Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds kort heb ik last van een trillend beeldscherm, en pixels die "dansen".

Ik heb dit alleen onder ubuntu, niet onder windows.

Als de de pc een keer opstart in windows, is het probleem daarna ook onder ubuntu weg. Ubuntu opnieuw opstarten helpt NIET.

Ik heb de effecten uitgezet, en daarna heb ik er een paar dagen geen last van gehad, maar nu doet ie het weer. Iemand enig idee?

Misschien iets met de drivers? spreken ze het geheugen van de kaart verkeerd aan of zo?

Geplaatst:

55 mhz. hoger kan niet.

Ik heb div settings gebruikt, maar kan geen echte oplossing vinden.

(=juiste instelling)

Niettemin zijn de drivers wel 100% de oorzaak.

Ik heb een geforce FX5200 erin, dus een hele simpele kaart.

Nu net na opstarten weer last van, na wat klooien met settings weer ok. Echter volgende keer waarschijnlijk weer niet goed.

IK heb de monitor verander van plug n play naar LCD 1024 x 768.

Als driver heb ik NVIDIA (Nividia GeForce generic). Geheugen staat op automatisch.

Als ik desktop effecten inschakel, komt het probleem terug, terwijl ik deze in het verleden altijd had aanstaan

Geplaatst:

ik heb nu de 3d effecten uitgeschakeld, en dan is mijn probleem weg. Dan krijg ik automatisch 60 HZ.

Het heeft dus iets met de 3D driver van NVIdia te maken.

Waar kan ik de NVidia Xserver settings zien?

Edit:

Ik heb nu ubuntu zelf de drivers opnieuw laten installeren. (door desktop effecten in te schakelen, dan haalt ubuntu zelf automatisch opnieuw drivers van t net). Kijken of dat helpt. Resolutie kan nu trouwnes weer niet hoger dan 55 HZ.

Maar ik dacht dat dat bij TFT niet zoveel uitmaakt?

Citaat:
De refreshrate bij TFT schermen heeft een iets andere betekenis dan bij CRT monitoren.

Bij TFT schermen staat het beeld (mits een goede achtergrondverlichting is ingebouwd) stil. De aanduiding in Hz is dan een maat voor het kunnen omschakelen van de transistoren tussen de twee polarisatiefilters. Het is een maat voor de tijd die het scherm nodig heeft om bijvoorbeeld van een zwarte pixel over te gaan in een witte pixel en weer terug! Om bijvoorbeeld een refreshrate van 50 Hz te behalen moeten de pixels in 20 ms om kunnen schakelen.

TFT schermen met een omschakeltijd (ook wel response time genoemd) van 50 ms zijn niet goed voor sommige veeleisende 3D spellen. Dit laatste is dus afhankelijk van de gebruiker en het spel, want de omschakeltijd is de tijd voor omschakelen van 100% zwart naar 100% wit. Indien een kleur op het scherm gevraagd wordt die ten opzichte van de huidige toestand niet veel afwijkt, dan is de omschakeltijd veel korter.

Geplaatst:

Download en compileer anders even de laatste Nvidia driver.

Dit doet meestal wonderen smile

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

ga naar Nvidia website http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_169.09.html

haal de driver op.

Verder moet je de het /etc/default/linux-restricted-modules-common bestand aanpassen:

sudo nano -w /etc/default/linux-restricted-modules-common

Verander de regel:

DISABLED_MODULES=""

in:

DISABLED_MODULES="nv nvidia_new"

Met ctrl-alt-f1 kom je in een terminal, waar je in moet loggen, met username en passwd, waar nu verder gewerkt moet worden:

sudo /etc/init.d/gdm stop

sudo sh NVIDIA-Linux-x86-169.09-pkg1.run

sudo /etc/init.d/gdm start

geluk er mee.

Geplaatst:

Nee, sysyeem draait in huidige configuratie al ruim een half jaar.

Ik heb ook nog oudere drivers geprobeerd, maakt allemaal niks uit.

Beeld is wel rustig als ik 3d ondersteuning uitzet.Maar het probleem is verergert: tijdens opstarten van linux krijg ik een foutmelding, die ik helaas grotendeels gemist heb.

Start ik op in Windows, krijg ik een blue-screen.

Dus ik denk dat mijn videokaart kapot is.

EDit: na een herstart toch ook windows op kunnen starten, maar is is dus duidelijk iets mis.

Ga voor de zekerheid een uitgebreide virusscan uitvoeren onder windows.

Geplaatst:

Ik heb n onboard videokaart in mijn systeem zitten, dus ik heb de fx5200 eruit gehaald, en het probleem is opgelost.

Nu heb ik dus n intel i810 compatible videokaart in gebruik. (deze geeft wel de mogelijkhied om op 75 HZ te zetten)

Werkt prima, maar weet iemand toevallig of deze onder Ubuntu 3d effecten ondersteund?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen