Ga naar inhoud


Bekijken van FTV kanalen op Astra2


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zoals de meesten wellicht weten zijn sommige Engelse zenders zoals Channel4 en 5 niet FTA maar FTV [Free To View] en heb je een smartcard nodig om ze te decoderen.

De gebruikelijke manier om dit te doen is via een Sky Digibox met bijhorende FTV kaart [al dan niet in combo met betalende zenders].

Je kan deze kaarten ook afzonderlijk aanschaffen [ca £20] via online webshops [e.g. SatOne.tv].

Navraag bij hen liet echter blijken dat deze kaarten enkel bruikbaar zouden zijn in een Sky Digibox aangezien de kaart om de zoveel weken een keep alive signaal nodig had en dit alleen via die specifieke hardware kan. Ze leietn me ook weten dat de kaart op basis van NDS encryption werkt.

 

Mijn vraag is de volgende:

Is er iemand die dat al werkend heeft gekregen via een Inverto? Indien ja, welke CAM hebben jullie dan gebruikt? Welke andere obstakels zijn jullie opgevallen?

 

Alvast bedankt voor de reactie,

 

Peter

 

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja... das nu net mijn vraag eigenlijk.

Zo'n FTV kaart is een standaard smartcard die jij normaal in een Sky Digibox stopt.

Ik zou graag weten of er mensen zijn die al zo'n kaart hebben gedraaid via een of andere CAM [Dragon, Aston, etc] in een Inverto. De CAM zou je dan in het tweede CI-slot kunnen plaatsen.

 

Grootste vragen volgens mij zijn:

1. Welke CAM ondersteunt NDS encryption?

2. Werkt dit überhaupt op andere apparatuur dan die van Sky?

 

Ik zelf vrees dat het antwoord op vraag 2 negatief is. Precies daarom gooi ik het in de groep.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...