Ga naar inhoud


Canal Digitaal vraagt afsluitkosten van 16 euro


rolandroland

Aanbevolen berichten

Wanneer klanten van Canal Digitaal geld van hun moet hebben storten ze dat wel terug maar daar gaat soms een behoorlijke tijd overheen. De smoezen die ze daarvoor gebruiken zijn de volgende: Zij boeken slechts periodiek over naar de klanten terug. Of zij hebben een handtekening verkeerd gezet.

 

 

Wanneer CD van u nog geld moet hebben brengen ze gelijk kosten in rekening. U mag dan wel de smoezen opvoeren dat u een verkeerde handtekening of periodiek terug boekt, u moet toch extra kosten betalen. Andersom dus niet.

 

Hier de brief van Canal Digitaal:

 

Uw automatische betaling

Referentie: MONTHL Y OVERDUE XXXXX

Hilversum, 24 januari 2008

 

Geachte heer, mevrouw,

U heeft ons toestemming gegeven om uw openstaande saldo automatisch van uw rekening af te schrijven. Helaas is het niet gelukt om het openstaande saldo te incasseren.

Aan het eind van deze maand zullen wij € 1 55.40 incasseren. Dit betreft het abonnementsgeld over de vorige periode en het abonnementsgeld over de huidige periode dan wel de registratievergoeding of service fee. Wij willen u erop wijzen dat wanneer de automatische incasso wederom geweigerd wordt wij uw aansluiting per 1 3 februari 2008 zullen verbreken.

Tevens willen wij u wijzen op het feit dat wij u € 16,00 afsluitkosten in rekening zullen brengen wanneer de betaling niet tijdig bij ons op de rekening is bijgeschreven.

Kijk ook eens op onze website www.canaldigitaal.nl. Hier vindt u het antwoord op vee/gestelde vragen en meer informatie over ons aanbod.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice CanalDigitaal

 

De brief van mij:

 

Groningen, 26 januari 2008

 

N.a.v. uw brief van 24 januari 2008, wil ik graag reageren. Tot mijn grote verbazing wilt u 16 euro kosten in rekening brengen. Het bedrag van 155,40 euro is door mijn bank erkend als een ILLEGALE incasso. U had een te hoog bedrag afgeschreven. Wanneer u vaker onterechte incasso’s boekt, kan uw vergunning worden ingetrokken door de bank.

 

U hebt een bedrag van 155,40 euro op 27 september onterecht afgeboekt. Pas op 9 november (129,50 euro) heeft u het onterechte bedrag terug geboekt. Dit omdat u de volgende smoezen had: U boekt maar periodiek terug naar klanten (en kan dat niet direct terug boeken!), vervolgens had u een verkeerde handtekening gezet. Volgens mijn bank kan dat niet omdat u via internet bankiert waarvoor geen handtekening benodigd is.

 

Vervolgens heb ik u gevraagd om het bedrag terug te storten plus de wettelijke rente van 6%. Daaraan hebt u geen gehoor gegeven. Nu rekent u zelf een bedrag van 16 euro in rekening (onder de noemer “afsluitkosten”) omdat u het bedrag van mij te laat zou ontvangen

 

Ik vraag u eveneens een bedrag van 16 euro te storten op mijn rekening plus de wettelijke rente van 6%.

 

Graag wil ik van u binnen 8 werkdagen een reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Tel. 0877853588

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit soort praktijken zijn heel normaal. Namelijk omdat je niet op tijd betaald kunnen ze extra kosten berekenen(!) Dit doet niet alleen CDS, de meeste auto incasseerders doen dit als een incasso niet lukt.

 

Als er teveel wordt ingehouden is het normaal dat je dit door de bank laat terug storten. Wel raad ik aan per (aangetekende) brief (of tenminste eerst met CDS te bellen) te argumenteren waarom je het hebt laten terug storten -plus- het bedrag weer ze (volgens jouw wel recht op hebben) te voldoen zodag je in ieder geval geen achterstand e.d. oploopt...

 

En die 16 Euro die hebben ze nog niet in rekening gebracht(!) Dat gebeurt pas als U door wanbetaling (zonder tegenreaktie) niet betaald.

 

Wat ik mis in je antwoord brief is een argumentering-uitleg wat U wel had moeten betalen. Met deze brief wordt het heel lastig voor CDS om hun fout in te zien... Gewoon iets simpels als ik heb dit pakket op smartcard nr. X dat zoveel kost er is 154 nogwat in rekening gebacht en het had bedrag X moeten zijn. En bedrag X ook daadwerkelijk overmaken - dat bewijst dat je bereid bent om te betalen, dus geen wanbetaler bent.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal mij benieuwen hoe ze op je brief gaan reageren.

In het verleden hebben we wel vaker dit soort brieven gezien hier.

Spit het forum maar eens door vind je wel wat leuke brieven.

 

16 euro is toch ook weer een aardig bedragje,als ze je weer aansluiten zal het ook wel 16 euro wezen.

Die smoezen vind ik ook wel aardig trouwens.

Weet wel waar je aan begint,bewaar alle correspondentie en zorg dat je goed beslagen ten ijs komt.

 

Het gaat maar door bij deze club,klantvriendlijkheid staat hoog in het vaandel.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal Digitaal weet het altijd leuk te brengen. Ik ken het geval waarin onterecht te veel is afgeschreven, maar het geld niet werd teruggestort. De abonnee zou te lang hebben gewacht met het melden van de fout.

 

Hoe lang heeft het in jouw geval geduurd voordat jij de foute incasso zag? Ik ben in elk geval benieuwd naar het vervolg.

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schandalig gewoon dat Canal Digitaal zijn administratie zo slecht op orde heeft. Als ze zelf teveel afschrijven en dan moeten terugstorten zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen daar?

Niet gelijk van die rare dreigbrieven sturen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kaelem
Zal mij benieuwen hoe ze op je brief gaan reageren.
In het verleden hebben we wel vaker dit soort brieven gezien hier.
Spit het forum maar eens door vind je wel wat leuke brieven.

16 euro is toch ook weer een aardig bedragje,als ze je weer aansluiten zal het ook wel 16 euro wezen.
Die smoezen vind ik ook wel aardig trouwens.
Weet wel waar je aan begint,bewaar alle correspondentie en zorg dat je goed beslagen ten ijs komt.

Het gaat maar door bij deze club,klantvriendlijkheid staat hoog in het vaandel.


Op die brief wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon niet gereageerd. Uit klachten van een aantal van onze leden uit het verleden is zelfs gebleken dat ze op aangetekende brieven vaak niet eens reageren. Verder gaat CDS nooit specifiek op vragen in. Je krijgt altijd een standaard antwoord van een helpdeskmedewerker die geen toestemming heeft om andere brieven te sturen dan de brieven die standaard in "support-systeem" van CDS aanwezig zijn.
Een kennis van mij heeft ondanks het ruim 1 jaar geleden schriftelijk aangetekend annuleren van zijn abonnement onlangs toch brieven gekregen van CDS met dezelfde inhoud als de brief van topic starter. Hij moet betalen voor een abonnement dat al ruim een jaar geleden schriftelijk aangetekend geannuleerd is en krijgt anders 16 euro afsluitkosten aan zijn broek. Nu kijkt hij al maanden naar de zenders van CDS met een mutantje en illegale cardsharing (zijn keuze uiteraard) en heeft dus de incasso's terug laten boeken en gaat op mijn advies ook niet meer op de brieven in. Aangetekend opgezegd is immers 100% bewijs, al heeft hij op de aangetekende brief nooit antwoord gekregen, maar wel een handtekening voor ontvangst retour.
Het blijft een club met associaal slechte "service" en ik heb dan ook spijt als haar op mijn hoofd dat ik destijds iedereen aanraade een originele kaart met abonnement te nemen.
Nu zeg ik iedereen dat ze beter kunnen cardsharen (op eigen verantwoording natuurlijk).
CDS heeft een redelijk aantrekkelijk zenderpakket, maar de "service" en aftersales is werkelijk om te huilen en de ellende die je daarmee kunt ondervinden weegt niet op tegen het voordeel. Cardsharen lijkt wel de enige "goede" optie om via de satelliet naar Nederlandstalige zenders te kijken.
Treurig maar waar!

*Edit: Ik had overigens die kennis een jaar geleden al meteen aangeraden de automatische incassomachtiging bij zijn bank te laten annuleren, hetgeen hij dan ook gedaan heeft. Toch boekt CDS het bedrag gewoon via een ander (niet geblokkeerd) rekeningnummer af. Ik had dan ook een withete kennis aan de lijn die me vertelde dat *citaat* "de hufters" alsnog zijn (opgezegde) abonnement van enkele honderden euro's afgeboekt hadden. Hij kon het bedrag nog net zonder ellende laten terugboeken omdat hij het nog net op tijd zag.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS wil €15540,- ofwel meer dan 15 duizend euro incasseren en jij maakt je druk om die 16 euro? grin.gif

 

@Toxic[Q]: dat doen ook wel meer bedrijven, met meerdere bankrekeningen.

 

Ach, ik heb zelf een basispakket en laat het voorlopig maar zo. Een hoger pakket hoef ik niet door de verplichte jaartermijnen, lager pakket wil ik ook niet ivm. Discovery. De ontwikkelingen met Digitenne blijf ik wel volgen, maar voorlopig is hier nog geen dekking en tegen de tijd dat die er wel is (als die nog eens komt.. ik hoor dingen voor de lange termijn maar in hoeverre hier effectief goede ontvangst komt is de vraag) moet ik dan nog maar zien wat dat dan gaat kosten. Mijn ervaring tot nu toe is iig dat als je gewoon een abonnement bij CDS neemt en niets aanpast alles goed blijft gaan. smile.gif

 

Maar als CDS van mij teveel geld af zou schrijven zou mijn eerste reactie waarschijnlijk zijn om CDS zelf te bellen. Dan zou ik persoonlijk hopen dat ze me vertellen naar welk rekeningnummer ik het juiste bedrag over kan maken met welke beschrijving, en het automatisch geïncasseerde bedrag laat ik dan door mijn bank terughalen. Dan zou het in minuten opgelost zijn.. Of dat in de praktijk ook mogelijk is weet ik niet, of een medewerker dat kan/mag doen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Het blijft een club met associaal slechte "service" en ik heb dan ook spijt als haar op mijn hoofd dat ik destijds iedereen aanraade een originele kaart met abonnement te nemen.
Nu zeg ik iedereen dat ze beter kunnen cardsharen (op eigen verantwoording natuurlijk).
CDS heeft een redelijk aantrekkelijk zenderpakket, maar de "service" en aftersales is werkelijk om te huilen en de ellende die je daarmee kunt ondervinden weegt niet op tegen het voordeel. Cardsharen lijkt wel de enige "goede" optie om via de satelliet naar Nederlandstalige zenders te kijken.
Treurig maar waar!


Ron


Foei 1127826-loldev.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als iedereen gaat cardsharen dan weten we dus binnenkort één ding zeker. Dan hebben we dus geen Nederlands satellietaanbod meer. Maar goed ik krijg bijkans het idee dat dit hier een soort missie is geworden om dat te bereiken.

 

Over het echte onderwerp. 16 Euro voor heractivatie na afsluiting is niet teveel als je dit met andere aanbieders van diensten vergelijkt. Ik zie bij vele televisieaanbieders bedragen voor heractivatie die soms meer dan 3 maal zo duur zijn en bijna in alle gevallen duurder zijn dan 16 euro.

 

Over individuele geschillen kan je moeilijk een uitspraak over doen. Je zie hier de ene kant van het verhaal staan en je kan de andere kant, of tenminste de interepatie hiervan, niet weten. Natuurlijk zullen er fouten gemaakt worden. Maar dat doen bijna alle andere televisieaanbieders ook als je op internet een beetje naar klachten zoek.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Ook KPN hanteert afsluitkosten als je je vaste telefoonlijn laat afsluiten.


Die afsluitkosten zijn dan ook niet terecht als de fout bij KPN ligt.

Maar CanalDigitaal mag, als ik sommige antwoorden goed begrijp,
fouten maken omdat anderen providers dat ook zouden doen. :D

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet hoe jij die club kunt verdedigen als je ziet wat er hier aan klachten voorbij gekomen is en hoeveel mensen met precies dezelfde problemen de hulp van kassa en radar inroepen.

Dat is geen toeval meer maar dat zijn structurele wantoestanden in het "service-level" van Canaldigitaal.

Als CanalDigitaal ten onder gaat aan cardsharing is dat hun eigen schuld. Maak je aanbod aantrekkelijk (daar wordt nog wel aan gewerkt, al is het nog altijd voor verbetering vatbaar) en zorg dat je mensen als mensen behandeld en niet als een stuk vuil zoals het nu vaak het geval is.

Dan heeft ook niemand een reden via een internet touwtje naar hun aanbod te kijken.

Ik zie eerlijke betalende klanten met geld zat in de buidel, nu overstappen op cardsharing en de enige reden daarvoor is dat ze gewoon schofterig behandeld worden door CDS.

 

Citaat:
Die afsluitkosten zijn dan ook niet terecht als de fout bij KPN ligt.

 

Maar CanalDigitaal mag, als ik sommige antwoorden goed begrijp,

fouten maken omdat anderen providers dat ook zouden doen.

 

Fouten mag iedereen (per ongeluk) maken. Ook CanalDigitaal! De voorwaarde is wel dat je die fouten dan netjes, correct en deskundig oplost en dat doet canaldigitaal in 90% van de gevallen niet maar sturen dreigbrieven, schofterig brutale incassobureaus en zadelen je op met kosten omdat jij terecht je recht probeert te halen. Die hele rambam is het gewoon niet waard. Dan kun je beter voor een paar tienen per jaar een cardshare gebruiken. Ik doe het niet (in ieder geval niet zonder betaald abonnement), maar begrijp wel heel goed dat anderen dat wel doen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp is dat deze klachten hardnekkig zijn en al vele jaren. Een zichzelf respecterend bedrijf trapt de manager van de betreffende afdeling de keien op en met hem al het ingedutte lakse personeel. Immers er is voldoende personeel te krijgen die wel structureel aan een oplossing wil werken. En als dat inhoudt dat hun automatiseringssysteem een format c: behoeft dan gaat die IT partner ook de deur uit. Laat zolang de oude systeem parallel draaien aan het nieuw te ontwikkelen/testen en moet jij eens kijken wat de lucht dan klaart.

 

Maar goed, er moet natuurlijk wel iemand met gezag,visie, moed en durf opstaan en zeggen: en nu is het uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...