Gast rossi123 Geplaatst: 22 januari 2008 Geplaatst: 22 januari 2008 Hallo, Ik heb hier een tomtom go 300 waar 2 ic's van verbrand zijn. Het probleem is dat ik zelf niet smdsolderingen kan doen. wie o wie kan mij helpen in de omgeving van utrecht m.v.g. Alex
arnoldl Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 heb je betreffende onderdelen al gevonden dan ?
Gast rossi123 Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 hoi arnold, Jazekr heb ik de onderdelen!!.. alleen kan ik geen smd solderen. dit soort apparatuur heb ik niet. De storing had ik hel snel gevonden. had je nog aanvullende informatie dan voor mij!! m.v.g alex
Snurker Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Origineel bericht van: rossi123 Hallo, Ik heb hier een tomtom go 300 waar 2 ic's van verbrand zijn. Alex Dan zal er ook nog wel VEEL MEER defect zijn !! Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Gast rossi123 Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 hoi snurker, Dat is lekker optimistich We zullen zie!!! gr alex
Moderator Matchless Geplaatst: 24 januari 2008 Moderator Geplaatst: 24 januari 2008 Ik had ook al eerder het gevoel dat er meer kapot is. Wat staat op die chips? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast rossi123 Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Hoi matchless Kijk hier heb ik wat aan!! elkaar proberen te helpen Deze zijn kapot, Iedergeval de LTC3411. heeft een brandplekje en die andere vervang ik ook gelijk mee. Zit naast de aan/uit knop. U25 : LTC3411 U24 : TPS62000 Gaat mij ook om de lol om hem weer aan het werk te krijgen. Iedergeval bedankt voor je reactie gr Alex
Moderator Matchless Geplaatst: 24 januari 2008 Moderator Geplaatst: 24 januari 2008 voeding of laad gedeelte kapot want: LTC3411 = 1.25A, 4MHz, Synchronous Step-Down DC/DC Converter LTC3411 datasheet de TPS62000 idem = HIGH-EFFICIENCY STEP-DOWN LOW POWER DC-DC CONVERTER TPS62000 datasheet er zal zeker meer kapot zijn. begin maar eens met de onderdelen rond en voor deze chips te meten (vooral elko's). meet de accu ook eens. Je zou ook de weerstand aan de uitgang van deze chips kunnen meten. wel met de chips eruit. als die dan 0 ohm aangeeft dan zal er achter de chips ook schade kunnen zijn. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast rossi123 Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 hoi matchless, bedankt voor de informatie. ik wacht op de onderdelen en ga aan de slag. Groene led gaat wel branden als de laadsnoer aangesloten word. voor de rest geeft hij geen reactie. ik laat het nog horen. gr akex
MehmetArslan Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Origineel bericht van: rossi123 Jazekr heb ik de onderdelen!!.. Origineel bericht van: rossi123 ik wacht op de onderdelen en ga aan de slag Ben niet meer mee. Satwolf ------------------------------------------------------------------- Als iedereen mekaar helpt zijn er geen problemen meer.
marlb64 Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Doe eens een google op : LTC341 U24 tomtom, dan vind je wel meer info over je tomtom. Weet niet of het voor jou ook van toepassing is, maar het schijnt vaak te gebeuren dat die zaak eruit brandt als gevolg van een defekte auto adapter. Dus pas daar voor op, als je er wel weer leven in krijgt zou het jammer zijn dat je hem meteen weer opblaast. Grtz.
Beobuddy Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Op zich zijn dat soort SMD's niet zo moeilijk te solderen. Neem een kleine bout, stort met tin 1 zijde volledig vol, dus pootje 1 t/m 5 bijvoorbeeld. Zet er een scherp voorwerp onder, verwarm de volledige hoeveelheid tin en werk het ic langzaam naar boven. Vervolgens de andere zijde volstorten en het ic eruit halen. Daarna printplaat leegzuigen met bijv. zuiglitze. Zet ic-tje op z'n plek. Op 2 hoeken de pootjes vast solderen. Daarna pootje voor pootje van tin voorzien en de soldeer mee laten lopen. IC's kunnen namelijk meer hebben dan je denkt. Dit zijn ic's met niet zoveel pootjes en moet het te doen zijn. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast rossi123 Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: Satwolf Origineel bericht van: rossi123 Jazekr heb ik de onderdelen!!.. Origineel bericht van: rossi123 ik wacht op de onderdelen en ga aan de slag Ben niet meer mee. Satwolf Het is niet zo moeilijk . Ik had 2 ic's besteld een ook al binnen toen de vraag gesteld werd. . Toen ik de ic's wilde monteren bleek er 1 gebroken was door de manier van inpakken. Gebeld met de leverancier een keurig een nieuwe gekregen.. Stond een beetje raar beschreven.
Gast rossi123 Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Origineel bericht van: Beobuddy Op zich zijn dat soort SMD's niet zo moeilijk te solderen. Neem een kleine bout, stort met tin 1 zijde volledig vol, dus pootje 1 t/m 5 bijvoorbeeld. Zet er een scherp voorwerp onder, verwarm de volledige hoeveelheid tin en werk het ic langzaam naar boven. Vervolgens de andere zijde volstorten en het ic eruit halen. Daarna printplaat leegzuigen met bijv. zuiglitze. Zet ic-tje op z'n plek. Op 2 hoeken de pootjes vast solderen. Daarna pootje voor pootje van tin voorzien en de soldeer mee laten lopen. IC's kunnen namelijk meer hebben dan je denkt. Dit zijn ic's met niet zoveel pootjes en moet het te doen zijn. Perfecte hulp Reparatie gelukt. Had ik eigenlijk wel stilletje ook op gehoopt. Draait weer als een tierelier.. Was een gok een ook de hoeveelheid lol om zoiets weer aan de praat te krijgen. Ik heb van de zaak ( werk in de tandtechniek) een ZEER vergrotende loep meegenomen. Werkt een stuk beter . Ik heb een soldeerbout aangepast op de zaak.. een heel dun puntje aangeslepen. Werkt goed. Nogmaals voor diegene die goede hinten had.. bedankt Mag een slotje op
Snurker Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Mijn complimenten ... sorry dat ik zo negatief was over een te behalen oplossing. Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen