Ga naar inhoud


Spaanse prepay,en is een spaans abonnement mogelijk voor een belg?


Aanbevolen berichten

Hi,

mits wat geluk,ga ik voor enkele weken naar spanje.Doch heb ik echter geen zin om voor de kosten op te draaien voor roamingskosten en dacht ik een spaans prepay kaartje te kopen,en dit via één of ander weg bekend te maken in belgië (voice mail misschien).Ik vroeg mij echter ook af,of dit spaans prepay kaartje bruikbaar is in belgië en vooral op te laden is in belgië om hetzelfde nummer te gebruiken/behouden.

Ze verkopen daar ook goedkope simlocked gsm's,als je een abonnement neemt,maar kan je als belg zijnde een spaans abonnement nemen?dus met een belgisch paspoort en een belgische rekening en bvb laten domiciliëren?

Gemakkelijker zou het zijn,dat iemand die dit board leest en in spanje woont,een prepay kaartje koopt en naar mij opstuurt,ik zou het op voorhand betalen.Dan is het gemakkelijk om op voorhand dit spaans nummer door te geven.

Sorry als ik iets teveel afwijk.

alvast bedankt op voorhand voor de antwoorden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een prepay spaans mobiel nummer, maar ik heb de laatste tijd steeds meer de indruk dat ik beter met mijn nederlandse mobiel kan bellen, of via voipbuster/skype mobiel ( internet cafe ) dan met mijn spaans nummer. Mijn spaanse prepay heeft een giga hoog tarief.

 

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in Spanje een abonnement te hebben moet je resident zijn, oftewel een 'tarjeta de residencia' hebben of een paspoort met arbeidscontract oid, maar in ieder geval een bankrekening in Spanje. ALs je voor je werk gaat en je kunt dat aantonen, dan kan je naar zo'n winkel gaan om dat te proberen.

Prepay in Spanje is erg duur, afhankelijk van provider/abonnement betaal je rond de 25-45 ct/min, ex btw en connectiekosten.

Vanwege de dekking in SPanje raad ik je Telefonica's Movistar aan of Vodafone. Yoigo en zo is bagger

 

- Mijn dochter kan sneller zappen als ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft spanje dan niet zijn roaming kosten aangepast ?ik dacht wel

 

maar waarom een prepaid in belgie met je belgisch gsm kan je

in spanje bellen voor +/- 50 cnt/min en gebeld worden voor

25 cnt/min. Deze prijzen zijn niet veel hoger als een prepaid

in spanje.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al jaren een prepay kaart van orange hier in Spanje, om je telefoonnummer te behouden hoef je maar een maal per jaar er geld bij te storten. Met een Spaanse prepay kaart heb je roaming in Europa.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...