusscanner hier de zaak loopt de verstieren. Echter zoals al eerder gesuggereerd wordt: probeer de computer op te laten starten van je windows installatiecd direct na het opstarten. Dan zal het wel lukken. @con: De eerste keer ram je op een knop en dan start de setup van cd. De tweede keer blijf je van het klavier af en wacht je rustig totdat de timeout verstreken is... De pc start dan vanaf de hdd en zet de setup van windows dan voort. Beslist geen sprake van rare lus constructie
Con Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Origineel bericht van: theparasol @con: . . . . De eerste keer ram je op een knop en dan start de setup van cd. De tweede keer blijf je van het klavier af en wacht je rustig totdat de timeout verstreken is... De pc start dan vanaf de hdd en zet de setup van windows dan voort. Beslist geen sprake van rare lus constructie Ik ben dat uiteraard inmiddels helemaal met je eens, maar . . . de tweede keer wordt er dus WEL gevraagd wat je wil doen en als je dan niets weet dan nijg je te zeggen: starten van cd, immers daar was je mee bezig. Dus geen lus-constructie maar wel een zinloze, op het verkeerde been zettende wazige vraag. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
theparasol Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Meestal maak ik dat niet mee, ik heb de tijd gehad dat ik vol spanning naar het scherm blijf turen Maar ergens heb je wel een punt!
Gast Pacman Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Origineel bericht van: Con Tijdens het installeren vraagt dWindows of je vanaf cd of vanaf HD wil opstarten, heel wazig. Haal dan de cd uit de machine en ga verder. Anders blijft Windows van de cd installeren. Bij XP niet, de cd mag er gewoon in blijven als je bij die vraag niet op een toets drukt zal hij gewoon vanaf harddisk booten. Bij NT4 had je dat probleem idd wel.
Gast benschi Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Geachte heren bedankt voor alle tips. moimoi had de oplossing na die handeling met het batterijtje liep hij als een trein. Van mij uit mag er een slotje op. Mvg Hay
Aanbevolen berichten