Ga naar inhoud


Canal Digitaal vraagt afsluitkosten van 16 euro


rolandroland

Aanbevolen berichten

Misschien een domme vraag: hoe heb je je brief verzonden? Ik heb ooit mijn abonnement bij de locale kabelboer van Den Haag en omstreken per fax opgezegd. Geen reactie van de tegenpartij. Alleen het incassobureau werd erst dreigend en dan heel zwijgzam toen ik hun mijn faxverzendrapport kon voorleggen.

 

Het zal mij niet verbazen indien je brief niet is ontvangen.

 

Succes in de strijd,

....Lutz

 

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Satwatcher
Origineel bericht van: Polleke2
En ja hoor daar is ie weer.


Is dit toegevoegde waarde aan deze discussie ? sleep


Niets, maar ik dacht precies het zelfde.
Hebbie hem weer........
Link naar reactie
Delen op andere sites

? Als ik als medewerker van welk bedrijf dan ook 'een pen erbij kreeg' en zo'n vraag dan ging ik meteen al een stuk minder serieus reageren! Bovendien snap ik dus ook niet waarom je naar een jaarlijkse termijn bent gezet voor betalingen. Je zegt; 'men kan er voor kiezen' ...wie kan daar voor kiezen?

 

Iedere klant bij CD kan kiezen voor een maandelijkse termijn wat betaald kan worden of een jaarlijkse. Dit hebben ze bij CD fout omgezet, omdat ik daar niet om gevraagd had. Bij de opzegging hebben zij dat dus omgezet en mijn abonnement liep gewoon door. Omdat ik een bewijs van opzegging had, werd de opzegging dan eindelijk definitief gemaakt.

 

Alles op een rijtje:

 

1. Klant zegt CD op. Vervolgens gaat er bij de administratie wat mis. Zij klikken blijkbaar op het knopje van de verandering van maandelijkse termijn naar het jaarlijkse.

 

2. Klant ontdekt dat het abonnement gewoon doorloopt. Klant stuurt de opzeg brief van CD (als bewijs).

 

3. CD beloofd het geld terug te storten maar komt haar belofte niet na.

 

4. Klant maakt melding van een onterechte incasso. Dit verzoek is gehonoreerd.

 

5. CD betaald na een grote vertraging het beloofde geld uit.

 

6. Klant heeft nu 2 x zoveel geld terug geboekt gekregen. CD digitaal stuurt een standaard brief. Vervolgens wordt de klant boos op de manier waarop zij dat doen.

 

Overige: Klant eist de wettelijke rente van 6%. Daar gaat CD helemaal al niet op in. CD DREIGT wel met 16 euro afsluit kosten.

 

 

 

 

En standaard brieven moet ik wel serieus nemen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ 'Full HD' (je doet me aan iemand denken die overal het woord 'schandalig' gebruikte , diegene drink altijd heel veel 'koffie') , RolandRoland is een professional die van dit soort dingen expres zaken maakt. Ik zou hem geenszins als 'gemiddelde klant' kwalificeren. Een gewone klant zal zulke brieven niet schrijven immers. Alle grote bedrijven maken fouten en werken met standaardbrieven (van UPC wordt je horendol, van Planet ook!)

 

Hoezo expres een zaak van maak?! Ik laat niet over mij heen lopen. Ik vind het niet normaal dat bedrijven zo met de klant omgaan. Ja alle grote bedrijven maken fouten. Heeft dat met het onderwijs niveau te maken in Nederland? Canal Digitaal maakt bij mij fouten keer op keer. En dan zeggen ze dat ze het vervolgens gaan oplossen, dus niet. Het lijkt er op dat zij geld willen verdienen door die fouten die altijd in het nadeel van de klant zijn. Wij maken fouten, u mag weer bellen op een duur 0900 nummer. En op brieven reageren, reageren wij met een standaard brief, zodat u wel haast verplicht bent om te bellen. De enige service die ik bij CD heb ondervonden is dat ze mij terug belden, daarvoor applaus!

 

De klant moet de fouten weer gaan oplossen, dat kost tijd*. Ik vind dat fouten afgestraft moeten worden bij bedrijven, bijvoorbeeld een financiële tegemoetkoming.

 

*= schrijven van brief, bellen naar het bedrijf waar je soms een uur in de wacht wordt gehouden. Vervolgens wordt er niet gehouden aan de afspraak, klant moet weer bellen et cetera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Digital IQ
Origineel bericht van: rolandroland
@ 'Full HD' (je doet me aan iemand denken die overal het woord 'schandalig' gebruikte , diegene drink altijd heel veel 'koffie') , RolandRoland is een professional die van dit soort dingen expres zaken maakt. Ik zou hem geenszins als 'gemiddelde klant' kwalificeren. Een gewone klant zal zulke brieven niet schrijven immers. Alle grote bedrijven maken fouten en werken met standaardbrieven (van UPC wordt je horendol, van Planet ook!)

Hoezo expres een zaak van maak?! Ik laat niet over mij heen lopen. Ik vind het niet normaal dat bedrijven zo met de klant omgaan. Ja alle grote bedrijven maken fouten. Heeft dat met het onderwijs niveau te maken in Nederland? Canal Digitaal maakt bij mij fouten keer op keer. En dan zeggen ze dat ze het vervolgens gaan oplossen, dus niet. Het lijkt er op dat zij geld willen verdienen door die fouten die altijd in het nadeel van de klant zijn. Wij maken fouten, u mag weer bellen op een duur 0900 nummer. En op brieven reageren, reageren wij met een standaard brief, zodat u wel haast verplicht bent om te bellen. De enige service die ik bij CD heb ondervonden is dat ze mij terug belden, daarvoor applaus!

De klant moet de fouten weer gaan oplossen, dat kost tijd*. Ik vind dat fouten afgestraft moeten worden bij bedrijven, bijvoorbeeld een financiële tegemoetkoming.

*= schrijven van brief, bellen naar het bedrijf waar je soms een uur in de wacht wordt gehouden. Vervolgens wordt er niet gehouden aan de afspraak, klant moet weer bellen et cetera.


Er is duidelijk iets fout gegaan bij CanalDigitaal met jouw abonnement, maar, als ik hier uit je berichten concludeer dat je en gemaild, en gefaxt, en brieven hebt geschreven die niet echt zakelijk zijn of 'to the point' , dan ben ik wel geneigd te denken dat er aan de zijde van CanalDigitaal ergens verwarring is ontstaan die ergens wel te verklaren is. Ik had dat zo toch niet aangepakt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst normale brieven gestuurd naar CD. Maar daarop kwam geen reactie. Op deze manier van benadering wordt eerder op gereageerd. Bovendien heb ik telefonische contacten met CD gehad. Trouwens als er verwarring ontstaat moet CD verduidelijking vragen in een vervolg brief. Maar dat kan niet omdat zij alleen met standaard brieven werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RolandRoland,

 

Als ik jouw was zou ik die 154 Euro betalen... echter zou ik hier zelf die 6 % van aftrekken (min de tijd dat je het dubbel terug gekregen had dus dat komt wel op praktisch nihil uit - Het is allebei ingeveer 2 maanden(!)) en dan is de zaak afgedaan.

 

CDS heeft gelijk met die 154 Euro. Het is alleen niet netjes met die 16 Euro dreiging, maar dat hoort eenmaal zo bij zulke dreigbrieven. Die van het incassobureau, wat het vervolg stadium is, zijn nog erger...

 

Alleen snap ik niet waarom je nu ineens per jaar moet gaan betalen??? Welk Abbo heb je dan nu?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even goed lezen?

 

Citaat:
Toen ik mijn abonnement bij Canal Digitaal had opgezegd, hebben ze een fout gemaakt. Net voor de opzegging hadden ze het maandelijkse termijn wat ik betaalde gezet naar een jaarlijkse termijn. Men kan er dus voor kiezen in plaats dat CD het abonnementsgeld maandelijks afboekt dat in 1x doet.

 

Dus werd er € 155,40 euro afgeboekt. Daarvan heb ik gelijk achteraan gebeld. Het zou binnen 4 weken terug geboekt zijn. Maar na 5 weken was het bedrag er nog niet. Verrekend met mijn abonnement kosten had ik recht op zo'n 129 euro. Dat is veel te laat dus uitbetaald. Bij mijn bank heb ik een melding gemaakt van "onterechte incasso" (storneren kon niet meer omdat, dat binnen 30 dagen moet daarna heeft u die optie nog). Dat is gelukkig gehonoreerd. Toen ik dat bedrag van mijn bank terug kreeg, kreeg ik tegelijkertijd eindelijk maar toch ook het bedrag van Canal Digitaal terug, zodoende had ik 2 x zoveel gekregen. Daarop kwam gelijk een brief van CD natuurlijk dat zij het de 25e weer zouden afboeken. De brief was verstuurd op 27 december.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rolandroland

Aan het eind van deze maand zullen wij € 1 55.40 incasseren.
Wij willen u erop wijzen dat wanneer de automatische incasso wederom geweigerd wordt wij uw aansluiting per 1 3 februari 2008 zullen verbreken.
Tevens willen wij u wijzen op het feit dat wij u € 16,00 afsluitkosten in rekening zullen brengen wanneer de betaling niet tijdig bij ons op de rekening is bijgeschreven.


Dus als ik het goed begrijp betaal je gewoon het nog het open staande bedrag en is er dus verder niets aan de hand.
Je hebt verder een standaardbrief gekregen die niet leuk was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 16 Euro komen er pas bij als die 154 euro niet automatisch geincasseerd kunnen worden... Tenminste zo begrijp ik dus(!) Dus dit hele verhaal is dat van die mug die een olifant werd...

 

Toch inderdaad wel lullig dat ronaldronald direct zo'n dreigende brief kreeg... Maar zijn die 154 euro nu niet op tijd... dan wordt het echt pas lullig

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Die 16 Euro komen er pas bij als die 154 euro niet automatisch geincasseerd kunnen worden... Tenminste zo begrijp ik dus(!) Dus dit hele verhaal is dat van die mug die een olifant werd...

Toch inderdaad wel lullig dat ronaldronald direct zo'n dreigende brief kreeg... Maar zijn die 154 euro nu niet op tijd... dan wordt het echt pas lullig


CanalDigitaal heeft e.e.a. zelf veroorzaakt door verkeerde bedragen af te boeken en daarna talmen ze met het terugstorten van het onterecht afgeboekte bedrag.

Ik wil niet l*llig doen maar een optie zou kunnen zijn dat CanalDigitaal nu eindelijk eens zelf zijn/haar fouten hersteld en eens niet de gedupeerde client voor het blok zet.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...