MFX2000 Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Goed na 3 weken van alles proberen dan toch maar hier even een vraag neerleggen. Ik heb op oudjaarsavond de vrienden van amstel live opgenomen met mijn dreambox. Nu wilde ik deze netjes op DVD zetten en heb dus de reclame er uitgesneden en heb nu een mooie M2V en een MP2 file. Nu gebruik ik normaal Sony DVD Architect 4.5 om deze files te voorzien van chapters en een mooi menu. Dit gaat normaal goed omdat de meeste uitzendingen rondom zwarte balken hebben. Echter deze uitzending heeft dit niet waardoor ik dus buiten de 'safe area' van het beeld kom en na het compileren een DVD heb waarvan ik halve hoofden zie. De crop en adjust kan wel zwarte balken verwijderen binnen deze tool maar niet toevoegen zodat ik het schermvullend krijg. Met welke (redelijk eenvoudige) tool kan ik nu het beste deze M2V en MP2 file monteren zodat ik het wel netjes scherm vullend heb ? Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
RobbieT Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Ik gebruik zelf MPEG_Streamclip in combinatie met QuickTime Alternative. Hier te downloaden. Daarmee kan je een .TS file in MPEG omzetten en kan je er stukken uitknippen. Daarna kan je gewoon met bijvoorbeeld Nero de file branden en er menu's bijmaken. Een alternatief onder linux in ManDVD, hier staan de .deb files voor Ubuntu. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
MFX2000 Geplaatst: 26 januari 2008 Auteur Geplaatst: 26 januari 2008 Blijf je dan wel het volledige scherm zien of heb je dan alsnog last van de 'safe areas' ? Het omzetten naar MPEG is namelijk het probleem niet (heb een geregistreerde versie van DVR Studio Pro die dit voor mij doet). Met nero heb ik eigenlijk nog nooit een DVD geaudit. Zal dat eens proberen. Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
RobbieT Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 Bedoel je dat er stukken worden weggesneden van het beeld? Nee, de MPEG file ziet er bij mij hetzelfde uit als het TS bestand. Bij Nero moet je even opletten dat je de laatste update hebt, ik heb in het begin gehad dat Nero tijdens het auditen crashte. Verder laat Nero je standaard geen surround toe, daar moet je dan weer een extra licentie voor kopen. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
MFX2000 Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 ja dat bedoel ik. Als tijdens de uitzending de titel van het nummer in beeld komt zag ik al dat het onderste deel niet op tv getoond wordt maar wel op de originele mpeg stream. Zal eerst even updaten naar de laatste versie van Nero Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
Pletskop Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Hallo, een tool die ik in het verleden nog veel heb gebruikt is: HDTVtoMPEG2. Google er eens op en je komt wel op de correcte website. Peter Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen