Ga naar inhoud


Wie heeft ervaring met de Smart Finder of Satlook Micro


-= [ Appien ] =-

Aanbevolen berichten


Ik gebruik hiervoor een Schwaiger SF 9000. Kan ik precies zien, op welke sateliet ik zit. Het werkt gewoon grandioos.

 

Zie ook dit plaatje:

 

SF9000_72dpi.jpg

 

Via google kun je de site van de fabrikant wel vinden. Zo'n apparaat zal zo rond de 180 euro kosten.

 

De voeding betrekt deze satfinder vanaf een satelietontvanger, het maakt niets uit, op welke zender deze staat, als het maar horizontaal ( 18V ) is. In principe zou je zelf een voedinkje hiervoor kunnen maken.

Omdat het apparaat voeding gebruikt van een satelietontvanger, moet de voeding van de desbetreffende ontvanger niet te zwak zijn. Een dreambox 500 en eventueel de 7000 is de voeding gewoon te zwak; dit los ik op om dan mijn bejaarde humax 5400 eraan te knopen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ken de smart finder deze werkt goed en snel maar je moet zelf dan wel de juiste transponders ingeven voor de satelliet Dit ingeven gaat erg gemakelijk met de computer.

De standaard waardes geven nog wel eens verkeerde informatie wat betreft satelliet.

Ik heb nog niet de diseqc van deze meter getest maar ook dat zal wel werken.

Ik gebruik hem als nood meter als mijn normale de accu leeg heeft.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik heb vandaag een tweedehands Satlook Micro op de kop getikt. Nu heb ik enkele vragen dat zijn:

 

1) Is het mogelijk om zelf een satellietlijst met transponders aan te maken ?

 

2) Zo ja , hoe ? Kan het ook m.b.v. een pc ?

 

3) Mijn moederbord heeft geen serieële poort maar alleen usb poorten , nu weet ik dat er adapters zijn werkt dit ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja :D De eerste stap is mij nu dan gelukt nu de 2 volgende nog. Ik kan wel firmware etc. vinden maar ik kan die serieële kabel nog niet gebruiken als ik zo ver ben zal het één en ander mij wel duidelijk worden.Hartelijk dank voor je uitvoerige uitleg. wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit mijn channelmaster 1.8 mtr. uitgericht op Nilesat met zo een goedkoop ding en dacht dat ik 'm nu wel scherper kon gaan stellen met de satlook micro. Jammergenoeg niet want hij stond al perfect. Het grote voordeel van de Satlook is het feit dat als je ergens een klusje hebt niet telkens naar binnen moet, om te gaan kijken op de tv of je de juiste sat wel te pakken hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...