Ga naar inhoud

[Strong 6825] 6825 of 6855 0f 6155 gebruikerservaringen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een sat-ontvanger. Nu was mijn eerste keuze gevallen op de 6855. Omdat deze een ir afstandbedienings optie en een rf uitgang heeft en de mogelijkheid om meerdere sattelieten te ontvangen en later eventueel een kaart te plaatsen zodat ik Ned1,2 en 3 kan ontvangen.

Ik wil in eerste instantie alleen free to air ontvangen en ben met namen geintreseerd in de BBC zenders op de Atra op 28,3. Wil later eventueel uitbreiden naar meerdere sattelieten.

Ik heb de volgende vragen:

- Ik las dat de srt6855 nog al traag "zapt" 10 sec om om te schakelen naar een ander kanaal klopt dit?

- Is de srt6825 sneller?

- De ontvanger is een secam (?) / canal digitaal goed gekeurde ontvanger en zou daardoor in mogelijkheden beperkt zijn? Ik wil dus de BBC kunnen ontvangen.

- Kan ik eventueel beter eerst een 6155 aanschaffen?

Al vast bedankt voor jullie reacties en adviezen.

Jan S.

Geplaatst:

je kunt er in principe wel BBC mee ontvangen, maar je hebt in elk geval meer aan een goedkope FTA ontvanger als het alleen maar BBC moet zijn, met canal digitaal er ook nog bij heb je hier wel wat aan omdat deze ontvangers ook een Diseqc motor kunnen aansturen.

uit ervaring zijn de 6825 en de 6855 allebei erg slome zappers.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Gast compusmurf
Geplaatst:

Ik heb zelf de 6125 en ken iemand met een 6825. Het verschil tussen een xx25 en een xx55 is volgens mij alleen dat de xx55 een rf out heeft. In zapsnelheid zal het denk ik niet uitmaken. Ook tussen 61xx en 68xx zit geen verschil wat dat betreft: de software is hetzelfde. De zapsnelheid is niet erg hoog, maar het is acceptabel. Ik kan dit ook niet heel goed beoordelen omdat ik niet zoveel ervaring heb met verschillende ontvangers. In ieder duurt het geen 10 sec.

Verder ben ik wel tevreden met mijn 6125. Af en toe heeft hij even moeite bij het omschakelen van zender. Ook blijft soms het beeld zwart. Je moet dan even naar een zender overschakelen op een andere transponder en weer terug, en dan doet hij het weer. Dit laatste is me ook opgevallen bij de 6825 van m'n kennis. Maar dit doet zich maar heel af en toe voor en ik vind het niet zo erg. Verder is het design van de ontvanger echt prachtig (toch niet geheel onbelangrijk vind ik).

De beeldkwaliteit is ook goed. Ik heb eens een goedkope fta ontvanger in Duitsland besteld, en deze had een erg slechte beeldkwaliteit, maar had wel een hele hoge zapsnelheid. Daarna heb ik de 6125 gekocht.

Als je in de toekomst een canal digitaal pakket wil aanschaffen, dan is het handig als je er eentje neemt die zo'n smartcard kan lezen (de 61xx serie kan dit niet).

De 6825 (en/of 6855, dat weet ik niet precies)is door canal digitaal verkocht als 'goedgekeurde' ontvanger. Dit houdt in dat canal digitaal hier eigen software op zet die gebruiksvriendelijker is voor de doorsnee gebruiker, maar de mogelijkheden van de ontvanger beperkt. O.a. de ontvangst van meerdere satellieten, en ook is het geloof ik zo dat je er een canal digitaal smartcard in MOET doen, ook voor de ontvangst van gratis fta-zenders. Het zou goed kunnen dat je de oorspronkelijke software van strong op zo'n ontvanger kan zetten, maar dat weet ik verder niet. Ik heb ook geen ervaring met zo'n 'goedgekeurde' ontvanger: degene die ik ken met een 6825 heeft er eentje met gewoon de oorspronkelijke software van strong.

Secam heeft met dit verhaal niets te maken. Je bedoelt Seca, en dit is de codering die Canal Digitaal gebruikt.

Geplaatst:

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Het gaat waarschijnlijk een 6850 worden. De 6855 was niet te leveren en het verschil lijkt mij niet zo groot.

Heb besloten toch alle opties open te houden. Ga eerst kijken welke sattelieten ik kan ontvangen. De astra op 19,2 heb ik al eens met een analoge ontvanger en een 40cm kunnen ontvangen. (de schotel komt in de tuin en ik moet tussen flats doorkijken) Ga dan een tijdje proef draaien. Daarna kijken of ik met meerdere LNB's verschillende sattelieten kan ontvangen en eventueel later een abo.

Ik kies voor de strong omdat ik die in vakantie huisjes nog wel eens tegen komen en ze redelijk eenvoudig te bedienen vindt. Ook zonder handleiding want die vindt je niet altijd in een vakantie huisje. Ik kies specifiek voor deze omdat hij een modulator heeft zo dat ik er meerdere TV's op kan aansluiten.

Gezien jullie reacties moet wat ik wil zeker kunnen. De mogelijk wat lage omschakel snelheid neem ik voor lief.

Geplaatst:

je kunt beter dan bijvoorbeeld de Visionnet FCIS 7000 kopen, kun je meer mee en is goedkoper.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

geef ik de voorkeur aan een Clark-Tech HTS 2100 Plus update met cds geen probleem en de firmware is up to date voor andere verrassingen zoals AU voor premiere,digitv ,polsat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen