Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Luister goed.

Vanuit een ander IP adres moet een verwijzing plaats vinden naar mijn IP Adres oftewel naar mijn Router. Daarbij moet ook een poortnr genoemd worden. Dit poortnr (NAT POORT) is blijkbaar afhankelijk van de router. Experia Box / Thomson 780! KPN heeft e.e.a. geblokkeerd. Ik weet dus niet welk NAT POORTNR de Router Experia Box / Thomson 780 heeft!!

Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg!


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast sat-elite
Geplaatst:

Nee helemaal niet ?

bedoel je welke poort voip gebruikt ?

zo ja dan is dit 5060 en nog een paar

voor in de router te komen gebeurt gewoon over de internetpoort 80

en deze hoef je in de meeste gevallen niet in te vullen.

bedoel je dit niet dan heb ik geen idee waar je het over hebt

Geplaatst:

Je mag zelf weten welke poort je gebruikt (1-65535)

Zo zijn er wat bekende standaard poorten zoals:

 

21

23

25

80

110

5060

 

Stel je haalt het in je hoofd om poort 80 te gebruiken om je ftp server te laten draaien thuis.

 

FTP client -> ftp connectie over poort 80 naar jouw router, deze nat poort 80 door naar intern poort 80 van je ftp server.

Geweldig, het werkt. Helaas werkt dan http niet meer want die komt ook op poort 80 aan en ipv dat deze naar jouw werkstation toegaat gaat deze naar je ftp server.

 

Dus poort 80 was niet zo'n handige keuze. Wat je dus moet doen is een 'vrije' poort opzoeken en deze doornatten. Feitelijk is dit een netwerk adres port translation oftewel een NAPT en niet zozeer een NAT, een NAT transleert alle poortadressen van een source station A naar destination station B.

 

 

Kortom, pak 'een' vrije poort, nat of napt deze door naar intern ip en eventueel poort van keuze en je bent klaar.

 

 

  • 2 weken later...
Geplaatst:
Origineel bericht van: MagicOnline
Een hele hoop speedtouch 7xx series hebben problemen met de portforward/NAT.

Dit komt onder andere door de intrusion detection.

Hoe op te lossen: (werkte 100% voor mij op meerdere modems)

Start/uitvoeren/cmd (enter)

telnet 192.168.1.254 (enter)

Username: administrator (enter)
password: (enter) standaard leeglaten dus (als kpn geinstalleeerd heeft is het WW: KPN)

ids config state disabled (enter)
firewall config state disabled (enter)
dsd config state disabled (enter)
saveall (enter)
system reboot (enter)

Nu worden alle nat entry's wel gewoon goed doorgezet en de rest van de poorten staan gewoon pot dicht.

Suc6 ermee smile


Ik ben hier ook bij iemand aan het stoeien geweest met de speedtouch. Probleem is dat de genoemde wachtwoorden niet werken. Heeft iemand nog andere wachtwoorden om via telnet in te kunnen loggen? Alvast bedankt,

Twan.

DM7020

Geplaatst:

Dan heeft die gene zelf een ander wachtwoord ingesteld.

 

Als hij/zij dat niet meer weet zal je moeten resetten, zorg dan wel dat je het adsl username en het password hebt.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Wachtwoorden zijn niet standaard ingesteld, de user of gebruikersnaam is altijd Administrator (letop hoofdletter) wachtwoord geen. Is dat wel het geval dan is het een KPN modem of bij een SpeedTouch modem is het door iemand ingesteld.

 

Je zou nog kunnen resetten of via telnet een TFTP de modem re-imagen.

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...