Ga naar inhoud

Dreambox 7025 + Stab hh120 ---> Hoe sat posities opslaan

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg het niet voor elkaar om de sat posities goed op te slaan.

Als ik bijvoorbeeld Astra 1 opsla onder nummer 1 heb ik prima ontvangst op alle zenders.

Ga ik nu draaien naar bijvoorbeeld Eutelsat 7 die onder nummer 2 opgeslagen staat krijg ik hier ook goed beeld op alle zenders.

Het gaat fout als ik bijvoorbeeld terug ga draaien van Eutelsat 7 naar Astra 1.

Nu kan ik nog maar sommige zenders zien op Astra 1 en de Ber is erg hoog.

Ik gebruik Usals.

Met mijn vorige dreamboxen de 500, 7000 en de 7020 heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Wie weet hoe je de sat posities goed op kunt slaan op de 7025 met een Stab rotor?

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Geplaatst:
Origineel bericht van: phil 3548

Als ik bijvoorbeeld Astra 1 opsla onder nummer 1 heb ik prima ontvangst op alle zenders.

Ik gebruik Usals.

Bovenstaande spreekt elkaar tegen.
óf je werkt met satelliet opgeslagen posities, óf je werkt met USALS. Beide gaat je niet lukken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat

Bovenstaande spreekt elkaar tegen.
óf je werkt met satelliet opgeslagen posities, óf je werkt met USALS. Beide gaat je niet lukken.

Onderstaand bericht had ik je ook per PM gestuurd, misschien kunnen anderen er ook wat mee:

Wat jij wilt kan helemaal niet. Jij laat hem op USALS (Goto XX) lopen naar bv Astra, verdraait hem iets en slaat dit op.
Logisch dat ie dan bij de volgende keer naar Astra niet goed op Astra komt.

Op de 1e plaats staat je schotel dus niet goed ingesteld voor USALS, anders hief je hem niet iets te verdraaien.
Wat je kunt doen is éénmalig van west naar oost alle satellieten opslaan, zonder terug te gaan naar een reeds opgeslagen satelliet. Als je alle posities hebt opgeslagen vink je Goto XX uit.

De voorkeur zou het echter verdienen je schotel beter voor USALS (Goto XX) af te regelen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Vink je goto x uit dat ziet er anders uit in een 7025 dat is niet even uitvinken net als bij bijv. een 7000.

Het bijdraaien met een 7025 vanb de satelieten werkt voor geen meter ik wilde ook 7 graden west iets bijdraaien de rest heb ik perfect staan maar die signaal meter verliest direkt 30 % signaal met 1 klik in de werkelijkheid is er niets aan de hand.

Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen