Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vlaanderen krijgt nieuwe commerciële zender.

Er komt "binnen afzienbare tijd" een commerciële zender bij in het Vlaamse televisielandschap. TV9 heeft vandaag de officiële bevestiging gekregen dat het een vergunning krijgt van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM).

Volgens initiatiefnemer Marc van Impe heeft TV9 een "must carry"-statuut. Dat betekent dat alle distributeurs in Vlaanderen de zender in hun aanbod moeten opnemen.

"Tijd voor ernst"

TV9 zal "binnen afzienbare tijd" beginnen uitzenden, stelt van Impe. Over de programmering wil hij nog niet veel kwijt. "We hebben een gedreven marktonderzoek gedaan en kennen de lacunes en de irritaties van de mensen. Er is een saturatie van entertainment en nonsens; het is tijd voor ernst", zo luidt het. De zender zal zich in ieder geval naar het algemene publiek richten. Wie voor de zender zal werken, houdt van Impe nog voor zichzelf.

Van Impe is onder meer voorzitter van het Instituut voor Journalistiek. Hij was eind jaren negentig ook initiatiefnemer van TNCC, een van de eerste doelgroepenzenders in Vlaanderen.

De zendvergunning, die negen jaar geldt, is in handen van het bedrijf Newscasters, waarvan van Impe de gedelegeerd bestuurder is. (belga/bdr)

Samsung 4K UHD 55 inch 7500 - 60 cm Schotel HH motor SG2100A

Geplaatst:
Origineel bericht van: pollebru

Er komt "binnen afzienbare tijd" een commerciële zender bij in het Vlaamse televisielandschap. TV9 heeft vandaag de officiële bevestiging gekregen dat het een vergunning krijgt van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM).

Volgens initiatiefnemer Marc van Impe heeft TV9 een "must carry"-statuut. Dat betekent dat alle distributeurs in Vlaanderen de zender in hun aanbod moeten opnemen.

Ah, deze komt dus ook op DVB-T (distributeur: VRT) en uiteraard bij TVV?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: pollebru

Ah, deze komt dus ook op DVB-T (distributeur: VRT) en uiteraard bij TVV?

VTM, Kanaal2, VT4 , ... hebben ook allemaal een must carry statuut, ik vrees dus voor dvb)t ...

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Geplaatst:

Ik ben eigenlijk benieuwd of er in Vlaanderen nog markt is voor een 4de commerciële tv-zender. Als je de kijkcijfers van bijvoorbeeld Kanaaltwee en VT4 bekijkt, lijkt het me niet dat een zender als straks TV9 zoveel kijkers zal trekken...

Geplaatst:

De zoveelste poging die wordt opgezet en die zoals gebruikelijk wel met een sisser zal aflopen, ofwel wordt het iets in de genre van S-televisie, waar volgens mij niemand naar kijkt.

Ik vraag mij trouwens af of dat "must carry" statuut nog bestaat en of dat wel van toepassing is voor commerciële zenders.

Ik dacht dat de enige must-carry regeling die nog bestond was dat in Vlaanderen de VRT-zenders, de RTBF-zenders en de Nederlandse publieken moesten worden doorgegeven (door de kabelmaatschappijen)

Greets

Geplaatst:

W3ird_N3rd, waar staat dat de VRT de zender zal verdelen?

De VRM is gewoon de instelling die de vergunning aflevert, ook de andere zenders hebben hun vergunning gekregen van de VRM. Dus DVB-T zit er niet in denk ik...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Geplaatst:

shocked jij heb al ! sorry , ik dacht hier niks nieuws van tv9 ! daarmee ik plakker op Sat4all ! maar ik wist ni dat jij al gemaakt voor tv9 opgeplakken ! smile sorry ,hé smile

groeten bullsssattv wink

Humax HD 2000 CI (TVV met BASIC+ en Free HD),DVB-T ! wink

Geplaatst:

Heeft TV Vlaanderen daar ruimte voor op de sateliet zonder de beeldkwalitteit van de andere kanalen aan te tasten?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Paullo
De zoveelste poging die wordt opgezet en die zoals gebruikelijk wel met een sisser zal aflopen,

Of niet : er is duidelijk de voorbije jaren op ALLE zenders voor een doelpubliek geprogrammeerd . In de commerciêle sfeer betekende dit meestal : 18- 45-jarigen . Voor de wat oudere , meer kritische kijker is er niets want " niet commerciêel interessant voor adverteerders " , maar juist die generatie heeft wel geld , niet voor waspoeder en scheergel maar wel voor kwaliteitsgoederen . En laat dat nu geen schreeuwerige , irriteterende , veel te lange reclameblokken zijn maar kortweg : programma aangeboden door xxxx en gedaan . Zo zou ik het wel zien zitten en als daar dan nog een goede programmatie mee gepaard gaat ( geen reality-shows , geen emo-shows ... ) dan kan het voor mij . Een voorbeeld : TV-Monde : " Sous les cartes " : kost niets : 1 mannetje en wat landkaarten : legt op een paar minuten het ontstaan en de geschiedenis van een land uit . Achteraf heb je wel dikwijls een aha-effect : ah , zo zit dat daar . Of kortfims : waar zie je die tenzij op Britt Shorts . Of de europese film : quasi noppes . En ga zo maar verder : er is echt nog een braakliggend terrein .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:

Ik zal maar meteen mezelf corrigeren :

het programma waar ik hierboven op over sprak is :

" Le dessous des cartes " en zit niet op TV-monde maar op Arte .

Sorry.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bullssattv
shocked jij heb al ! sorry , ik dacht hier niks nieuws van tv9 ! daarmee ik plakker op Sat4all ! maar ik wist ni dat jij al gemaakt voor tv9 opgeplakken ! smile sorry ,hé smile

groeten bullsssattv wink

Al karnaval aan het vieren Bullssattv ?
Geplaatst:

vindt het niet erg, als er weer een Vlaamse tv zender erbij komt :D

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:
Origineel bericht van: Coliseo
Origineel bericht van: Bullssattv

groeten bullsssattv wink

Al karnaval aan het vieren Bullssattv ?

Après avoir lu plusieurs de vos messages, j'ai compris que vous êtes francophone... donc il ne me reste qu'à vous féliciter pour l'effort fourni pour exprimer vos idées en NL ici sur un cite aux Pays Bas!

Voor de nederlandstaligen : ik heb zopas Bullssattv gefeciteerd voor de moeite die hij zich getroost om zijn ideeën hier in het nederlands te posten (dat was ik hem wel verplicht na mijn opmerking over carnaval... blush)
Geplaatst:
Origineel bericht van: matthew_be_wvl
W3ird_N3rd, waar staat dat de VRT de zender zal verdelen?
De VRM is gewoon de instelling die de vergunning aflevert, ook de andere zenders hebben hun vergunning gekregen van de VRM. Dus DVB-T zit er niet in denk ik...

Er stond "Dat betekent dat alle distributeurs in Vlaanderen de zender in hun aanbod moeten opnemen.". In de werkelijkheid slaat dit alleen op kabelaars volgens mij. Misschien IPTV ook.

In NL heeft Nederland 1, 2 en 3 een must-carry status, samen met de VRT, regionale zender en misschien lokale TV. En ook dat gaat alleen op voor de kabel.

"Alle distributeurs" is dus nogal misleidend zo. De VRT en RTBF hebben DVB-T zendmasten en zijn dus distributeur, maar afgezien van hun eigen zenders moeten ze helemaal niets. CDS in NL heeft ondanks de must carry ook lange tijd geen VRT of regionalen gehad. Zelfs nu heeft CDS nog niet alle regionalen.

Mijn conclusie is dat deze zender waarschijnlijk niet op DVB-T komt en niet noodzakelijk bij TVV. Must carry gaat dus helemaal niet over "alle distributeurs".

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen