Ga naar inhoud


Wanneer komt er een HDTV-ontvanger met een HDD?


pch

Aanbevolen berichten

Voor een klant zoek ik een HDTV-ontvanger met een HDD, hij zit in het casema gebied.

Volgens mij werkt Casema alleen nog maar met die ene Samsung HDTV ontvanger (DCB-360R?) maar die heeft dus geen HDD, daarnaast hebben ze natuurlijk wel eenje met HDD maar die is niet HDTV maar SDTV...

Iemand suggesties?

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

OK, maar er komt dus niet binnenkort (en voor de Olympische Spelen 2008 en EK voetbal) een nieuw apparaat van Samsung met HDTV en HDD aan boord? Ik weet dat Casema nu een stel (3) decoders heeft voor de Casema, dus ben zeer benieuwd....

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
De Scientific Atlanta staat op de nominatie om door de kabel bedrijven goedgekeurd te worden, als ik mij niet vergis nog voor de zomer.


Hoi Grunnsat: hoe weet je dat en wat is je bron? Is er een link over deze Scientific Atlanta en is er wellicht ergens een persbericht dat de NL kabelaars deze HD-HDD kabeltuner zullen gaan gebruiken?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Het is wel een negen maanden oud bericht maar zie hier. laugh


Ja, die had ik idd ook gevonden en hoopte op een recenter persbericht of vermelding i.v.m. de komende zomer met OS en EK!
Iemand anders die zeker weet dat bovenstaand app. binnen nu en de komende zomer op de markt komt?

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vraag is ook gesteld op het TV Home forum aan Anoniem, een medewerker van @Home. Het antwoord is wat summier en veel meer duidelijkheid is er gewoon nog niet. Het management van Casema gaf vorig jaar nog aan dat na de zomer van 2007 de Scientific Atlanta HDTV PVR gereed zou zijn en ondertussen heeft iemand van het Zesko management aangegeven dat deze ontvanger het tweede kwartaal van dit jaar in Casema gebied geïntroduceerd zal worden. Of ze dat gaan halen is wederom maar weer de vraag. Zie bovenstaande link voor meer informatie betreffende de @Home en Multikabel kabelbedrijven van Zesko (Ziggo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Scientific Atlanta lijkt op het eerste gezicht heel mooi, echter het apparaat lijkt in meerdere versies leverbaar, en allerlei zaken zijn optioneel. Denk daarbij aan e-SATA aansluitingen etc. Ik ben dus bang dat alle leuke opties er niet op zitten tegen de tijd dat de ontvanger "goedgekeurd" is.

 

Eén van de opties is een Internet modem, echter volgens de specs is dat nog een Docsis 2.0 modem, en de kabelmaatschappijen willen naar Docsis 3.0. Misschien wachten ze op een 3.0 versie?

 

Overigens is Scientific Atlanta een onderdeel van Cisco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Die Scientific Atlanta lijkt op het eerste gezicht heel mooi, echter het apparaat lijkt in meerdere versies leverbaar, en allerlei zaken zijn optioneel. Denk daarbij aan e-SATA aansluitingen etc. Ik ben dus bang dat alle leuke opties er niet op zitten tegen de tijd dat de ontvanger "goedgekeurd" is.

Ook een groot nadeel is dat de Zesko kabelbedrijven straks als het ware met je kunnen meekijken. Eén van de links die in de OpenTV informatie is opgenomen verwijst naar een locatie waar de ontvanger informatie moet loggen. Joost mag weten wat ze allemaal loggen, zijn dat alleen storingen of registeren ze ook wat je kijkt en welke handelingen je allemaal uitvoert op deze ontvanger?

Citaat:
Eén van de opties is een Internet modem, echter volgens de specs is dat nog een Docsis 2.0 modem, en de kabelmaatschappijen willen naar Docsis 3.0. Misschien wachten ze op een 3.0 versie?

Voor de toepassing waar ze het modem in deze ontvanger gebruiken is Docsis 2.0 voldoende, namelijk een retourkanaal voor de interactieve toepassingen en in de toekomst misschien wat IP-TV zaken. Het is niet de bedoeling dat dit geïntegreerde modem een vervanging gaat worden van de normale kabelmodems.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Deze vraag is ook gesteld op het TV Home forum aan Anoniem, een medewerker van @Home. Het antwoord is wat summier en veel meer duidelijkheid is er gewoon nog niet. Het management van Casema gaf vorig jaar nog aan dat na de zomer van 2007 de Scientific Atlanta HDTV PVR gereed zou zijn en ondertussen heeft iemand van het Zesko management aangegeven dat deze ontvanger het tweede kwartaal van dit jaar in Casema gebied geïntroduceerd zal worden. Of ze dat gaan halen is wederom maar weer de vraag. Zie bovenstaande link voor meer informatie betreffende de @Home en Multikabel kabelbedrijven van Zesko (Ziggo).


Wat ik weet is dat eind 2007 deze ontvanger getest zou worden door enkele mensen die zich hier voor opgegeven hebben.
De bedoeling was en is nog steeds dat in het eerste of tweede kwartaal deze ontvanger geintroduceerd zou worden als alles goed zou verlopen.
Redelijk op schema dacht ik.
Introductie eerst alleen in casema gebied en eind dit jaar bij @home en multikabel gebied.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie

Ook een groot nadeel is dat de Zesko kabelbedrijven straks als het ware met je kunnen meekijken. Eén van de links die in de OpenTV informatie is opgenomen verwijst naar een locatie waar de ontvanger informatie moet loggen. Joost mag weten wat ze allemaal loggen, zijn dat alleen storingen of registeren ze ook wat je kijkt en welke handelingen je allemaal uitvoert op deze ontvanger?


Mee eens. Feitelijk zouden de leveringsvoorwaarden duidelijk moeten aangeven welke gegevens op die manier mogen worden terug gestuurd naar de provider.

Citaat:
Voor de toepassing waar ze het modem in deze ontvanger gebruiken is Docsis 2.0 voldoende, namelijk een retourkanaal voor de interactieve toepassingen en in de toekomst misschien wat IP-TV zaken. Het is niet de bedoeling dat dit geïntegreerde modem een vervanging gaat worden van de normale kabelmodems.

Dat lijkt mij niet waarschijnlijk. Dan zou de PVR niet twee ethernet aansluitingen hebben, en die worden in de tekst van de brochure ook duidelijk in verband gebracht met het modem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...