Ga naar inhoud


Lyngbox HDTV PVR nu in duitse prijssites €679,-


Gast chevy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat zou dan het idee zijn om die box met van die gammele software uit te brengen. Ik neem toch aan dat ze er een hele stapel van willen verkopen. En de dingen waar jullie tegenaan gelopen zijn, moeten ze in de fabriek toch ook gezien hebben....

Nog een paar van deze beoordelingen zo her en der en men laat de box links liggen.

Groeten,

René.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik heel erg enthousiast was toen ik de box binnenkreeg en hem uitpakte. Het erg gave design roept hoge verwachtigen op. Helaas was er echt niet mee te werken. Wat ook al geschreven werd is dat de ventilator echt erg veel herrie maakt. Die hoor je bij normaal volume echt boven de TV uit.

Wat ik mij afvraag is of rai ook last had van die strepen bij weergave via scart en of hem ook het weinig contrastrijke beeld via HDMI opgevallen is.

Het was voor mij in ieder geval een enorme teleurstelling. Ik had de winkel die hem beschikbaar had gestelt al vooraf gevraagd of ik hem eventueel mocht houden (tegen betaling uiteraard) als hij mij beviel, maar ik zou hem zo in ieder geval echt niet willen hebben. Nog niet voor 100 euro.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is toch nog niet officeel verkrijgbaar voor de massa?

Tegen die tijdt kunnen ze de software wel zo aangepast hebben dat het allemaal wel wat beter werkt.

Of hij moet al wel te leveren zijn maar ik kan nog geen shop vinden.

 

 

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

De receiver die ik had was gewoon een definitief model uit de vrije verkoop hoor. In diverse landen is de uitlevering al begonnen.

Ik kan me verder ook niet zo goed voorstellen dat de strepen in het beeld via scart, de herrie van de ventilator en de algehele trage werking op te lossen zijn met software.

De diverse crashes en misschien het contrast op HDMI is misschien softwarematig op te lossen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld van de HDMI is bij mij juist WEL mooi. Dat is het enige pluspunt tot nu toe. Ik heb nu een HUMAX 1000 aan m'n LCD hangen, maar deze slaat juist helemaal door. Gezichten krijgen gewoon kleurvlekken. EN daar had ik met de LyngBox dan weer geen last van. Maar verder als ASTRA HD+, BVN en ZDF ben ik niet gekomen. De NL kanalen blijven gewoon onzichtbaar met m'n ASTON en officiele Canal Digitaal kaart. Ik kan wel de geldigheid van m'n kaart uitlezen (dus de kaart wordt wel gelezen), maar de ontvanger doet er helemaal niets mee.

 

Het is me wel gelukt om via FTP opnames uit de box te krijgen op m'n PC. Maar het is in zo'n afwijkend format dat alleen MediaPlayer Classic het kan afspelen. Zelfs VLC kan er niets mee.

 

Ik hoop dat ze er morgen achterkomen dat die SERVER down is ofzo. Dan doe ik nog 1 poging om te kijken of er nieuwe firmware is. Zo niet, dan gaat hij ook weer in de doos en terug naar de importeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had via HDMI ook geen kleurvegen of artefacten, maar wel weinig contrast in vergelijking met mijn PS3 en het analoge beeldmateriaal dat via mijn versterker naar 1080i via HDMI omgezet wordt.

De Lyngbox is al vrij te koop in Spanje en Duitsland en de box die ik had kwam nieuw in de verpakking uit Duitsland.

Ik kan inmiddels niet meer verder testen want ik stuur hem vandaag terug naar de winkel.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook die van mij heb ik gisteren weer ingepakt. Het wil er bij mij nog steeds niet in dat de meest simpele zaken gewoon niet werken. CI ondersteuning is al uit de NOKIA 9600 tijd van zo'n 10 jaar geleden. Dus hoe moeilijk kan het dan zijn om dat werkend te krijgen. Ook het hikken van het geluid bij het opnemen van BBC HD vond ik heel vreemd. EN het gekste vond ik nog dat ik de kanalen HD1 en EXQI niet eens ingescanned kreeg. Op m'n DM7000 kwamen ze wel prima binnen (dan wel zonder beeld helaas). Ik heb het gehad met die box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels begrepen dat de testmodellen die her en der circuleerden omgeruild zijn i.v.m. een hardwarewijziging.

 

Heb in ieder geval gezien dat de webinterface en de EPG het nu doet en de ventilator een stuk minder hoorbaar is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp even wat dingen niet. Eerst wordt hier gezegd dat het een definitief model was/is die men getest had.

 

Nu blijken het weer testmodellen te zijn geweest en is er nu een vernieuwde hardwareversie beschikbaar.

 

Dus het lijkt erop dat er hier een box wordt afgebrandt die eigenlijk nog niet bestemd was voor de consumentenmarkt.

 

Blijf het allemaal maar vreemd vinden.

 

 

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hohoho, ik brand helemaal niets af, maar geef gewoon eerlijk aan wat ervaren heb.

De Box die ik had was geen testmodel maar gewoon voor de verkoop. De winkel had er 12. dat zullen echt geen 12 testmodellen geweest zijn toch?

De box zat ook gewoon in de retail doos, met een serienummer dat overeenkwam met het serienummer op de doos, gebruikaanwijzing, kabeltjes alles er op en er aan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt lovend was je toch ook niet. En dat mag natuurlijk als het daadwerkelijk is zoals je het zelf heb ervaren.

 

Maar als ik de nieuwe informatie van Murdock hier lees en zet dat af tegen jouw eigen bevindingen en die van gebruiker RAI dan kunnen we toch niets anders dan concluderen dat enkele problemen die jullie hebben ondervonden overeenkomen met die van testboxen. Waar nu dus, volgens de informatie van Murdock, een nieuwe hardwareversie voor beschikbaar is.

 

13 testboxen ? Beetje veel inderdaad maar wellicht een distributeur die veel Duitse zaken bevoorraad. Maar daar kan je zelf het beste antwoord op geven.

 

Daarnaast hebben we het bij de Reelbox 1100 ook al eens gezien dat de fabrikant flink de betaboxen aan wederverkopers had uitgedeeld (zijn toch dire boxen en daar moet je verkopers een beetje voor warm krijgen om ze bij de marktintroductie in te kopen) om te testen en te bekijken. Deze kwamen ook gewoon in de verkoop terecht terwijl dat helemaal niet de bedoeling was. En toen moest er ook van alles worden omgewisseld toen de box uiteindelijk in zijn definitieve versie op de markt kwam.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, indien iemand dan inmiddels de beschikking heeft over een "vernieuwde" hardware versie, dan mag die meteen hier de testen uitvoeren die wij hierboven gedaan hebben. Als het dan wel werkt, dan zijn die probleempjes dan verholpen. Ook mij is niet verteld dat het om een niet voor de handel bedoelde box zou gaan. Ik zal dit nog navragen. Mij gaat het er ook niet om deze box af te branden. Had graag geschreven dat het lange wachten niet te vergeefs geweest was. Want hoe meer HD hoxern op de markt, hoe liever ik het heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...