Ga naar inhoud


gebruikerservaring dg relook


Gast ampuria brava

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Molekamp
Daar sluit ik mij ook helemaal bij aan, elke box heeft zijn voor en nadelen.
De 7025 met zijn extreem lange opstart tijd, het te warm worden van de eerste versie, voedingen die niet goed zijn, 7020 netwerk probleem, dat neemt bijna iedereen voorlief want het is wel een dreambox.
De relook heeft ook zijn beperkingen, maar wordt ie gebruikt waarvoor ie gemaakt is tv kijken en opnemen met de beide tuners, zowel met CCcam-gbox-mgcam is het voor mij de perfecte box.
Beeld kwaliteit en hardwarematig vind ik de dreambox minder.
En met de software voor de relook valt het ook nog wel mee.
Als ik nu zou moeten kiezen tussen een dreambox of een relook met de huidige prijzen zou ik toch voor een relook kiezen.
Het grootste probleem is denk ik het flashen en instellen van het een en ander bij de relook.
Ook is het mij gebleken dat als je veel met ftp in de box zit te rommelen er langzamerhand problemen en vage verschijnselen op beginnen te treden, vandaar een goede backup maken.
De software is er wel maar niet zo voorgekauwd als voor de dreambox dus het is niet er op zetten en draaien maar.
Als je een goede backup en zenderlijst hebt is het een fluitje van een cent.
Zo dat is eruit, zo denk ik erover.

Groeten Willem.


Ik kraak niets af, de relook is voor zijn geld niet gek, de mutant is zelf goed voor het geld.
Ik stel alleen (en iedereen lijkt het daarmee eens te zijn, maar vreemd genoeg toch te bashen) dat je een DM7025 totaal niet met een relook 400S kunt vergelijken. Niet meer en niet minder.
De Dreambox DM7025 is gewoon veel meer ontvanger met veel meer mogelijkheden en betere stabiliteit voor uiteraard ook meer geld.
Als dat niet zo zou zijn, zouden de verhoudingen wel omgedraait zijn en dat zijn ze nu eenmaal niet!
Hetzelfde geldt voor de reelbox 1100/lite , alleen is die ook nog eens duurder en presteert veel minder. Nu kan dat kleine clubje liefhebbers wel blijven volhouden, maar 95% van de linux box liefhebbers zal toch een dreambox kiezen omdat het gewoon de beter keuze is voor een twin receiver als het budget het je toelaat.
Dat heeft niets met de gebruikersgroep te maken. Die zou namelijk binnen een mum van tijd net zo groot zijn als de hardware en het concept beter zouden zijn dan een dreambox.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast ampuria brava

als het in de buurt van delft is graag.

Origineel bericht van: DRG
Origineel bericht van: Rob Thonus
Toch geloof ik nu zelf pas dat iets werkt als ik het echt gezien heb.

 

je mag even komen kijken hoor maar mijn Relook werkt prima :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ampuria brava

misschien een brutale vraag, is er iemand in de buurt van haaglanden die een dreambox/relook heeft staan die ik kan komen bekijken?

als ik de antwoorden lees is het om het even volgens mij, en maar net wat je er mee wilt gaan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ampuria brava

ik heb de knoop doorgehakt.

het is de mutant 200s geworden,dit komt bij het budget beter uit.

iedereen bedankt voor zijn hulp en text en uitleg.

groet

ampuria brava smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar doe je goed aan weet ik zeker heb er ook een staan hier en werkt perfect (voor gewoon tv kijken) het beeld is beter en met de nabilo erin ook super stabiel.

 

ps als je het aan durft kun je ook het geheugen uitbreiden naar 64 mb ipv de standaard 32 maar dan moet je wel smd kunnen solderen

 

ps ikzelf begin er ook niet aan hoor. als je de var niet te vol propt werkt hij gewoon standaard super hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rob Thonus
Ik heb er een gehad en uiteindelijk weggedaan omdat het met die images voor geen meter opschoot, ze waren in Korea alleen maar bezig met nieuwe functionaliteit ipv de basis die bagger was te fiksen.

Hier hetzelfde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pic-o-matic
Origineel bericht van: Toxic[Q
]Licht off-topic:

Citaat:
ik zit er zelfs aan te denken om mijn 2 dreamboxen 5620 om te ruilen voor relook of mutant


Ik wil mijn in nieuwstaat verkerende 400s (staat in de doos want heeft de woonkamer nooit gehaald) wel ruilen voor twee goed werkende 5620's. Graag zelfs!
Ron


Niet jokken Tox, je hebt hem wel in de woonkamer gehad ...
ik citeer je even:
Citaat:

Sorry hoor, maar ik vind dat echt totale onzin.
Ik heb zelf ook zo'n "ding" in de woonkamer staan en ik ben er prima over te spreken. Mijn vrouw is er helemaal happy mee. Blij dat de dreamboxen nu in de study en slaapkamer staan.
De relook is een "normale" twin tuner met de vele extra's die een netwerk aansluiting kan bieden. CS met MGCAMD of GBOX draait retestabiel op de 400s en nauwelijks tot geen crashes. Updates van de software zonder helemaal opnieuw te moeten beginnen zoals bij de dreambox en alles via Network update vanuit het menu te downloaden.
Voor de dreambox zijn er veel meer plugins te krijgen, er draaien meer verschillende emu's op en je kunt er op netwerk gebied toch net iets meer mee, maar het "ding" is voor de iets minder veeleisende kijker een uitstekende en gebruiksvriendelijke twin tuner met CS en emu mogelijkheden.
Ik vind zelf ook het zenderkeuze menu van een dreambox beter en ik vind het fijn dat er voor de dreambox zo veel meer plugins te krijgen zijn, maar die relook is nog maar net 6 maanden op de markt of zo en dan hebben ze het wat mij betreft toch zeer goed gedaan met hun software. Kijk maar eens naar de 7000 in juni 2003. Wat was daar toen voor te krijgen? Vrijwel niets en het ding crashte voortdurend!
Panics heb ik alleen bij beta's en oude emu images meegemaakt. De laatste RUDBOX moet je echt flink je best doen om een panic (vastloper) te krijgen en dat is mij pas 1 keer gelukt.
De originele firmware draait nog stabieler en daar is het mij nog helemaal niet gelukt.
Voordat je het product nodeloos verder flamed, leg ons dan even uit met welke firmware exact en gedurende welke handelingen jij een panic kreeg?
Het zal mij benieuwen.
Waarom ze te koop staan? Kijk eens hoeveel philipsen te koop staan en hoeveel dreamboxen er verkocht worden. Staan er 3 relooks te koop is het plotseling een klote apparaat?
Simpel vergelijk:
Dreambox DM7025 zonder hdd ongeveer € 579,00 tot 599,00
Relook 400S zonder HDD ongeveer 369,00 tot 419,00
Dat is nogal een prijsverschil tussen ongeveer vergelijkbare apparaten.
Dan moet je ook niet gaan verwachten dat je voor 180,00 euri minder een apparaat koopt met exact dezelfde mogelijkheden als de 7025 (het enige vergelijkbare apparaat) en ik denk dat sommige verkopers het wel zo brengen. Dan krijg je automatisch een teleurgestelde klant als hij niet snel snel snel en simpel zijn tequilla zendertjes open krijgt en zich moet gaan verdiepen in het handmatig configureren van mgcamd of evocamd voor CS.

Tox.


Eerst was je er zo blij mee, hoe kan dit nu ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Relook 400s, image:Fantacy 2.13.6 (neumo) emu:mgcamd 1.27b, TVVlaanderen en Canaldigitaal in de interne CI... opnemen en kijken tegerlijkertijd is geen probleem. Zelfs 2 programma's opnemen en kijken naar een film op de harde schijf werkt ook! Ge moogt steeds komen kijken bij mij thuis (zuiden van Antwerpen). Ik heb nu ook de multytenne voor mijn dubbele tuner gekocht en ik heb een prachtig beeld op de vier satellieten. En hetgeen de dreambox kan, wel dat kan mijn relook ook, kostprijs is wel de helft minder dan de dreambox 7025s.

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was mijn eerste. Die heb ik toen geruild iemand in de familie en er maanden later voor een leuke prijsje nog eentje gekocht in de hoop dat het nog eens goed zou komen met de 400.

Die heeft de woonkamer nooit gehaald, maar heel af en toe in mijn kamertje gestaan om de een of andere software versie te proberen.

Ik heb sinds ergens eind 2005 of begin 2006 al een DM7025 in de woonkamer staan.

De software van de 400 zag er toen heel erg veelbelovend uit, maar jullie weten zelf als geen ander dat DGstation daarna bitter weinig meer gedaan heeft en de software bij lange na niet zo goed is dan die van de DM7025. En begrijp me niet verkeerd: De enigma 2 software van de 7025 was in het begin ook vreselijk knudde, maar kijk eens wat dream er van gemaakt heeft! Super fexibel en super stabiel. Daar kan DGstation nog een puntje aan zuigen.

Het is niet voor niets dat 90% van de mensen die nu nog een 400S heeft er enigma1 op draait en daarmee tuner 2 niet gebruikt.

De 400S is overigens dankzij dit topic nu wel verkocht. Ik heb er dus nu geen meer en ben er niet treurig over.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...