Ga naar inhoud


Multikabel met newcs


Gast Sheik Yerbouti

Aanbevolen berichten

Gast Sheik Yerbouti

Beste forumleden,

 

Sinds een aantal dagen probeer ik newcs aan te praat te krijgen voor mijn Multikabelkaart op Windows Vista. Om tot voor elkaar te krijgen heb ik een Smargo Smartreader+ aangeschaft, maar iedere keer wanneer ik newcs start krijg ik de melding "Could not get device COM4" en uiteindelijk geeft newcs de melding "Unknown card".

Betekenen deze meldingen nu dat ik een hardwareprobleem heb, of dat ik niet de geschikte Irdeto-card-key heb ingevoerd? Mijn kaartnummer begint met 4013 en helaas vind ik daar niet over mbt keys. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Sheik Yerbouti

Nou, ik ben wat verder gekomen en het leek me een goed idee om voor toekomstige smartreader+gebruikers onder Windows mijn bevindingen te posten. Het bleek dat mijn smartreader+ slechts versie 1.0 was en deze versie kun je alleen updaten vanuit Linux. De versie kun je echter niet zien in Windows. Omdat ik het vermoeden had dat ik met een oude versie te maken (niets lukte ten slotte) had heb ik maar even Knoppix gedownload, een Linuxversie die je vanaf je DVD-drive kunt draaien (dus zonder installatie). Vervolgens heb ik vanuit Knoppix de volgende updates uitgevoerd:

./srp_flash_v101.x86 (Kies hierbij eerst voor optie b. Vervolgens opnieuw de stick erin en kiezen voor optie f)

./srp_update_x86 -b

./srp_update_x86 -f

De betreffende programma's moet je uiteraard wel eerst downloaden. Vervolgens moet je in Knoppix ook nog aangeven dat het uitvoerbare programma's zijn (via de eigenschappen van de bestanden).

Hierna is de smartreader+ geupdate naar versie 1.03.

 

En nu de volgende klus: newcs aan te praat krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...