Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Asus 1333 P5GC ATX C2D moederbord in combinatie met een eVGA Geforce 7800 GT videokaart. Als ik de pc aan zet, dan krijgt mijn monitor kennelijk (nog) geen seintje, dat 'ie aan het werk moet (alleen maar een power save windowtje). Het beeld blijft dus zwart. Als ik een keer op reset knop druk, dan krijgt de monitor pas in de gaten, dat 'ie aan het werk moet en dan krijg ik normaal beeld. De monitor is via een verloopstekker aangesloten.

Het bovenstaande probleem heb ik ook met een andere monitor. Ik neem aan dat dit waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de een of andere instelling in de BIOS. Ik ben uiteraard al wezen zoeken, maar ik heb het dus nog niet kunnen vinden. Wie heeft er enig idee??

Al vast bedankt,

Groetjes,

Arend.

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

• Moderator
Geplaatst:

staat in het bios iets van : first vga adapter= pci

of iets in die richting. dan zou ik proberen die op agp te zetten.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

@Matchles

ik heb inderdaad iets dergelijks gevonden in de Bios. Als ik onder Chipset kijk, dan kan ik de "Boot Graphic Adapter Priority" wijzigen. Ik kan kiezen voor PCI Express en PCI en dat maakt niets uit. Het probleem is hier helaas niet mee opgelost.

Groetjes,

Arend.

Topfield 6000 PVRE - T-rex 4.6 (Predasaurus2.29)-Funke 99 / 68 - Digipower SG2100 -

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:
Origineel bericht van: bensink002

Asus 1333 P5GC ATX C2D moederbord
eVGA Geforce 7800 GT videokaart.

Na reset werkt het wel, ik zou eens beginnen met een zwaardere voeding. Volgensmij trekken cpu + videokaart te veel tijdens cold-start.

Hoeveel watt en welk merk voeding zit erin?
Geplaatst:

@Parasol

het merk weet ik zo even niet te bedenken, maar het gaat in ieder geval om een 350 watt voeding. Welk merk voeding zou ik dan moeten kiezen en is b.v. 450 watt dan voldoende?

Groetjes,

Arend.

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:

Ik heb de voeding inmiddels vervangen door een Coolermaster 500 watt voeding en het probleem bestaat nog steeds. Kan het misschien iets te maken hebben met het feit dat deze kaart 2 DVI uitgangen heeft en op een daarvan heb ik een verloop naar vga op aangesloten? Iemand enig idee?

Groetjes,

Arend.

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:

Probeer dat adaptertje nog maar eens te verwisselen naar die andere aansluiting en probeer het dan nog eens....?

Geplaatst:

het is natuurlijk jammer dat je geen gebruik maakt van de snelle kaart, maar bij de installatie heb je een speciaal programma gekregen waarbij je verschillende instellingen kunt maken, staat daar niet iets dat je alleen van de vga gebruik maakt?

Geplaatst:

@de Slimste,

welk programma bedoel je eigenlijk?

Groetjes,

Arend.

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:
Origineel bericht van: bensink002

Ik heb de voeding inmiddels vervangen door een Coolermaster 500 watt voeding en het probleem bestaat nog steeds.

Heb jij wel het advies van pagina 5 van de installatiehandleiding opgevolgd?
Er zit namelijk een aux power op de kaart en die dient aangesloten te worden met de bijgeleverde Molex to 6-Pin PCI-E power cable.

Daarnaast trekt deze videokaart 276 watt aan power in vollast en 140 watt in rust mode.

Welke cpu staat erop het mainboard?
Geplaatst:
Origineel bericht van: de slimste
het programma heet ATI control center, waarbij je heel veel instellingen kunt kiezen.

ATI control Center is voor ATI videokaarten, dit is een geforce eek

Jouw eerdere reply op dit topic deugt ook al niet: topicstarter maakt weldegelijk gebruik van snelle videokaart. En er is nieuws: er zit niet eens onboard vga op dit mainboard!
Geplaatst:

@TheParasol,

ik heb de videokaart wel degelijk aangesloten op de power. Is het misschien mogelijk dat de videokaart in eerste instantie een DVI signaal naar de monitor stuurt? Als de videokaart niet in orde zou zijn, dan zou ik toch wel meer problemen ondervinden. Na de reset werkt echt alles zonder problemen.

Ik heb trouwens een Intel Core2Duo E4500 processor.

Groetjes,

Arend.

Topfield 3000 CI-Pro

Geplaatst:

stel deze kaart stuurt alleen DVI signaal uit, dan zou het os gewoon op moeten starten en dat doet het toch niet?

Heb je op die molex wel 2x voedingsconnector van atx voeding aangesloten?

Geplaatst:

@TheParasol

de pc start wel degelijk op. Ik krijg alleen pas beeld als ik op de reset knop druk. Ik heb de videokaart op de power aangesloten met een 6 pins connector.

Groetjes,

Arend.

Topfield 3000 CI-Pro

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen