Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn broer zit momenteel in Afghanistan en kan momenteel alleen Hotbird ontvangen daar.

Nu willen ze daar natuurlijk Astra 19,2 ontvangen maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Weet iemand daar iets meer van??????

Alvast bedankt.

Gast Bertje1972
Geplaatst:

Helaas. De ontvangst van de Astra satelliet(en) in Afghanisatan zal niet mogelijk zijn.

Die regio valt ver buiten de footprint.

Kijk op: http://www.lyngsat.com/astra19.html

In de voorlaatste kolom "Beam" kun je als je deze aanklikt zien op welk deel van de aarde je ontvangst zou moeten hebben. Althans, wat de satellietprovider op geeft.

Zit je buiten die footprint dan zou een flinke schotel nog kunnen helpen, maar Afghanistan lijkt me net iets te ver.

Succes ermee!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Maascomp
en kan momenteel alleen Hotbird ontvangen daar.

Op Hotbird zit wel BVN (Best van Vlaanderen en Nederland) op 12.303, 27.500 Vertikaal.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Er is wel een halve oplossing: het TV-signaal over internet versturen. Dat kun je zelf doen (via ADSL versturen met een TV-kaart in je computer), of via een commerciële oplossing (Slingbox). Je hebt wel een breedband internetaansluiting nodig. De vraag is of Afghanistan dat biedt. Inbellijntje is niet genoeg.

Als het militairen betreft:

Ik denk dat Defensie daar wel een breedbandaansluiting heeft, maar die niet ter beschikking stelt aan TV-kijkers. Misschien willen de publieke omroepen wel meehelpen met een oplossing - bijv. een signaal via een Afghaanse satelliet doorlinken. Er hangen zeker weten spionagesatellieten met tweeweg internet boven Afghanistan. Wedden dat de Amerikaanse soldaten alle sportuitzendingen kunnen ontvangen?

Geplaatst:

En niet alleen de Amerikaanse soldaten, ook de Nederlanders kunnen gewoon publieke, commerciële, en zelfs Sport1 zenders bekijken via een defensie sat verbinding.

Geplaatst:

Aha! Dat wist ik niet.

Dan is de broer van Maascomp blijkbaar geen militair. Als hij een hulpverlener is wil defensie de satelliet misschien ook wel openstellen voor de NGO-ers. Misschien ook voor werknemers van bedrijven, hoewel je dan weer met auteursrechten e.d. zit.

Geplaatst:

t zou best intersant zijn om te weten welke satjes daar voor gebruikt worden..

alleen das vast niet met je huis tuin en keuken ontvanger te ontvangen :+

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

Nou misschien moeten jullie deze link is lezen:

http://www.uhf-satcom.com/kaband/

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen