Ga naar inhoud


Echostar downloads


Gast

Aanbevolen berichten

Wie heeft, net als ik, hopeloos problemen met het downloaden van nieuwe frequentie settings naar de Echostar3000 ?<P>Of ik heb inmiddels V400 draaien, maar sindsdien krijg ik continue "wrong count number" na het downloaden van nieuwe settings lijsten naar de ontvanger.<P>Dit zowel bij gebruik van het officiele laad-programma van Echostar als bij gebruik het AD3000Edit.<P>Zelf een factory reset helpt niet in deze, en ook het opnieuw laden van V400 geeft dezelfde foutmelding....<P>Iemand raad ?<P>Satfree<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Versie V400 twee keer inspelen gaat inderdaad niet. Heb je de settings die je wilt de ontvanger wilt zetten wel eerst naar voor versie 4.00 geschikt gemaakt? Dat staat in de lees me van AD3000edit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een tekstje dat ik voor het Echostar-forum maakte:<P><A HREF="http://www.satnerds.com/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=AD+3000+Edit&number=21" TARGET=_blank>http://www.satnerds.com/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=AD+3000+Edit&number=21</A><P>Topic: Hoe volledige settings van anderen overnemen? <P>Gebruik de functie "Satellite configuration" van AD3000Edit.<BR>Deze functie is inderdaad vooral nuttig bij het overnemen van settings van anderen.<P>De Echostar bewaart voor elk van de geactiveerde satellieten een schotelpositie tussen de Oost- en de West-limiet (vb. bij mij 1000 - 2149). Maar jouw positioner-gegevens (en eventueel Skew) zijn wellicht niet dezelfde als die van anderen. Aanpassing is dus nodig.<P>Hoe ga je nu tewerk?<BR>1) Je laadt je eigen settings in de editor (AD3000Edit.exe).<BR>2) Je klikt in de lijst Satellites (de meest linkse kolom) met de rechter muisknop:<BR>in het contextmenu dat je hierdoor krijgt, kies je:<BR>"Save satellite configuration".<BR>Hiermee zijn jouw satellieten-antenne-instellingen opgeslagen.<BR>3) Nu kun je de editor afsluiten.<BR>4) Nu wens je de settings over te nemen van bijvoorbeeld van de satellietvereniging Belgian Satellite Hoppers (http://www.belgiansatellitehoppers.com/) of van de Sattelite Nerds (http://www.satnerds.com/) : je laadt nu die settings in de editor. <BR>(dus niet gelijktijdig tweemaal met AD300Edit werken, slechts 1 instance).<BR>5) Je klinkt in de lijst Satellites (de meest linkse) met de rechter muisknop:<BR>in het contextmenu dat je hierdoor krijgt, kies je:<BR>"Load satellite configuration". Hiermee worden de gegevens voor de positioner (en eventueel skew) van de derde vervangen door jouw positioner (en eventueel skew) gegevens.<BR>6) Nu kun je die settings opslaan of direct naar de ontvanger wegschrijven.<P>Indien iemand de tekst kan aanvullen of verbeteren, doe het gerust.<BR>Om eerlijk te zijn moet ik ook meedelen dat ik zelf deze methode niet gebruik omdat ik settings van anderen nooit volledig overneem, wel gedeeltelijk en dan is een andere methode aangewezen.<P>Lapke<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de hulp, echter het probleem is veel ernstiger...<P>Wat jullie aanbevelen had ik namelijk al gedaan.<P>Op dit moment kan ik echter zelfs de totale V400 software niet eens meer opnieuw laden zonder foutmelding. Ook heb ik gisteren geprobeerd via OTB (satelliet) de software opnieuw te laden en weer foutmelding....<P>Overigens de ontvanger werkt nog steeds prima met de reeds geladen V400, maar ik krijg er dus niets meer in geladen, noch de settings, noch dat ik de V400 software kan verversen......<P>Is er misschien een manier om het geheugen van de Echostar3000 iets beter te resetten dan met een factory reset ? Lijkt erop alsof er een bitje dwars zit in het geheugen...<P>Satfree<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

....na nog wat verder rommelen met de software begin ik toch te denken dat het aan de 300 -> 400 conversie ligt van de settings.<P>BenBen, kun je die 400 readme even mailen ?<BR>In de zip van versie 0.36 zit deze readme helaas niet meer :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

....oehps, het werkt weer<P>Had kennelijk toch de 300->400 conversie niet goed genoeg gedaan. Dit neemt dus inderdaad heel kritisch. <BR>En het klopt dat je de V400 software maar 1 keer kunt laden. Men zei dus gewaarschuwd...<BR>Allen bedankt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...