ashween Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Ik heb sinds vorige week een multifeed op mn schotel, maar bij alleen 1 lnb vindt hij werkelijk wat, heb mbv de satfinder eerst astra1 vastgelegd, daarna gaan zoeken naar hotbird, dacht zal wel een makkie zijn, maar met de volgende vindt ie helemaal niks. Toen maar de andere kant geprobeerd bij astra3, maar kreeg hij ook geen lock. hij blijft de hele tijd met snr rond de 65% en die andere schommelt de hele tijd. T gekke is als ik die van de astra 1 aan het uitrichten ben en ik heb mn hand voor de lnb is het bereik gelijk slecht, terwijl bij hotbird/astra3 dat niet heb. Zijn die beide lnbs kapot of is er wat met die switch (heb met en zonder switch geprobeerd)? Ik heb een triax multifeed en las steeds als je astra1 hebt zijn die andere een makkie..
arie kanarie Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 heb je de goede LNB we voor de goede satelliet bedacht? als je in de schotel kijkt, dan LNB van L naar R => Astra23,5 | Astra19,2 | Hotbird grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
ashween Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Geplaatst: 24 januari 2008 ja, dat zit wel goed, de afstand van de lnb's zou ook wel redelijk goed moeten zijn, want die astra3 zit ook bijna tegen de houder aan, net als astra1 en hotbird op een kleine afstand van astra1, en ook daar heb ik wel mee geschoven. ook de mf wat omhoog aan de kant van astra3.
Gast Jani 1 Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 Staan meerdere draadjes over de triax multi met veel foto's zodat je kan zien hoe het ongeveer moet staan. Lees deze even door dan worden al veel van je vragen beantwoord. Bijv.http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1444839#Post1444839
ashween Geplaatst: 24 januari 2008 Auteur Geplaatst: 24 januari 2008 Ja die heb ik ook wel gelezen, ik weet alleen nog steeds niet hoe het komt dat ik maar met 1 lnb iets kan doen. De percentages van bijv. hotbird veranderen niet of ik die betreffende lnb wel of niet heb aangesloten op m'n switch. het blijft de hele tijd schommelen tussen de 65 70 % Ik vraag me dan af, gebruikt het dan die lnb die staat afgesteld op astra1? Hoe zou ik dit dan kunnen fixen? Ligt dit aan instellingen in m'n dreambox 500+
Smurf Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 probeer eerst eens alleen de hotbird lnb dan? zonder switch enzo Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
ashween Geplaatst: 25 januari 2008 Auteur Geplaatst: 25 januari 2008 tis uiteindelijk gelukt, was uiteindelijk toch goed uitrichten, volgens mij stond alleen astra1 goed... heb nu ook astra2. het rare nu is.. ook al heeft ie een lock bij hotbird, bij voortgang blijft ie toch de hele tijd hangen. Heel vreemd. weet iemand hier iets van? snr is 90% agc 80%
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen