Ga naar inhoud

[DBOX-II] DBOX2-NFS

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een werkende DBOX-2 (Sportster Pro 1.10RC0010) en wil graag een tv-programma opnemen.

Aangezien ik al een multicam heb draaien (die de modempoort inneemt) is een interne HDD helaas geen optie.

Blijft dus over het opnemen op een Netwerk-Schijf.

Nu heb ik een linux NAS server draaien (kurobox-HG) met NFS.

De NFS-share heb ik gemount op de DBOX onder /mnt/video.

Als ik nu opneem dan krijg ik om de zoveel seconden een melding in de trant van "Kan gegevens niet snel genoeg wegschrijven".

Na een paar minuten opnemen staat de NFS-share vol met "kleine" mpeg-ts bestanden tussen de 3mb en 7mb groot. Als ik ze via de DBox probeer af te spelen dan gaat het goed totdat het einde van het bestand wordt bereikt (na een paar seconden) en dan stottert het wat en dan einde weergave (niets crashed gelukkig).

Of de Kurobox is te traag, of het netwerk, of de Dbox.

Zijn er mensen die het wel is gelukt om op te nemen op een NFS share en wat voor hardware wordt daarvoor gebruikt?

Geplaatst:

"Probleem" is dat @Home de kwaliteit van de populairste zenders laatst omhooggeschroefd heeft. NED1,2,3 en de commerciële omroepen hebben voortaan een bitrate van ~8mbit. Dit krijgt je dbox gewoon niet snel genoeg naar je netwerk weggeschreven.

De lagere kwaliteit zenders zouden moeten werken trouwens.

Discovery Channel bijvoorbeeld moet lukken, die zit rond 2,5mbit als ik mij niet vergis. Lukt dit niet, dan moet je eens wat spelen met verschillende ucodes.

Wil je alle zenders kunnen opnemen, dan kun je en IDE-interface en een harddisk inbouwen, die is waarschijnlijk wel snel genoeg. Er schijnen splitter-printjes te zijn waardoor je een multicam en hdd interface kunt gebruiken.

Nokia D-BOX II AVIA500 - Multicam 3.0 - Sportster Pro 1.10 RC010 - NewCS 1.50 - CCcam 2.04

Nokia D-BOX II AVIA500 - Sportster Pro 1.10 RC010 - CCcam 2.04

Geplaatst:

zit nu op m'n werk, maar wat heb je voor instellingen (grootte van de blokken) voor de bestanden?

Ik zal vanavond eens kijken hoe ze bij mij staan.

Bij het board van het image is er ook veel te vinden!

Bij mij werkt het overigens wel, alleen schrijf ik gewoon naar de HD van een PC (box -> switch -> switch -> router - > HD PC

Ik denk dat je met het veranderen van een aantal instellingen er toch uit zou moeten kunnen komen....

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

• 1 maand later...
Geplaatst:

Lijkt mij niet echt een oplossing voor een Linux NAS :-)

Geplaatst:

Beste,

Was te enthousiast met reageren (of gewoon slecht gelezen) maar ik was zo tevreden met dit progje dat ik te snel reageerde, sorry.

Overgens vreemd dat dit progje wel NED1 etc kan opnemen en via netwerk weer kan weergeven (via windows dan).

mvg

Jan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen