Ga naar inhoud


Probleem bij het opstarten Inverto en gecodeerde zender


Pletskop

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Telkens als ik mijn Inverto - uit standby - opstart en hij staat afgesteld op een gecodeerde [TVV] zender dan krijg ik geen beeld noch geluid. Als ik vervolgens zap naar een andere gecodeerde zender, dan krijg ik wel correct beeld. Terugzappen naar de vorige zender werkt dan wel naar behoren. Daarna is er geen enkel probleem. Het fenomeen doet zich dus enkel voor tijdens de opstart.

Het is alsof de CAM niet geactiveerd raakt bij het opstarten en dit pas gebeurt tijdens het zappen.

 

Is dit een normaal/gekend fenomeen? Het is alvast niet opgelost met de nieuwste Inverto OTA update :-(.

 

Ik heb een Inverto IDL7000m met v1.4 rev. 214.080 en een standaard TVV CAM + Smartcard.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben bijna zeker dat dit een probleem is van de Aston CAM, ik heb gedurende een maand een TVV CAM gebruikt en dit probleem heeft zich niet voorgedaan.

Mijn Aston CAM is pas terug uit herstelling (opnieuw laden van de firmware 2.18) en opnieuw heb ik last van af en toe zwart beeld.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jan,

Ik gebruik geen Aston CAM maar een TVV CAM.

Probleem doet zich enkel - maar wel consistent - voor tijdens het opstarten uit standby.

Als ik de Inverto afsluit afgestemd op een FTA zender en hem dan terug opzet dan heb ik het probleem niet.

Het lijkt me dus echt een probleem met de CI initialisatie of de CAM maar 'k zou niet weten hoe ik het kan oplossen.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ben bijna zeker dat dit een probleem is van de Aston CAM, ik heb gedurende een maand een TVV CAM gebruikt en dit probleem heeft zich niet voorgedaan.
Mijn Aston CAM is pas terug uit herstelling (opnieuw laden van de firmware 2.18) en opnieuw heb ik last van af en toe zwart beeld.


... terwijl ik al bijna 2 jaar een Aston CAM gebruik in combinatie met een TVV-kaart, en hier geen last van heb.

De ultieme oplossing eens proberen, nl. de stroom er 30 seconden af en de software eens volledig spanningloos maken. Dit kan wonderen doen, maar is natuurlijk geen garantie op definieve oplossing.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat een onzin antwoord. Althans: het klopt wel, maar hoeft niet lang te duren.

Het vreemde is: met de .72 en de eerste tijd met de .80 firmware ging dit bij mij snel: de laatste paar dagen duurt het ook erg lang. Ook de off-line decoderen loopt de latste tijd niet altijd meer goed.

Het lijkt er op, dat een oud Inverta probleem terug is: er treden problemen op, als de firmware een tijdje draait!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Het lijkt er op, dat een oud Inverta probleem terug is: er treden problemen op, als de firmware een tijdje draait!


Hier hetzelfde probleem. Steeds vaker blijft het beeld stilstaan voor een paar seconden tot altijd (zonder ingreep). Wordt een beetje moedeloos. Dit had ik niet bij de .40. Teruggaan dan maar??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik moet zeggen dat ik al weer een tijdje op 072 draai en nagenoeg geen problemen heb, wel een enkele keer een zwart scherm bij het verlaten van de bibliotheek.

Dit gebeurt dan op het moment dat een nog gecodeerde opname gewist wordt na het bekijken daarvan.

 

Dus wat mij betreft blijft de 072 erop tot (als?) er weer een nieuwe versie komt, al dan niet in de betafase.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Ik ben zojuist teruggegaan naar de Publieke beta (.72).


Probleem hierbij is dat de public beta 072 niet meer op de site staat. Is die nog ergens te achterhalen omdat die naar mijn mening toch beter was als de 040.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Rectificatie: Je hebt geen PM omdat je die geblokkeert hebt, jammer anders had ik je even een linkje gestuurd


O...is mijn PM geblokkeerd....wist ik niet. But never mind. Die 072 heb ik wel. Heb enkel voor andere geschreven dat die niet meer op de site staat van Brombeer. Maar bedankt voor de aandacht.....btw: als je nog een goed kosteloos alternatief hebt voor PCSuite dan hoor ik dat wel graag....PCSuite doet het helemaal niet meer (of de Inverta natuurlijk) sinds ik Vista gebruik....meer mensen last van??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens (de snelkoppeling van) de PC-suite in campatibiliteitsmode Windows 98 te zetten. Dat zou moeten helpen.

Zo niet: volledig deïnstalleren, Widows opnieuw opstarten, PC-suite weer installeren, en wederom de compatibiliteitsmode Win98 gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...