Newbie Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Ik heb sinds kort een nieuwe modem die geleverd is bij KPN glasnet Enschede, de Siemens SX762 Gigaset WLAN DSL. Ik heb al een tijdje een zeer irritante fluittoon die uit de voeding van deze modem komt, kpn is al langsgeweest en een ander modem geprobeerd zonder resultaat, de fluittoon die net tegen de hoorgrens wordt in de loop van de tijd erger en is zeer irritant. Weet niet hoelang dit al zo is maar ze hebben de voeding veranderd en nu is het nog erger. Als ik niet internet heb ik de stekker van de modem eruit anders heb ik binnen een uur barstende koppijn, ben vrij gevoelig voor hoge tonen. De toon krijg ik pas als de modem is aangesloten en niet als alleen de voeding in het stopcontact zit . Andere stopcontact ook geprobeerd zelfde resultaat. Weet iemand waar dit aan kan liggen??? *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
WPW Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Haal de splitter er eens tussen uit. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Korsman035 Geplaatst: 26 januari 2008 Geplaatst: 26 januari 2008 probeer eens een andere voeding als je die hebt liggen desnoods een voeding die wat zwaarder is, het apparaat kan een hoger voltage hebben. Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+
Newbie Geplaatst: 27 januari 2008 Auteur Geplaatst: 27 januari 2008 Er zit helemaal geen splitter tussen, het is glasvezel geen koper DSL, de modem wordt door KPN gebruikt als router voor het glasnet denk ik. Ik zal eens kijken wat voor voltage de modem heeft en evt een van de andere adapters thuis eens proberen. Als dat ook niet helpt en KPN komt niet met een oplossing (de 2e modem én voeding al) sluit ik hem rechtstreks aan op 220volt *** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***
WPW Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Anders openmaken en met de vinger op elk component licht drukken en kijken welk dit doet. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Big fellow Geplaatst: 27 januari 2008 Geplaatst: 27 januari 2008 Wat je hoort is het schakelen van de voeding. Afhankelijk van het type voeding kan de frequentie inderdaad 15-20kHz wezen, maar dit is ook (een beetje) afhankelijk van de belasting van de voeding. Belasting veranderingen kunnen frequentie veranderingen veroorzaken, echter normaal is dit niet echt. De enige oplossing voor jou is om een alternatieve voeding te gebruiken, al dan niet een "geschakelde voeding", welke dit probleem niet heeft. Ik kan het antwoord op WPW's suggestie al geven. Het is de kleine trafo in de voeding die dit geluid produceert, en dit is heel lastig op te lossen. Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen