Ga naar inhoud


Heeft iemand dezelfde problemen?


Gast

Aanbevolen berichten

<BR>Hoi,<P>wie heeft hier een verklaring voor?<BR>Bij een Echostar DSB 9800 heb ik het volgende probleem.<BR>Bij de zenders Ned 1/2/3 valt spontaan het beeld weg en een melding geen signaal, terwijl de zenders RTL4/5 en de rest wel goed beeld geven.<BR>Als ik bij de zenders Ned1/2/3 kijk in het<BR>menu op signaal sterkte, springt hij van groen naar rood.<BR>Kijk ik bij een zender die wel beeld geeft, staat hij mooi in het groen.<BR>Kabel en connectoren, schotel geen makkementen kunnen constateren. <P>------------------<BR>Groetjes hobbybob

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm, het enige wat ik dan nog kan verzinnen is je LNB. het kan zijn dat de output frequentie "uit de pas" loopt. als de freq. meer dan 3Mhz. ernaast zit kan het gebeuren dat je ontvanger dit net teveel vind, en dan nn signal geeft. het is alleen raar dat dit dan niet bij alle transponders hoog zo is. je kan dit wel gemakkelijk controleren door even je ontvanger bij een kennis op zijn schotel aan te sluiten. doet 'ie het hier wel goed, verwissel dan je LNB maar, of laat je LNB opnieuw afstellen (als het een duure is). Ook zou het kunnen dat je schotel niet helemaal 100% staat. controleer dit met zo'n goedkoop satfindertje. de meter moet stabiel staan, dwz. niet snel heen een weer bewegen, ook niet een klein beetje. zo kan je ook de veldsterkte controleren op de transponder van rtl. met een beetje gehobby moet je er uit kunnen komen, althans wat er defect is. je lnb, of je schotel niet goed gericht, of dat je ontvanger defect is.<BR>succes<BR>prutsie.<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>Ik zal er eens een zaterdag vooruit trekken om men kennis te helpen.<BR>De kabel lijkt me het niet te zijn, het is een deugelijke coax met geperste pluggen.<BR>Ik ben zelf aan het dubben tussen de LNB en de ontvanger.<BR>Maar het meeste gaat uit dat de ontvanger een probleem heeft.<P>------------------<BR>Groetjes hobbybob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via welingelichte bronnen is gebleken dat soortgelijke problemen kunnen optreden bij oude software versies.<BR>Deze mogen niet meer optreden bij de versies die eindigen met 18 of 18A.<BR>zeker gaat het fout bij versies lager dan 16.<BR>De software versie is ergens in het menu terug te vinden, maar ik weet ff niet zo snel waar.<BR>De software wordt niet meer op de satelliet uitgezonden, dus dat wordt opsturen naar Almelo (ofzo).<BR>Ben je hem een week of twee kwijt(!)<BR>Kost ook nog wat, plus verzendkosten.<BR>Controleer dus eerst even de software voor je op zoek gaat naar een fout die er niet is.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...