Ga naar inhoud

Makkelijker uitrichten de Multytenne of de Visiosat G4 A1 A2 A3 en Hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Keuze 1

Visiosat Bi-Satellite G4 QUADRO (3 kleuren leverbaar )

Ooit een betere oplossing gevonden voor ontvangst van de volgende 4 satellieten ?

* Astra 1, Astra 2, Astra 3 én de Hotbird in één schotel.

* Inclusief de 4 LNB houders, exclusief LNB's naar keuze,

* Zeer hoge rendements schotel.

Keuze 2

Technisat Multytenne kleur Wit

Goedkope 4 in 1 oplossing van schotel, switch en 4 ontvangstkoppen in 1 schotel. Voor ontvangst van 4 satellieten op een optionele DiSEqC geschikte satellietontvanger. Compleet alles in een pakket. Klik op de foto voor de informatie.

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hans v O 286
Ooit een betere oplossing gevonden voor ontvangst van de volgende 4 satellieten ?

* Astra 1, Astra 2, Astra 3 én de Hotbird in één schotel.

Ja! de T55.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:
Origineel bericht van: WPW
Ja! de T55.

De T55 is leuk als je later eventueel nog meer wilt ontvangen aan satellieten, meer voor de enthousiaste hobbyist. De Multytenne is een prima schotel als je gewoon zonder poespas deze 4 sats wilt ontvangen. Heb nu bijna een jaar een Multytenne hangen en ben er zeer tevreden over. Het uitrichten was echt een eitje. Nog geen 10 minuten bezig geweest.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

De T55 is leuk als je later eventueel nog meer wilt ontvangen aan satellieten, meer voor de enthousiaste hobbyist. De Multytenne is een prima schotel als je gewoon zonder poespas deze 4 sats wilt ontvangen. Heb nu bijna een jaar een Multytenne hangen en ben er zeer tevreden over. Het uitrichten was echt een eitje. Nog geen 10 minuten bezig geweest.

Alfi

Inclusief het installeren? Hangt ie aan de muur?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik heb de Multytenne met een mastklem op een 90 graden beugel gezet.

multytenne.jpg

De gehele installatie van de beugel en het trekken van de kabel naar mijn woonkamer was een half uurtje werk. Het installeren van de Multytenne was 10 minuten werk, het afregelen ook 10 minuten.

Alfi

Geplaatst:
Origineel bericht van: Alfi
Ik heb de Multytenne met een mastklem op een 90 graden beugel gezet.

Alfi

Heb je die 90 graden beugel apart moeten aanschaffen?

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Origineel bericht van: Eduard07

Ja, er zit een muurbeugel bij de Multytenne maar daarmee kun je de schotel niet 90 graden links / rechts mee draaien omdat de beugel iets te kort is. Heb er dus een beugel en een aparte mastbevestiging voor de Multytenne bij gekocht.

Alfi

Geplaatst:

Ja, er zit een muurbeugel bij de Multytenne maar daarmee kun je de schotel niet 90 graden links / rechts mee draaien omdat de beugel iets te kort is. Heb er dus een beugel en een aparte mastbevestiging voor de Multytenne bij gekocht.
Alfi

Knap opgelost! wink
Je hebt zo royale manoevreerruimte en invalshoek gecreeerd zonder last te hebben van die schoorsteen.

Geplaatst:
quote]
Alfi

Vergeten te vragen: regent het momenteel bij jou?
Zo ja, hoe is de ontvangst?

Heb je ook een beschermkapje over de LNB geconstrueerd tegen
vroegtijdig beelduitval bij regen?

Geplaatst:

Nou het uitrichten lukt hier niet erg wel Astra1 Astra2 Astra3 en Hotbird Maar sommige zneders doen het niet weel BBC1 BBC2 BBC3 en BBC ITV1 maar ITV 2 en 3 niet ook geen PCE Phoenix bijvoorbeeld BBC HD doet het ook niet

Imand tips?

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Geplaatst:
Vergeten te vragen: regent het momenteel bij jou?
Zo ja, hoe is de ontvangst?

Heb je ook een beschermkapje over de LNB geconstrueerd tegen
vroegtijdig beelduitval bij regen?

Ja, zie foto:
pluutje.jpg

Sinds het plaatsen van het 'pluutje' totaal geen uitval meer gehad, zelfs niet met die enorme hoosbuien. Signaalsterkte is hier over alle sats rond de 90% (Het Gooi).

Alfi

Geplaatst:

Ja, zie foto.
Sinds het plaatsen van het 'pluutje' totaal geen uitval meer gehad, zelfs niet met die enorme hoosbuien. Signaalsterkte is hier over alle sats rond de 90% (Het Gooi).

Alfi

Het ziet er allemaal prima afgewerkt uit.
Je zegt dat de ontvangst top is. Je mist geen transponders?
Bv op Astra 2?

Geplaatst:
Nou het uitrichten lukt hier niet erg wel Astra1 Astra2 Astra3 en Hotbird Maar sommige zenders doen het niet weel BBC1 BBC2 BBC3 en BBC ITV1 maar ITV 2 en 3 niet ook geen PCE Phoenix bijvoorbeeld BBC HD doet het ook niet
Imand tips?

Het klinkt of je niet zuiver hebt uitgericht.
Hangt de schotel zuiver waterpas?
Heb je koppelingen in de kabelverbinding die het signaal mogelijk
"verstoren"?

Geplaatst:

Nope, ik krijg alles binnen. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen transponder scan doe, maar gewoon kant en klare settingslijsten download en in mijn dreambox plemp. Maar ik ontvang alles zonder problemen. Zoals ik al eerder zei, ik ben meer dan tevreden met dit kleine schoteltje met grote resultaten.

Ik ben echter wel aangestoken door de satelliet hobby, dus ergens in de tweede helft van dit jaar komt er wellicht ook een T90 in plaats van de Multytenne.

Geplaatst:
Nou het uitrichten lukt hier niet erg wel Astra1 Astra2 Astra3 en Hotbird Maar sommige zneders doen het niet weel BBC1 BBC2 BBC3 en BBC ITV1 maar ITV 2 en 3 niet ook geen PCE Phoenix bijvoorbeeld BBC HD doet het ook niet
Imand tips?

Neem een waterpas, plak een stukje van 10mm dik op een hoek van de waterpas. Zet het de hoek met de verdikking tegen de bovenkant van de schotel en de ander kant tegen de onderkant. Kantel dan de schotel zo dat de waterpas precies waterpas aangeeft. De elevatie staat dan goed. De schotel staat nu, als het goed is, visueel een heeeeel klein stukje naar achter gekanteld. Zorg dat je Disecq config goed staat in je ontvanger en stel je ontvanger nu af op een zender op 19.2 (Gedownloade zenderlijst werkt hier goed voor) . Dan de schotel zo afstellen dat deze zender optimaal ontvangen wordt. Wanneer je dit gedaan hebt zou de schotel voor alle sats afgesteld moeten zijn. Eventueel nog heeel voorichtig bijstellen zodat je gemiddeld optimaal signaal hebt op al je satellieten.

Suc6!

Alfi

PS: Het is natuurlijk wel zo dat je beugel ook goed waterpas bevestigd moet zijn. Als die niet goed staat kan de schotel iets 'gedraaid' staan als je er recht voor staat, en dan gaat het ook niet werken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen