Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast tehdecline
Geplaatst:

Ik heb onlangs een KNC ONE TV-Station DVB-C Plus tuner met bijbehorende CI Module gekocht voor mijn eigen HTPC.

Ik heb vernomen dat er verschillende variaties zijn van IRDETO2 en dat het niet mogelijk is om zomaar een IRDETO2 CAM te kunnen gebruiken met mijn digitale TV abonnement van Casema.

Kan iemand misschien vertellen wat de verschillen zijn in encryptie tussen de kabelaars/sat providers en de verschillende CAMS die je daarvoor kunt gebruiken?

Voorzover ik weet werkt de Alphacrypt CI-Modul Classic wel maar bijvoorbeeld een andere (Betaalbare) CAM niet. (Want laten we eerlijk zijn, die CAM's zijn gods gruwelijk duur)

• 2 weken later...

Geplaatst:

@tehdecline,

Citaat:
Kan iemand misschien vertellen wat de verschillen zijn in encryptie tussen de kabelaars/sat providers en de verschillende CAMS die je daarvoor kunt gebruiken?

Ik kan je niet vertellen wat het verschil bij kabel/sat is gezien ik geen Irdeto 2 kaart voor de sat ontvangst heb. Ik kan me voorstellen dat voor beide type kaarten Irdeto 2 gelijk is. Het verschil zal je moeten zoeken in provider ID en PID's enz..

Wel is het zo dat er terdege verschil zit in de aanvoer van de signalen, maar de verwerking daarvan zal op een Irdeto 2 kaart volgens mij gelijk moeten zijn.

Verder kan ik mij niet voorstellen dat een cam die geschikt is voor Irdeto niet op beide systemen zal werken, zowel kabel als sat. De commando's zullen het zelfde zijn, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Zilverster

Verder kan ik mij niet voorstellen dat een cam die geschikt is voor Irdeto niet op beide systemen zal werken, zowel kabel als sat. De commando's zullen het zelfde zijn, gr.

Zilverster.

Toch is dat niet zo de gewone Irdeto2 cam werkt niet bij de kabelboeren dat komt door de toegepaste camkey, lees de berichten in het DVB-C forum maar.
Of hier het bericht van Archie. :D
Geplaatst:

@aart44,

Ja klopt, het verhaal van de camkey is me bekend, dank voor de aanvulling.

Ik zal straks eens kijken bij bekenden wat die op dit moment aan CAM's gebruiken in de door hun provider geleverde ontvanger's, gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen