Ga naar inhoud


ervaringen met ISP Alice gevraagd


Gast Django

Aanbevolen berichten

Hoi Django!

 

Als je overstapt naar een andere ISP, kunnen er wat problemen komen: Stel dat je over gaat naar Alice (of een andere ISP waar KPN niet mee samen werkt) dan krijg je in BaaN een melding die TSLOOP heet (=Klant gaat naar andere ISP waar KPN niet mee samen werkt).

Het gevolg is dat in de hoofdverdeler (achter de sipstiften) de lijnen van de DSLAM (=Digital Subscriber Line Access Multiplexer)

van het KPN-domein worden gekapt.

Omdat de OPTA concurrentie op de telecommarkt heeft goed gekeurd

Mag KPN dan nooit meer aan de lijnen van het andere telco domein komen.(Wat dus in de DSLAM achter de sipstiften zit.

M.a.w. je bent overgeleverd aan de wolven; KPN kan je nooit meer helpen omdat ze gewoon-weg niet mogen "sleutelen" aan de lijnen

van een ander telco domein.

Om het je beter te kunnen uitleggen zal ik je vertellen wat er in de DSLAM zit:

In een 19 inch draagraam zitten de volgende componenten:

-ATU-C kaarten

-Splitterkaarten

-Concentrator

-Interface voor verbinding met hogesnelheidsdatanetwerk

 

daarnaast zit het Hogesnelheidsnetwerk = IP-backbone/IP-netwerk

(Bestaat uit netwerkapparaten (routers)met onderlinge verbinding tot 10 Gbit/s)

(IP-verbindingen zijn gebaseerd op TCP/IP protocol.

 

Nou, het was wat tikwerk, maar ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

 

Mijn advies: nooit overstappen! (mijn advies is uiteraard persoonlijk).

 

Groetjes en succes,

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Bedankt voor het vele typewerk.

Maar ja, wat nu.

Ik heb bij het tijdelijk huren van een woonhuis veel gedonder gehad met de aansluiting van KPN in deze woning en daardoor ook weer met xs4all.

Leugen op leugen, toezegging op toezegging.

Na 10 dagen wonen nog geen xs4all.

Dat heeft mij doen besluiten voor mijn nieuwe woning te stoppen met KPN.

Dus wat is nu verstandig.

Over Alice lees ik - ook op Tweakers - goede en minder goede berichten.

Is het dan toch verstandig naar UPC te aan, kabel voor mijn echgenote - ik de schotel -, telefoon en internet.

Wie het weet, mag het zeggen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er mag geen reclame gemaakt worden op dit board (ook geen negatieve reclame) -wat ook logisch is- dus ik ga geen namen noemen.

 

Ik kan je vertellen wat er in de meeste gevallen gebeurt als je naar een kabel-aanbieder gaat die zowel telefoon alsmede internet levert: er komt een medewerker van dat bedrijf bij jou thuis, vervolgens kapt hij jouw analoge (of digitale lijn -als je bv isdn hebt-) van KPN; Vervolgens plaats de mdw een kastje(soort spitter) bij het punt waar je kabel (van de kabel-tv) je huis inkomt en sluit alles daarop aan.

 

Ik zeg niet dat het wel of niet goed werkt, ik zeg je alleen dat het een heel gedonder wordt als je weer gewoon wil telefoneren/internetten; Je moet dan weer de originele (of een nieuwe) kabel trekken naar je IS/RA punt.

 

Maar als ik het goed begrepen heb zit je nu nog steeds bij xs4all icm KPN.

Mijn persoonlijk advies: houden zo! en geef de verhuizing minimaal 4 weken van te voren aan bij KPN, zeg dan tegen de mdw van KPN: "Wilt u in AWO de mededeling doen dat de adsl moet worden meeverhuist".

 

Geef ook aan dat het om een analoge of een digitale(als je isdn hebt)netlijn gaat!!!!

 

Als je meerdere netlijnen hebt geef dan ook aan welke je wilt verhuizen.

 

Nou, volgens mij kan je met deze info niet meer stuk; Heb je nog vragen, dan zie ik het wel.

 

Groetjes en succes met de verhuizing (dozen inpakken en uitpakken, vloerbelegging etc)

 

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

P.S. de verhuizing (als je bij xs4all en KPN blijft, uiteraard) hoef je alleen bij KPN te melden. Kpn geeft het door aan jouw ISP.(in jouw geval xs4all).

 

mazzel!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D-box

Ik kan je vertellen wat er in de meeste gevallen gebeurt als je naar een kabel-aanbieder gaat die zowel telefoon alsmede internet levert: er komt een medewerker van dat bedrijf bij jou thuis, vervolgens kapt hij jouw analoge (of digitale lijn -als je bv isdn hebt-) van KPN; Vervolgens plaats de mdw een kastje(soort spitter) bij het punt waar je kabel (van de kabel-tv) je huis inkomt en sluit alles daarop aan.
Tom.


Ben ik niet helemaal met je eens.
Toen ik jaren terug overstapte van kpn naar internet werd gewoon de kpn lijn opgezegd.
Er is echt niks gekapt hoor.
Multikabel zet een 3-1 router neer en op 1 van de uitgangen een stuk kabel met een wandcontactdoos voor de telefoon.

Al wil ik volgende week weer bellen met kpn zal dat weinig problemen geven.
Moet er wel bij zeggen dat bij ons de ptt kabel onder de fundering van het huis doorgaat en in de kamer is ingestort in het beton(pijp)daar zit ook de wandcontactdoos.
Tegenwoordig zitten bijna alle nutsvoorzieningen in de meterkast vanzelf.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kaelem!

 

Ik schreef ook "In de meeste gevallen"

 

Groetjes,

Tom.

 

P.S. Ik weet dat het vroeger zo ging, heb je dan een lasdop als IS/RA punt onderin je kruipruimte?

 

Als dat zo is, heeft de mdw van Mul*ika*l uiteraard geen zin om in je kruipruimte te gaan zitten wroeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al jaren in mijn vorige woning KPN+xs4all.

In november 2007 zijn voor drie maanden verhuist naar een huurwoning in Almere.

Ruim een maand van te voren heb ik deze wijziging doorgegeven aan KPN, daar ik ook een nieuw telefoonnummer moest hebben.

Dat krijg ik nu weer in februari a.s. naar L'stad.

KPN had niets doorgegeven aan xs4all.

Beweerde van wel, xs4all zij "onbekend".

Daar begon het gedonder mee.

 

Dat is de reden, dat ik geen zaken meer wens te doen met KPN.

 

Btw, wat is AWO?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de betekenis van AWO is weet ik niet, het is gewoon een programma-systeem. Sommige Collega's hebben ook geen licentie om met AWO te werken, deze Collega's voeren het in via CIA en dan komt het gewoon-weg AWO terecht.

 

 

Als je gaat verhuizen kan je dit gewoon allemaal vertellen aan KPN!

 

Als je als nog problemen krijgt (wat ik me niet kan voorstellen)Stuur me dan maar een PM.

 

Dan kom ik naar je toe en gaan we samen naar de Primafoon!

 

Groetjes,

Tom

 

Bewerking: dan gaan we wel daarna een lekker biertje drinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat biertje is wel interessant voor mij als geheel onthouder.

Achteraf had ik het misschien wel moeten doen, dan was ik nu als ruim zeventig jarige gezonder geweest, zegt men.

 

Wat hebben die Amerikanen CIA met mijn telefoon te maken? :D

 

Ik voel mij haast moreel verplicht na het lezen van uw/jouw reacties bij KPN te blijven.

 

Soms aandelen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi makker!

 

CIA is een invoerings-programma.

 

De eerste letter staat voor Client, de tweede letter staat voor Invoer, de derde letter staat voor Application.

 

Het is gewoon een invoer-programma.

 

Ik hoor wel van je,

Groetjes,

Tom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Django
Ja, dat biertje is wel interessant voor mij als geheel onthouder.
Soms aandelen? :D


Dan drink jij toch wat anders (Oran*ina of Fa*ta, c*la oid)

Ik heb gelukkig geen aandelen bij KPN (Die DSLAM'S zullen in de toekomst allemaal gesloopt worden ivm VOIP)

Mazzel
(en als je problemen krijgt hoor ik het wel van je)

Tom.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had gisteren Alice aangevraagd maar zag na het versturen van de aanvraag bij de snelheidscheck dat ik maar tussen de 1 en 4 Mbps kan downloaden. Heb nu bij Orange +/- 16Mbps downloadsnelheid.

 

Ik ga toch maar over naar Telfort nu.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds vorige week Alice. Ik haal met m'n newsserver de maximum snelheid van de nieuwsserver (4 lijntjes -> 12Mbps) smile. De modem rapporteert een max snelheid van 19.7Mbps. Alles werkte meteen (3 dagen voor oplevering) 2 weken na aanvraag.

 

Alleen werkt m'n DECT telefoon nog niet op de Copperjet modem, maar telefonie werkt al wel goed met een normaal toestel.

 

Had oorspronkelijk Telfort aangevraagd, maar kreeg na 2 weken een bericht dat m'n aanvraag niet uitvoerbaar was crazy.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier sinds 31-01 Alice. Ze hebben naast mijn ( inmiddels opgezegde ISDN lijn > door Alice ) een reserve ljn geactiveerd.

 

Copperjet Modem aangesloten, router via crosscable aangesloten,

en het loopt prima, telefoneren en internetten.

 

Ik ben "vooralsnog" dik tevreden.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...