Ga naar inhoud

gebruikerservaring dg relook

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb net de mutant 200S loopt soms vast, maar dat was toen ik zijn geheugen vol had gezet met spelletjes. verder is het een goede ontvanger.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik sluit me hier volledig bij aan,de relook 400s is een uitstekende sat ontvanger en ik heb er elke dag heel veel plezier van.

Ik heb er een Enigma Powerboard image in zitten en heeft me in 4 maand tijd nog geen 1 keer in de steek gelaten.

Beeld kwaliteit is uitstekend en ik ben in het bezit geweest van diverse Dreamboxjes en had 4 maand geleden echt wel mijn twijfels over Dgs maar dat was echter niet nodig.

Op deze site Relook info is veel informatie te vinden over diverse Dgs ontvangers.

Succes er mee. whistle

Geplaatst:

ik heb ook een relook 400s met pli erin werkt het zelfde als de dreambox 7000/7020 ik ga ook de andere versies testen als ik wat meer tijd heb

maar beeld is mooier dan met de dream loopt stabieler

alleen jammer dat er geen usbstick in kan en ook zeer tevreden over het uiterlijk mooi display

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Geplaatst:

Dus je vind de DGS zo goed dat je er Enigma software in hebt? Ben het wel met je eens dat dit de enige manier is om de box stabiel te laten lopen.

Maar waarom heb je dan voor een twin tuner betaald?

Deze discussie kunnen we blijven voeren, feit is dat bij een heleboel mensen de box niet fatsoenlijk loopt en dus niet aan te raden is aan potentiele kopers. Blijkt ook wel uit het feit dat veel Relooks al binnen een paar maanden weer te koop aangeboden.

Topicstarter vroeg om gebruikerservaring, bij deze.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Geplaatst:

Die ervaring heb ik ook.

Alleen met enigma 1 software op de 400s is het nog een beetje te vergelijken met inmiddels dik 5 jaar oude Dreambox DM7000, maar zeker niet met de nieuwere Dreambox modellen die allemaal minimaal 32MB flash hebben tegen de slechts 8 MB flash van de relook. Dat is toch wel een enorme beperking. Zeker als je geen USB stick kunt gebruiken. En je hebt dan inderdaad een relook 400s single tuner. Wil je graag een twintuner met fatsoenlijke software, zou ik zeker voor de DM7025 gaan, veel meer smaken zijn er dan niet.

Ron

Geplaatst:

Wel grappig dat dezelfde discussie hier om de paar maanden weer opnieuw op komt zetten.

Ik heb vorig jaar zomer ook ernstig zitten twijfelen. Koop ik in (in mijn ogen veel te dure) dreambox, waar erg veel software voor beschikbaar is, of ga ik voor een Relook 400S.

Omdat ik de tuner eigenlijk voornamelijk wil gebruiken om tv mee te kijken, heb ik toch gekozen voor de relook. Dat scheelde me toch ruim €250! In eerste instatie kreeg ik de 2de tuner ook niet aan de praat, maar dat draait nu ook goed. En ook al zou de tweede tuner niet werken, en zou je alleen de eerste gebruiken, is hij qua beeldkwaliteit en prijs/prestatieverhouding nog altijd beter dan een dreambox.

Ik ben een tevreden relook bezitter, en ik wordt er juist weer een beetje misselijk van dat er andere types zijn die juist de relook in de grond willen trappen, en iedereen wijs willen maken dat er niets anders/beters is dan een dreambox whistle

Geplaatst:
Origineel bericht van: p0ske
Ik ben een tevreden relook bezitter, en ik wordt er juist weer een beetje misselijk van dat er andere types zijn die juist de relook in de grond willen trappen, en iedereen wijs willen maken dat er niets anders/beters is dan een dreambox whistle

daar sluit ik me helemaal bij aan.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Geplaatst:

Daar sluit ik mij ook helemaal bij aan, elke box heeft zijn voor en nadelen.

De 7025 met zijn extreem lange opstart tijd, het te warm worden van de eerste versie, voedingen die niet goed zijn, 7020 netwerk probleem, dat neemt bijna iedereen voorlief want het is wel een dreambox.

De relook heeft ook zijn beperkingen, maar wordt ie gebruikt waarvoor ie gemaakt is tv kijken en opnemen met de beide tuners, zowel met CCcam-gbox-mgcam is het voor mij de perfecte box.

Beeld kwaliteit en hardwarematig vind ik de dreambox minder.

En met de software voor de relook valt het ook nog wel mee.

Als ik nu zou moeten kiezen tussen een dreambox of een relook met de huidige prijzen zou ik toch voor een relook kiezen.

Het grootste probleem is denk ik het flashen en instellen van het een en ander bij de relook.

Ook is het mij gebleken dat als je veel met ftp in de box zit te rommelen er langzamerhand problemen en vage verschijnselen op beginnen te treden, vandaar een goede backup maken.

De software is er wel maar niet zo voorgekauwd als voor de dreambox dus het is niet er op zetten en draaien maar.

Als je een goede backup en zenderlijst hebt is het een fluitje van een cent.

Zo dat is eruit, zo denk ik erover.

Groeten Willem.

Geplaatst:

Ja altijd devzelfde zever, het is geen Dreambox en het is dus niet goed.

Wel dat is verkeerd, dat noemen zij vooroordeel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pipeline
het is geen Dreambox en het is dus niet goed.

daar hebben in het verleden ook andere boxen last van gehad.. ik noem de reelbox bijvoorbeeld.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Geplaatst:
Origineel bericht van: pipeline
Ja altijd devzelfde zever, het is geen Dreambox en het is dus niet goed.
Wel dat is verkeerd, dat noemen zij vooroordeel.

Dat noemen WIJ vooroordelen , ik heb géén last met mijn relook 400s databackup is een must & indien probs zoweer gefixt.
Daarnaast draai ik nog 2 dreamboxen maar je moet appels met appels vergelijken!

Vanwege een tevreden Relook gebruiker,

grtz,
Geplaatst:

Ik ben blij dat ik niet alleen sta als tevreden gebruiker wink

gr.Roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Geplaatst:

ik zit er zelfs aan te denken om mijn 2 dreamboxen 5620 om te ruilen voor relook of mutant

dreambox 500hd op een triax 110cm met rotor
dreambox 800-c dreambox800se-c dreambox500-s dreambox500-c

Geplaatst:

de hardware is gewoon beter als dat van een dream maar bij dream zit er een groter team achter maar de dgstation is een mooie ontvanger voor niet veel geld en werkt uitstekend ik praat dan alleen over een mutant 200s

Geplaatst:

Licht off-topic:

Citaat:
ik zit er zelfs aan te denken om mijn 2 dreamboxen 5620 om te ruilen voor relook of mutant

Ik wil mijn in nieuwstaat verkerende 400s (staat in de doos want heeft de woonkamer nooit gehaald) wel ruilen voor twee goed werkende 5620's. Graag zelfs!

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen