Ga naar inhoud

Geen signaal op Astra 3 en slecht signaal op Astra 1, 2 en Hot bird.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb m'n Wave frontier T55 geinstalleerd en uitgericht op de volgende satellieten:

Astra 1 (19.2)

Astra 2 (28.2)

Astra 3 (23.5)

Hot bird (13)

Nu zit ik met de volgende twee problemen/vragen.

Ik krijg op Astra 3 geen enkel signaal, is Astra 3 een satelliet met een zwak signaal en moeilijk te vinden?

Ook heb ik op de overige satellieten geen goed signaal, gemiddeld zit ik ongeveer op 40 a 50%

De lengte van de kabel is hooguit 10 a 15 meter en een vrij zicht op de satellieten dus daar kan het niet aan liggen.

Heeft iemand meer te maken gehad met een soortgelijk probleem of weet iemand in welke richting het het beste kan zoeken?

Alvast dank,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Geplaatst:
Origineel bericht van: stuk

Heeft iemand meer te maken gehad met een soortgelijk probleem of weet iemand in welke richting het het beste kan zoeken?
Alvast dank,

als je de draad hierover leest dan kom je diverse keren dit probleem + mogelijke oplossingen tegen
Geplaatst:
Origineel bericht van: stuk
Ik krijg op Astra 3 geen enkel signaal, is Astra 3 een satelliet met een zwak signaal en moeilijk te vinden?
Ook heb ik op de overige satellieten geen goed signaal, gemiddeld zit ik ongeveer op 40 a 50%

Je zou bij Astra3 eerst de transponders eens kunnen checken zie Kingofsat de regionale komen loeihard binnen op 11914 H 27500 de thema kanalen een stuk minder.
Dan de andere satelieten zou je eens naar de skew kunnen kijken dus de lnb niet loodrecht maar wat draaien en kijken of hij beter wordt. :D
Geplaatst:

Ik heb het anderhalve week ook gehad geleden. Schotel opnieuw uitgericht en alles is weer oke.

Technisat Multytenne 45, Inverto Scena 5550 S CI

Mini USB DVB-T Stick

Geplaatst:

Probleem was dat er geen enkele goede frequentie is zat voor de Astra 3.

Ff met manual scanning toegevoegd en schotel ietsie beter uitgericht en alles werkt 100%.

Allen dank. Gr,

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen