Ga naar inhoud


HDMI mini naar HDMI of andersom?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit nu de juiste rubriek is maar ik kon geen betere vinden om deze vraag te stellen.

Gisteren heb ik mijn bestelde HDMI mini naar HDMI kabel (1,5m) ontvangen.

Deze kabel is bedoeld om mijn Sony HDR-CX6EK op mijn Sony HDTV via HDMI aan te sluiten.

Ik krijg via deze kabel echter met geen mogelijkheid beeld op mijn TV ondanks het feit dat ik op zowel de TV als op de camera alle noodzakelijke instellingen heb uitgevoerd en gecontroleerd.

In 1e instantie dacht ik dat de niet al te dure kabel misschien defect zou kunnen zijn maar toen realiseerde ik mij dat het wellicht het verkeerde type kabel zou kunnen zijn.

De exacte omschrijving van de bestelde kabel luidt: HDMI (type A) naar HDMI mini (type C).

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat de HDMI kabels op eenrichtingsverkeer gebaseerd zijn dus dat de data altijd in de eventueel aangegeven pijlrichting gaat en niet andersom.

Op mijn kabel staat overigens geen richtingsvermerk.

Is het misschien wel mogelijk dat ik een HDMI mini naar HDMI kabel moet bestellen omdat de HDMI mini aansluiting op mijn camera zit en de data uiteindelijk van de camera naar de TV gaat.

Of is dit nu onzin en moet de bestelde kabel gewoon werken?

Jürgen

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb al veel HDMIkabels aangesloten.

Ik heb nog nooit op de richting gelet. Tot nu toe werken ze allemaal. Het zou dus al toeval moeten zijn dat ik ze allemaal in de juiste richting aangesloten heb moesten ze maar in één richtingwerken. Ik denk dus dat je ze mag aansluiten in gelijk welke richting.

 

Mvg

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat de HDMI kabels op eenrichtingsverkeer gebaseerd zijn dus dat de data altijd in de eventueel aangegeven pijlrichting gaat en niet andersom.


Dat lijkt me toch heel sterk. Hoe kan een pc via hdmi dan de tv als beeldscherm detecteren en de mogelijke resoluties tonen ? De tv moest dan toch 'iets' terug sturen naar de pc dacht ik zo.

Een familielid had hetzelfde aan de hand. Ook een Sony HD camera op zijn tv proberen aan te sluiten via een goedkope hdmi kabel, maar die werkte niet. Daarna een duurdere kabel van sony gekocht, en hup, meteen beeld. Je moet niet altijd de goedkoopste dingen kopen ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix

Je moet niet altijd de goedkoopste dingen kopen

Ik heb nergens geschreven dat ik de goedkoopste kabel heb gekocht maar wel een niet al te dure. Het staat allang ter discussie of je nu een wat goedkopere of duurdere kabel moet kopen, daarover zijn de meningen erg verdeeld.
Ik realiseer me nu echter ook wel dat ik beter de originele kabel van Sony had moeten kopen want dan had ik dit eventuele probleem uit kunnen sluiten maar ik heb nu geen zekerheid dat dit ook de oorzaak is.
Omdat ik geen mogelijkheid om de kabel op een andere manier te testen koop ik nu alsnog de kabel van Sony en dan maar hopen dat deze kabel dan wel beeld oplevert.
Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scubix,

Het probleem is nu boven water en je had het bij het goede eind.

Het probleem ligt aan een slecht contact in de brede HDMI aansluiting van de kabel. Als ik de kabel maar vaak genoeg heen en weer beweeg doet de verbinding het wel op een gegeven moment.

Hieruit blijkt weer dat de kwaliteit van de wat goedkopere kabels te wensen over laat.

Waarbij ik nu niet gelijk wil beweren dat het goedkopere soort nu per definitie ook gelijk slecht moet zijn.

Dus zoals gezegd gaat deze kabel terug en koop ik de originele van Sony. Probleem opgelost.

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...