Ga naar inhoud

Elecard edition has expired progdvb?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een probleem met de codecs. Als ik progdvb aanzet krijg ik een melding van elecard edition has expired. Ik heb k-lite codec full geinstalleerd maar krijg nog steeds dezelfdemelding. Moet ik bepaalde bestanden in de map filtergraphs zetten van progdvb? Of moet ik bij audio/video een ander type kiezen?

Geplaatst:

Elecard is een coded(pack) die standaard zit in de installatie van ProgDVB (Pro?) en die vervolgens voorzien is van een trial edition.

Je moet dus de correcte codec/filter gebruiken binnen ProgDVB. In meende mij te herinneren dat Cyberlink en/of DScaler codecs worden ondersteund.

Anders dien je dus de Elecard coded(pack) aan te schaffen via de maker van ProgDVB. Ik weet dat er een ProgDVB Elecard edition wordt aangeboden die zowel ProgDVB als Elevard in één pack aanbied.

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Geplaatst:

Ok ik heb cyberlink power dvd geinstalleerd. Moet ik nu de filters in de map van progdvb zetten of moet ik hem alleen kiezen bij audio video.

Geplaatst:

Het beeld valt steeds stil en gaat na een tijdje weerverder. Wat kan het probleem zijn.

Geplaatst:

Kijk eens naar de CPU belasting als het beeld even stilstaat.

Ik heb in de 4 jaar dat ik nu met DVB PCI kaarten en programma's werk steeds weer problemen met diverse programma's en 100% CPU belasting. Vooral tijdens het spelen met codecs en renderers heb ik regelmatig soortgelijke problemen. Ik werk met een ASUS Terminator II barebone PC met een 2,6GHz Celeron er in. Als extra Video kaart zit er een simpele Radeon 7000 kaart van ATI bij in.

Meestal heb ik het kunnen oplossen daar een adnere, meestal oudere, versie van het DVB programma, plugin of driver te installeren.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

UH er is een patch voor dat die blokjes weg zijn ik mag helaas geen link geven maar uh.

Tevens zijn er hele mooie codecs voor. onder andere BITcontrol die ook 4:2:2 kan en voor H264 en HDTV CORE Etc.

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Geplaatst:

Terwijl ik bezig wat om de taalfoutjes uit mijn vorige post te halen keek ik even welke codecs ik onder progDVB heb lopen en dat bleek de Mainconcept set te zijn. Tevens viel mij toen op dat ik de renderer op "by codec" gezet had. Nu heb ik al een paar weken dat mijn beeld af en toe stopt met 100% CPU belasting na het zappen naar een CD gecodeerd kanaal. Ik kan dan echter nog wel wegzappen en als ik dan terug zap en de PoorMansCam plugin een cardreset geef loopt alles weer. Na de renderer weer op "Video Renderer" gezet te hebben ben ik dat probleem ook kwijt. Daarom duurde het zo lang dat de tijd dat ik mijn bericht nog kan wijzigen voorbij was.

Ik heb nog niet uitgezocht of er voor die lopende Elecard tekst onderin het beeld ook een patch is zoals voor de dansende blokjes die Elecard vroeger over je beeld liet dansen als je geen betaalde codec gebruikte.

patron, kijk ook even of er niets anders in je systeem draait dat regelmatig even veel CPU tijd neemt. Hou de taskmanager eens open op processen en kijk eens wat er actief is als je beeld hangt.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Bedankt snuffer, ik zoek wel even. Lukt het niet dan krijg je wel een pm van mij.

Albert_H.

Geplaatst:

Ik heb gekeken naar de cpu belasting en deze staat normaal op 50% enhij verandert niet tijdens het vastlopen. Volgensmij ligt het aan de usb kabel, want ik heb hem verlengdmet 3meter.

Geplaatst:

Ik heb hier iets van 12 Codecs die werken met DVBDream buiten de H264 Om dan he. waarvan 4 x 4:2:2.

CPU is 35% belast bij 4:2:2

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen