Ga naar inhoud

[DBOX-II] Dbox onthoudt instellingen niet

Aanbevolen berichten

Gast Linux 4 TV
Geplaatst:

Hallo,

Ik loop tegen het probleem aan dat mijn dbox2 (Nokia, 2xI, Avia 600) geen instellingen onthoudt. Ik draai Enigma Powerboard 5.0.7.

Met instellingen doel ik op IP-adres, IDE-instellingen, beeldformaat, etc. Alles wat al in de image voorgeconfigureerd stond toen ik em erop flashte wordt wel onthouden. Dus krijg bijv. telkens een oud IP-adres terug.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Zoekend op dit forum kom ik helaas niet verder... frown

Alvast bedankt!

Geplaatst:

hoe veel vrije ruimte heb je nog in je var ?

zit deze vol dan kan je inderdaad niks meer opslaan ( dus ook geen wijzigingen )

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Gast Linux 4 TV
Geplaatst:

Hoi!

Bedankt voor de tip; super dat je mee wil denken.

Er is nog meer dan voldoende vrije ruimte op mijn box. Ik kan geen bepaalde grootte aan /var toewijzen toch? of wijzigen?

Heb ook al de attributen op 777 gezet zodat ze alle rechten hebben (o.a. /var + submappen)

frown

Geplaatst:

Het is mijn ervaring dat je af en toe eens een nieuwe flash moet proberen, soms gaat er gewoon iets mis en zelfst als je save hebt gedaan de box toch een eigen wil heeft

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Gast Linux 4 TV
Geplaatst:

Hola,

Ook Unetwork bedank voor de reply.

Het vreemde is echter dat ik al regelmatig een nieuwe flash heb gedaan. maar het helpt niet helaas...

Zelfs als ik hetzelfde image op een andere box zet, daar de juiste instellingen maak; daarna het image opsla en op de bewuste box zet; de instellingen van de oude box wel blijven staan, mar hij geen nieuwe accepeert.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen