alejandro Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Mijn rotor heeft de brui gegeven, Ik heb gelijk een andere rotor geplaatst (Moteck SG-2100A DiSEqC H-H Mount) Dreambox aangezet (stond nog op ned 1) en signaalmeter op mijn scherm, motor draait naar de astra. Toen heb ik het geheel gedraaid(motor+schotel) totdat ik beeld had op de astra. In de dreambox heb ik goto X aanstaan met de juiste coördinaten. Ik heb geweldig signaal op de astra, maar als ik naar een andere satelliet draai, krijg ik geen signaal, ik moet dan de motor corrigeren(een graad of 4-5) maar dan is mijn goto X functie weer uit. Waar ga ik fout? Ik heb altijd met een stab hh120 gewerkt, en die had geen usals maar diseq 1.2 Ik dacht altijd dat met usals je één sat moest opzoeken en dat de rotor dan weet hoever hij moet draaien om naar de door mij aangewezen satelliet te gaan. Enig idee hoe ik die afwijking kan corrigeren? Of moet ik handmatig alle sat’s opzoeken en die in het geheugen van de dreambox opslaan ? Bij voorbaat dank voor het meedenken. Requerdos. Vastberaden, geen arrogantie!
xidex Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Bij een moteck motor moet je de hoek van de motor gelijk zetten met je breedtegraad bijv : 52.750 dus tussen de 52 en 53. En dan bijvoorbeeld uitrichten op waar je het dichts bij zicht op je lengtegraad bijv 6.9 dan richt je hem af op 7 graden oost. En dan pakt hij als het goed is alle sattelieten. (Ik heb beide type's moters gehad ik heb nu een stab (in reparatie) die is inderdaad makkelijker af te stellen. Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .
alejandro Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Geplaatst: 24 januari 2008 Bedankt, ik heb hem idd tussen de 52 en 53 breeedte staan, mijn lengtegraad is: 5.133 volgens Gorbtrack Is het de bedoeling dat ik een satelliet zoek die op 5 graden oost zit (Sirius) ( er van uitgaande dat de rotor dan op 0 staat) Het klinkt wel logisch als ik dit teruglees.... Vastberaden, geen arrogantie!
xidex Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 ja klopt moter op 0 en dan op sirius africhten. Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .
alejandro Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Geplaatst: 24 januari 2008 Ik ga het vanavond gelijk testen, werkt het dan krijg je een virtueel biertje van me! Vastberaden, geen arrogantie!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen