Ga naar inhoud


[all] verschil signaalontvangst in verschillende images


ronaldsl

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Tot eergisteren draaide ik nog (schaam...) met SDT Da Vinci Quinta. Ik heb er nu Pli Iolite ingezet. Wat schetst mijn verbazing, de enorme val van signaalontvangst en de toename van de BER. Ik had op de nederlandsen altijd iets van 65-70 op de anderen 70-80. NU de nederlandsen....zelfs geen beeld meer, 45% en de andere rond de 65-70.

 

Zijn wel grote verschillen. Ik weet dat mn schotel niet perfect staat, heb net een SATboer besteld met goede apparatuur, ikzelf ben wel 20kg afgevallen van het heen en weer lopen...

 

Afgezien van de schotel afstelling, iemand die hier meer van weet ?

 

Ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat je zegt dat je nogal moe bent van het heen en weer lopen... heb je geprobeerd de schotel na het installeren van PLi beter te krijgen. Misschien is ondertussen het hele zaakje nog meer ontregeld. Ik zou zeggen regel een satfinder... Is wel zo makkelijk dan hoef je niet zo heen en weer te rennen om je schotel goed te krijgen.

 

Bovendien is het zeer onwaarschijnlijk dat er verschil is in BER en SNR tussen de images. De tuner is immers dezelfde. Wel zijn er images (zoals PLi en later ook Gemini) die de SNR in dB weergeven.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
zeer onwaarschijnlijk ?

Nou tussen de bestaande SDT en de nieuwe PLI zat ongeveer een half uurtje......en in DIE tussentijd is hier echt geen windkracht 12 overheen gekomen.....

ronald


Draaibare schotel ? Check eens je longitude / latitude. Vrijwel zeker is dat niet correct ingevuld.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Conversiefoutje van de graden/minuten aanduiding van google earth naar de graden/tienden graden van de dreambox?


Ook daar gaan diversen de fout in. Google earth en GPS routeplanners geven deze waarden in minuten en seconden. Terwijl de dreambox vraagt om een decimale input.

@Ronaldsl,

Gelukkig je hebt de fout gevonden. Iedereen vergist zich weleens.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
Ik had op de nederlandsen altijd iets van 65-70 op de anderen 70-80.


Als je nu weer op deze waardes zit is dit toch erg laag, moet véél meer inzitten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: ronaldsl
Ik had op de nederlandsen altijd iets van 65-70 op de anderen 70-80.


Als je nu weer op deze waardes zit is dit toch erg laag, moet véél meer inzitten.


Bij de 7000 kom ik niet hoger dan 79 tot zo'n 85 % SNR op een 110 cm schotel. Terwijl de 7025 op dezelfde schotel en SNR vertoond van zo'n 88% tot 97%.

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...