Ga naar inhoud


isdn valt uit (Quattrovox)


Gast Cobus R

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een probleem, Quattrovox valt na, enkele jaren goed

werken, steeds uit, dwz geen uitgaande/inkomende lijn beschikbaar,en als je de voediong eruit en er weer in doe werkt het weer voor een paar dagen en/of weken ligt eraan en als je dus een bedrijf hebt is dat lastig en kan eigenlijk niet wie weet er hier een oplossing voor de kpn zegt koop maar een andere Quattrovox maar ik heb er al verschilende geprobeert en dat helpt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites


ze hebben alles al nagekeken en is goed zegt men maar naar een paar weken en/of dagen heb ik er weer last van en dan de stroom eruit en er weer erin en het werkt weer (tijdelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat rode ledje knippert als de lijn dood is.

Na powercycle vd vox is deze weer steady rood?

 

Oorzaak kan water in de grondkabel kpn zijn. Let eens goed op of het flink geregend heeft en of de lijn er dan frequenter uitligt.

 

Daarnaast: sinds wanneer heb je dit probleem? Is er recent gesleuteld aan de telefonie/dsl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Quattrovox via de splitter loopt zou het deze kunnen zijn.

Dit was iig eens bij mij het geval.(had ook uitval na een bepaalde periode)

Maar als het niet zo is en ook andere quatro`s het zelfde doen op de zelfde lijn zonder een splitter, denk ik dat de kpn eens langs moet komen als de lijn "dood" is.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dit heb ik zinds een paar maanden pas het gebeurt niet vaak maar welleens en dat mag gewoon niet de kpn heeft de lijn al doorgemeten maar de lijn is goed nu moet ik wachten tot het weer gebeurt en moet ik hen weer opbellen dan zuklllen ze wel weer een meting doen denk ik

 

ik heb overigens een foutje gemaakt het is een duovox en geen quatrovox sorry.

er zit geen splitter tussen wel op het eerste aderpaar maar niet het 2e aderpaar waar isdn op zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien handig om even precies je installatie te beschrijven, want ISDN zit echt niet op één aderpaar na de NT1.

Of heb je ADSL over een ander abonnement dan je ISDN en bedoel je voor de NT1?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alles goed begrepen heb:

 

1x plain isdn met een duovox

1x pstn dsl lijn (en heeft dus geen invloed op probleem!)

 

Meerdere duovoxjes geprobeerd -> probleem blijft

 

Welk smaak NT-1 kastje heb je? Zo'n mokkabruine met ronde ledjes of wittige behuizing met vierkante ledjes?

 

Is de NT-1 ook aangesloten op netspanning of spanningsloos?

 

Als je een andere duovox aankoppelde, heb je toen ook de voeding vervangen of is deze voortdurend gehandhaafd?

 

-=-=

 

Suggestie: plain pstn lijn opzeggen, en de isdn lijn migreren naar internetplusbellen. Scheelt ook aardig in de maandelijkse kosten. Telefoonnrs blijven gewoon behouden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...