Ga naar inhoud

C+ DIGITAAL ZWARTE SCHERMEN

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, Ik ben nieuw in de satelliet wereld en kom een probleem tegen met mijn Strong waar anderen misschien al eerder tegen aan gelopen zijn.

Ik heb een strong srt8000 met de "originele" v20 firmware, zoals die op verschillende sites beschikbaar is. Echter als ik nu de NL C+ kanalen, met actieve originele C+ kaart in de reader, opzet dan krijg ik konstant zwarte schermen die gedurende enkele seconden het beeld blokkeren en in extreme gevallen zelfs zwart blijven. Dit is erg lastig.

Weet iemand misschien een oplossing om dit zwarte schermen probleem te verhelpen? Al vast hartelijk bedankt!!

Geplaatst:

ten eerste welkom op deze forum wink

je zou je ontvanger met kaart eens een uur lang op de tv zender van SBS6 eens laten staan

-----------------------------------

/ Clarke-Tech 2100+ / Visiosat Bisat (28o-23o-19o-13o-5o-1w) / CD kaart / TVV kaart /

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Geplaatst:

Heb je wel genoeg signaal? Als dat kortstondig wegvalt zul je zwart beeld krijgen. Er staat dan een rood blokje.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ik heb groene balk en aprox. 80% signaal. De balk reikt namelijk tot 4 op een schaal van 5. Het beeld en geluid zijn echt uitstekend. Ik heb geen blokkerig beeld ed. Maar het is juist op de C+ seca gecodeerde kanalen, waar ik het probleem op heb. Er is mij verteld dat C+ controlle signalen stuurt om de kaarten te controleren. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben?

Geplaatst:

Hallo, bedankt voor het welkom. Ik heb de ontvanger reeds verschillende dagen in gebruik en een aantal uren achter elkaar op de NL kanalen ingeschakeld gehad.

Wat zou de toegevoegde waarde zijn om hem 1 uur op SBS6 te laten staan?

Geplaatst:

Nee, als je een officieel kaartje gebruikt is er niks aan de hand.

- Op welke kanalen heb je er last van?

- Op FTA kanalen zoals BVN of ARD/ZDF heb je geen last?

- Al een ander kaartje geprobeerd of andersom je kaartje in een andere ontvanger?

Als je dit even probeert....

Dat uur op SBS6 zetten is voor de update.. maar ik geloof niet dat dit het probleem is.

RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Ik heb het probleem alleen op de kanalen van het C+ basis pakket, zoals NED1-3, RTL 4-8, Discovery, etc, etc. Alle andere FTA kanalen zijn volledig zuiver en OK.

Het enigste wat ik me kan bedenken is dat het een software probleem is, maar bevreemdt me omdat alles origineel en officieel is.

Ik heb geen idee, alle ideeën zijn van harte welkom!!!

Geplaatst:

Loop eens door de menu's van de ontvanger heen of je ergens de CD kaart (CI) kan vinden en dan de verloop datum opzoeken.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Je zal de firmware moeten of laten vervangen door sattracker omdat de originele het niet goed doet.

als je nog in de buurt van Hellum komt, wil ik het ook wel voor je doen wink

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

met een orginele c+ decoder (ongepatched) kun je de smartcard niet andersom plaatsen want dan geeft hij een balk in beeld met "steek smartcard in " aan en geeft hij op geen enkele zender beeld.

Welke software versie zit erin? V6, V15, V20 of V22?

en je kunt onder de smartcard een stukje tape doen tpv de chip

hierdoor komt de chip steviger tegen de contacten van de reader aan dus een beter contact.

en als dat niet helpt kun je de aansluitpunten van de voeding op het chassis even licht opschuren voor een beter contact

grt zuurtje

Topfield 4010 - Dreambox 7020 - Dreambox 7025 - 2x Triax 78cm - 1x Triax 88 cm - 1x Visiobigsatellite - alles natuurlijk draaibaar behalve de bigsatellite

Geplaatst:
Origineel bericht van: potenza
Draai je smartcard eens om in de reader,je zal niet de eerste zijn die dit overkomt. :D

Beetje dom antwoord, er is beeld maar valt om de zoveel tijd uit.
Dat heeft zoals MoiMoi al zei met de firmware te maken.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:

Als het daadwerkelijk aan de officiele firmware ligt zoals moimoi suggereert dan zou ik de ontvanger niet laten flashen maar wel CanalDigitaal bellen en laat hun maar zorgen voor een oplossing bijv. een nieuw type ontvanger.

Je koopt niet voor niks goedgekeurd spul heh.

Geplaatst:

Ik heb zelf een STR6850, die ongeveer twee jaargeleden ook verschillende malen tijdelijk op zwart ging. Het probleem bleek toen te liggen bij de codering van CDS die mijn decoder niet goed ondersteunde.

Er zou een update beschikbaar komen via de satelliet.

Update je firmware, want dat heeft mijn probleem opgelost. (Menu -> installatie -> Systeem -> instaleer - druk op rood scannen, althans zo gaat het bij de 6850.) Ik heb nu versie 7.16.12

Satellietontvanger: Strong SRT6850 & Nokia 9302.

Schotel: Visiosat Astra 19,2, Astra 23,5, Astra 28,2 en Hotbird 13

Geplaatst:

firmwar updaten gaat bij de 8000 NIET OTA(Over The Air) dit moet gewoon met 2 kabels, en dacht je echt dat ze hun oudere ontvangers nog zelf willen ondersteunen? (ja meneer u moet maar een nieuwere ontvanger kopen)

trouwens: de AB van de 8000 zit niet eens die rode knop op wink

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen