Ga naar inhoud


Lyngbox HDTV PVR nu in duitse prijssites €679,-


Gast chevy

Aanbevolen berichten

Ik heb de testbox gisteren gekregen en nog niet zo heel veel tijd gehad om er mee te testen.

De eerste bevindingen:

1. De box ziet er werkelijk fantastisch uit. Hij is erg solide gebouwd en de "pianolak" zwarte plastic cover is "Playstation 3 alike" mooi. Nadeel is wel dat je ieder krasje en ieder veegje meteen ziet.

Geen aansluitmogelijkheden, kaartlezers, USB, CF, SD of CI slots aan de voorzijde.

De zijpanelen zijn grijs gespoten en dat ziet er helaas van dichtbij wel een beetje goedkoop uit.

Overall conclusie: Mooie behuizing!

2. Ook de achterzijde ziet er zeer netjes en verzorgd uit. Aansluitingen ga ik niet noemem, die kun je op de website zien.

3. Eerste gebruik: Liet zich redelijk snel en eenvoudig in gebruik nemen. Allereerst via SCART aangesloten. Daar zie ik toch wel een aantal flinke balken en ruis in het beeld. Het ligt niet aan de scartkabel, op de dreambox gewoon prima beeld.

De balken lopen vertikaal over het beeld met een paar centimeter tussenruimte. De balken lijken uit een soort schaduw en ruis te bestaan. Er is in ieder geval via scart niet naar te kijken zo erg zijn die balken. De bevindingen van mijn kennis wat dat betreft kloppen dus wel!

3. HDMI: Prima beeld. Niets bijzonders echter. Mijn playstation 3 heeft in ieder geval aanmerkelijk beter beeld. Het beeld is niet bijzonder contrastrijk en de kleuren zijn duidelijk wat minder vol.

Al met al vind ik de beeldkwaliteit via HDMI wat tegenvallen.

4. Zenders zoeken. Dat gaat op basis van een soort (kant en klare) transponder/zenderlijst van lyngsat. Alles staat wel door elkaar. Ik had eigenlijk verwacht dat je meteen netjes (in ieder geval op provider) gesorteerde lijsten zou krijgen. Dat valt me dus wel wat tegen. Het feit dat je ze ook niet zomaar kunt sorteren (met de afstandsbediening is echt niet te doen) is wel een gigantisch minpunt!

5. EPG: Mja, dat was toch wel een teleurstelling. Het opvragen van de EPG informatie gaat ondanks een 20Mbit ADSL aansluiting traag. Ik vind dat niet acceptabel. Geen MHW EPG.

6. Algehele performance. Wat traag. Te traag voor een receiver uit deze prijsklasse naar mijn mening. Nu ben ik wellicht wat verwend met een Dreambox, maar ik vrees toch dat de gebruikte STI 7100 gewoon te traag is om fatsoenlijk mee te kunnen werken.

De software is nu nog vrij kaal. Ik ben toch wel bang dat als de software verder uitgebreid wordt, dat verder ten koste van de performance gaat.

7. Ik heb gisteren nlog snel geprobeerd met de mijn beschikbare CI modules en mijn werkende CDS kaart beeld te krijgen op de nederlandse zenders, maar dat is niet gelukt.

Ik heb volgende CI modules geprobeerd:

-Xcam

-UCAS 3.0

-Dragon cam

-Magic module met matrix software.

Op geen van de bovenstaande modules resultaat, terwijl die vrijwel allemaal op een normale CI receiver wel werken.

Ik had overigens ook het probleem dat ik geen signaal meer krijg na het invoeren van de CI. Niet altijd maar wel herhaaldelijk. Het enige dat hielp was de receiver helemaal uit/aan-schakelen.

Ik heb daarna een software update geprobeerd, maar er werd geen nieuwe software gevonden.

Ik zeg nadrukkelijk dat ik niet 100% uit kan sluiten dat ik zelf wat fout gedaan hebt, maar als dat zo is, wijst het gebruik niet zichzelf want een beetje ervaring met satellietontvangers heb ik wel.

Vanavond ga ik verder testen met o.a. het opnemen, maar tot nu toe heb ik niet veel anders ondervonden als wat ik eerder al gehoord had.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is die box van je maat wel in orde? Met de door jou genoemde CI's geen problemen hier en die balken heb ik nooit gezien via scart...

 

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een lyngbox uit Duitsland en die ander kwam volgens mij gewoon uit Nederland.

Het is in ieder geval niet dezelfde want ik heb hem van een Winkel in Duitsland (tijdelijk) beschikbaar gekregen en die andere kwam volgens mij via een grossier uit Nederland.

Ik heb die lyngbox van die kennis overigens zelf nooit gezien, maar die kwam volgens hem gewoon nieuw uit de doos.

Wat ik vreemd vind, is dat ik ongeveer dezelfde problemen ervaar.

Ik ga vanavond verder testen. Misschien heb ik gisteren in mijn enthousiastme zelf wat verkeerd gedaan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke software erin zit, maar als het een oudere versie is, moet je er rekening mee houden dat het CI slot gekoppeld is aan de tuner, welke (bovenste of onderste) bij de DVB-S tuner hoort weet ik zo niet. Ik weet ook niet of de nieuwe software al gereleased is.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik weet niet welke software erin zit..........

Dat ding staat nog maar net warm van de matrijs in de winkel en de software is al achterhaald ????

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Testarossa
Origineel bericht van: Unetwork
....
Ook worden er nu al een aanpassing gebouwd voor de CCCam door Duitse kanalen bevestigd.
....

Kan u dit een beetje verduideiljken aub, want voor zover ik weet is de RISC familie in de boycot bij CCcam.
(en zijn de Duitse kanalen FTA :D )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er de hele avond mee bezig geweest maar kan geen andere conclusie trekken dan dat de CI ondersteuning in ieder geval met deze software versie 1 niet werkt en nieuwer is er kennelijk nog niet.

Het beeld via scart is knudde. HDMI gaat wel, maar zeker niet optimaal.

De receiver wordt wel erg traag als je aan het opnemen bent op HD en meervoudig opnemen is niet mogelijk.

EPG is knudde en de "voordelen" van lyngsat zenderlijsten heb ik nog niet kunnen ontdekken. Op die manier is de zenderlijst gewoon een regelrechte puinhoop en sorteren met de afstandsbediening is niet te doen.

Als met al kan ik voorlopig niet anders concluderen dan dat het een heel erg mooie receiver is die tot dit moment gewoon ronduit slecht werkt.

Ik wacht wel op een (online) software update, als ik hem ten minste zo lang mag houden.

Ik begrijp overigens de hele opzet van dit apparaat ook niet. Zonder lyngsat/box website (en dus zonder internet verbinding) kan het ding vrijwel niets. Geen EPG, geen (of zeer onhandige) timer programmering, geen zenderlijsten, geen firmware updates, niets. Als het geen succes wordt en de lyngers er mee stoppen, wat kan je dan nog met je lyngbox?

Het hele concept valt mij eerlijk gezegd nogal tegen.

Voordat er nu weer iemand begint te mouwen: Als ik iets positiefs te melden zou hebben zou ik het ook geschreven hebben en als deze box een goede indruk op mij gemaakt zou hebben, zou er een lyngbox in de woonkamer staan in plaats van een Dreambox (w)achtduizend.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q

3. Eerste gebruik: Liet zich redelijk snel en eenvoudig in gebruik nemen. Allereerst via SCART aangesloten. Daar zie ik toch wel een aantal flinke balken en ruis in het beeld. Het ligt niet aan de scartkabel, op de dreambox gewoon prima beeld.
De balken lopen vertikaal over het beeld met een paar centimeter tussenruimte. De balken lijken uit een soort schaduw en ruis te bestaan. Er is in ieder geval via scart niet naar te kijken zo erg zijn die balken. De bevindingen van mijn kennis wat dat betreft kloppen dus wel!

Ron


Dat KAN ook een andere oorzaak hebben.
Als je meerdere scartkabels op je tv hebt aangesloten en de scheiding is niet optimaal dan zie je video van de andere scarts als schaduw er doorheen.
Koppel de andere scarts los en kijk dan eens weer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]1 TV, 1 SCART kabel, 1 lyngbox, balken in het beeld en ruis.
dezelfde TV, dezelfde scartkabel, 1 dreambox, geen balken in het beeld.
Dan is er voor mij maar één conclusie mogelijk. Het ligt aan de bron.

Ron

En hoe scoren deze ontvangers als je de HDMI aansluit?
Want wie koopt nu een lyngbox om hem via scart aan te sluiten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke box dus en begrijp dat het OS "gesloten" is. Maar heeft iemand misschien toch al ergens gevonden of het iemand gelukt is om er b.v. CCcam of welke andere sharing client dan ook in te krijgen? Iphones zijn ook volledig gesloten, maar was binnen een paar dagen gekraakt. Het gebruik van CI modules is wel heeeeel ouderwets als je al jaren een DM-box gewend bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, heb op dit moment een Lyngbox te leen om te testen. Wat een drama geval zeg. Wil geen IP-address automatisch accepteren. Maar zie wel dat hij een request aan m'n DHCP server doet. Dan maar met de hand een IP-address erin, maar wil dan niet connecten met de Lyngsat server. Heb ik wel internet? Ja, dat heb ik want ik kan wel een e-mail naar de box sturen. Dus dan maar met de hand de ASTRA scannen. Na 60% plots een reboot. Alles weer weg en we beginnen weer van af scratch.

 

De 2de ronde eerst maar een paar kanalen geladen. Dat ging goed. Dan de rest van de lijst er maar in. Echter, nog steeds geen verbinding met Lyngsat.

 

ASTON CAM erin. Moet je eerst zonder kaart, want anders wil hij het niet snappen. Heb nog geen beeld, want de smartcard moet nog even een update naar de volgende maand krijgen. Ben beniuewd op die puls binnenkomt.

 

Maar het ergste is nog wel die blower die erin zit. Wat een kabaal maakt dat ding. ALs m'n PC zo'n blower had zou ik direct weer bij TROS RADAR aan de bel hangen (hebben ze toen gedaan voor de MEDION PC).

 

En inmiddesl de box al 10 keer zien hangen en dat binnen 1 uur. Neem iets op op de HD, druk op stop. Inderdaad, hele box is nu gestopt.

 

Ik denk dat ik hem maar weer snel ga inpakken. Wacht wel op de DM800HD. Heb natuurlijk liever de DM8000, maar vergeleken met deze LYngbox is volgens mij alles beter.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...