Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Een vraag. Ik ben geen echte PC guroe. Wil echter 2 PC´s met elkaar verbinden dmv een gekruiste CAT5 netwerk kabel. Waarom? omdat ik van de ene PC naar de andere, ongeveer zo´n 20 GB aan data wil overzetten. Is er een simpele handleiding te vinden om dit stap voor stap te doen, zonder dat ik een computercursus voor ver-gevorderden moet volgen?
Gast Ome Peter Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Hier uitleg incl tekeningen Suc6
Tonskidutch Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 als je zo'n cross-over cat5 kabel hebt is het redelijk eenvoudig de zich in beide computers aanwezige netwerkkaarten moeten geconfigureerd worden EN de beide computers moeten in een en dezelfde workgroup zitten (lid zijn van) als je bij beiden kijkt onder het icoontje op je desktop my Computer (middels rechtermuisklik) dan kun je daar de computername aanpassen (zie beide afbeeldingen) indien je dus een unieke naam hebt per computer En indien je dus beiden in een en hetzelfde workgroup hebt geplaatst dan gaat de rest al bijna vanzelf want dan rest enkel nog het configureren van de netwerkkaart op beide computers even nakijken en configureren netwerkkaart eigenschappen internet protocol TCP/IP aanklikken en eigenschappen kiezen computer 1 192.168.1.10 255.255.255.0 idem bij de andere computer 2 192.168.1.11 255.255.255.0 dan kun je de crossover gebruiken cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
kaelem Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Mooi en duidelijke uitleg. Maar voor 20 gb heb je toch wel een externe usb schijf. Ok heb je die niet dan moet je doen zoals tonski aangeeft. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Ome Merde Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 hang de schijf met data in de PC waar het heen moet en vuur dat ding aan. kopiëer die 20gb en schroef de zaak weer dicht klaar ... merDe deze ruimte is te huur
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 Haha..Merde zo makkelijk is het niet. Ik zit hier in de absolute pampa. Daar waar de schotels recht naar boven kijken en de vrouwen gitzwart zijn en op dat idee van een externe USB disk was ik ook al gekomen. De beide PC zijn laptops, dus schijven even plaatsen kan ik wel vergeten.
Morgothzz Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 ff een usb link kabeltje bestellen. de software (file manager) zit in de dikke uitstulping en hoeft niet geinstalleerd te worden. Werkt perfect (in iedergeval met windows). Ff googlen op Usb link kabel. Regards 'Life Is A Joke'
Gast Ome Peter Geplaatst: 23 januari 2008 Geplaatst: 23 januari 2008 heb er eventueel wel een liggen voor pm me maar voor eventuele intresse
Ome Merde Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 @Fred, volg dan Tonskidutch z'n aanwijzingen en andere via bijlagen in de e-mail, hehehe ... merDe deze ruimte is te huur
Poetsdoekje Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Haha..Merde zo makkelijk is het niet. Ik zit hier in de absolute pampa. Daar waar de schotels recht naar boven kijken en de vrouwen gitzwart zijn en op dat idee van een externe USB disk was ik ook al gekomen. De beide PC zijn laptops, dus schijven even plaatsen kan ik wel vergeten. Of een externe HD scoren, fluitje van een cent via de USB aansluitingen groet van poetsdoekje En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast hummiesat Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Als je al een crossed kabel hebt is dat de makkelijkste en snelste oplossing.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Ik heb een crossed cable..dus ik ben d´r mee bezig.
WPW Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik heb een crossed cable..dus ik ben d´r mee bezig. Mooi zo, als je klaar bent kan je het controleren met de volgende stelling: "Daar waar de vrouwen recht naar boven kijken en de schotels gitzwart zijn" dan is het goed gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
SamSoN Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Voor mij geen ingewikkelde handelingen. Gebruik VNC Server Free Edition. Werkt veel sneller en makkelijker dan het netwerken. Dan is het knippen en plakken een makkie ;-))) Groet Dreambox DB7020s Gemini 4.3 Moteck SG-2100A
kaelem Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Ik blijf toch bij een usb schijf,dat vnc zul je toch ook moeten configureren of niet. Als dat makkelijker en sneller is,leg dat een uit dan. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen